ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

سردرگم و کلافه؛ قوانین نامشخص و محرمانه اپل صدای کارکنان دورکار را درآورد

با شیوع ویروس کرونا در جهان، بسیاری از شرکت‌ها امکان دورکاری را برای کارمندان خود فراهم کرده‌اند که اپل یکی از آن‌ها محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد محرمانه بودن پروژه‌ها و همچنین عدم وجود قوانین ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

با شیوع ویروس کرونا در جهان، بسیاری از شرکت‌ها امکان دورکاری را برای کارمندان خود فراهم کرده‌اند که اپل یکی از آن‌ها محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد محرمانه بودن پروژه‌ها و همچنین عدم وجود قوانین مشخصی برای دورکاری، کارمندان این شرکت را با مشکل مواجه کرده است.

اپل در حال آمادگی برای مبارزه با کرونا است و در همین راستا، کارمندان در صورت امکان می‌توانند دورکار شوند. به تازگی گزارشی از سوی وال استریت ژورنال منتشر شده که به مشکلات دورکاری کارمندان این شرکت اشاره می‌کند، البته علاوه بر اپل، شرکت‌های دیگر نیز با چنین موضوعی مواجه شده‌اند.

بر اساس این گزارش، اپل روی محرمانه باقی ماندن پروژه‌های خود تمرکز کرده و این موضوع مشکلاتی برای تیم این شرکت ایجاد کرده. توسعه دهندگان نرم افزار اپل که از این هفته به صورت دورکاری مشغول به فعالیت هستند، خبر از عدم وجود قوانین داخلی مشخص برای کارهای موردنیاز داده‌اند. یکی از کارمندان به عدم امکان دسترسی به برخی سیستم‌های داخلی مشخص که برای فعالیت‌هایش ضروری هستند، اشاره کرده و اعلام کرده:

«در روزهای اخیر، توسعه دهندگان نرم افزار که توسط تیم کوک دورکار شده‌اند، در رابطه با سرعت کم دانلود و همچنین سردرگمی در رابطه با قوانین داخلی برای کارهایی که امکان انجام آن‌ها وجود دارد، شکایت داشته‌اند. برخی کارمندان از عدم امکان دسترسی به برخی سیستم‌های داخلی مهم از خانه خبر داده‌اند. اپل قوانین سخت‌گیرانه‌ای را برای افراد خارج از شرکت درنظر گرفته است.»

اپل

با وجود شیوع کرونا در ایالات متحده، برخی مهندسان اپل همچنان در مقر این شرکت مشغول به فعالیت هستند، چراکه امکان خروج محصولات معرفی نشده از دفتر وجود ندارد. اپل برای حفظ امنیت این دسته از کارمندان، به صورت روزانه وضعیت سلامت آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. در حالی که اپل خبر از لغو برخی محدودیت‌های امنیتی داده، همچنان بسیاری از قوانین تغییر نکرده‌اند.

دورکاری برای این شرکت یک چالش بزرگ محسوب می‌شود چرا که قوانین آن به گونه‌ای نیست که امکان فعالیت از خانه برای کارمندان وجود داشته باشد. هنوز مشخص نشده کارمندان شرکت‌ها در ایالات متحده آمریکا تا چه زمانی دورکار باقی می‌مانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی