ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسپانیا
علمی

اسپانیا قرنطینه می‌شود؛ منع آمد و شد شبانه از آمریکا تا آسیا

کرونا به عنوان بزرگترین بحران کنونی جهان شناخته می‌شود که شیوع بالایی در کشورهای اروپایی دارد. در گذشته نه چندان دور شاهد قرنطینه کامل کشور ایتالیا بودیم و حال به تازگی دولت اسپانیا از قرنطینه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۵

کرونا به عنوان بزرگترین بحران کنونی جهان شناخته می‌شود که شیوع بالایی در کشورهای اروپایی دارد. در گذشته نه چندان دور شاهد قرنطینه کامل کشور ایتالیا بودیم و حال به تازگی دولت اسپانیا از قرنطینه این کشور به مدت 15 روز خبر داده است.

اسپانیا دومین کشوری در اروپا است که به صورت کامل قرنطینه می‌شود. دولت با قرنطینه کردن این کشور قصد دارد مردم را در خانه نگه دارد تا از شیوع کرونا جلوگیری کند. نخست وزیر اسپانیا، «پدرو سانچز» در عصر شنبه در کنار اعلام این موضوع، لیست کوتاهی از فعالیت‌هایی که امکان خروج مردم از منازل را فراهم می‌کند، با آن‌ها در میان گذاشت.

مردم در این کشور برای خرید مواد غذایی و دارو، رفتن به سرکار (در صورت عدم امکان دورکاری)، مراجعه به موسسات مالی و یا شرایط اضطراری می‌توانند در سطح شهر تردد کنند. دولت اعلام کرده مردم باید تنها این اقدامات را انجام دهند و فقط افرادی که دارای معلولیت هستند می‌توانند با همراه در سطح شهر حضور داشته باشند. مردم در فضای عمومی باید 1 متر از یکدیگر فاصله بگیرند.

در حکم دولت اسپانیا به محافظت از سلامت و ایمنی شهروندان، جلوگیری از شیوع بیماری و همچنین تقویت سیستم مراقبت‌های پزشکی در این کشور اشاره شده. مقامات روی پلیس این کشور کنترل خواهند داشت و در صورت نیاز، ارتش در سطح کشور مستقر خواهد شد. اسپانیا به مدت 15 روز قرنطینه می‌شود، البته احتمال افزایش این زمان وجود دارد.

اسپانیا

در اسپانیا تمام رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌ها بسته می‌شوند، البته مغازه‌هایی که مواد غذایی و اقلام مخصوص مانند لوازم پزشکی، محصولات بهداشتی و تجهیزات تکنولوژیک را به فروش می‌رسانند، همچنان به فعالیت خود ادامه خواهند داد. مدارس ابتدایی، متوسطه و دانشگاه‌ها تعطیل شده‌اند و همچنین امکان انجام هیچ گونه فعالیت آموزشی عمومی و خصوصی وجود ندارد.

تا به امروز 6200 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و 190 نفر جان خود را از دست داده‌اند. به تازگی نتیجه آزمایش کرونا همسر نخست وزیر اسپانیا نیز مثبت اعلام شده است.

در حالی که اسپانیا پس از ایتالیا دومین کشور اروپایی است که قرنطینه می‌شود، رفت و آمد شبانه در شهری در ایالت نیوجرسی نیز ممنوع می‌شود. شهر هوبوکن که در حومه نیویورک قرار دارد، چند روز پیش از تایید اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. در همین راستا شهردار هوبوکن اعلام کرده برای کاهش فعالیت‌های شبانه، از روز دوشنبه از ساعت 5 شب تا 5 بامداد مقررات منع رفت و آمد اجرا می‌شود.

در آسیا نیز فیلیپین در پایتخت خود قوانین منع رفت و آمد شبانه را وضع کرده. در همین راستا 12 میلیون ساکن کلانشهر مانیل برای جلوگیری از شیوع کرونا امکان تردد شبانه نخواهند داشت. این ممنوعیت از تاریخ 15 مارس تا 14 آوریل اجرایی می‌شود، البته برخی کارمندان همچنان قادر به تردد در سطح شهر خواهند بود و مراکزی مانند بانک‌ها و داروخانه‌ها همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mobin34
    mobin34 | ۲۵ اسفند ۱۳۹۸

    شما اول یکم به جمله بندیت دقت کن واقعا سخته مفهوم حرفتونو فهمیدن، بعدم شما تدبیر کشورای دیگه رو بررسی کردی همینطوری ی چیز میپرونی؟

  • eimanarenji
    eimanarenji | ۲۵ اسفند ۱۳۹۸

    کشورم با بی تدبیره تبدیل داره میشه به فاجعه جهانی

مطالب پیشنهادی