ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واکسن کرونا
علمی

تولید انحصاری واکسن کرونا برای آمریکا؛ رویایی که ترامپ در سر می‌پروراند

بحرانی که کرونا در سراسر جهان ایجاد کرده، باعث افزایش تلاش شرکت‌ها و آزمایشگاه‌ها برای تولید واکسن این ویروس شده. یک آزمایشگاه در آلمان در زمینه تولید واکسن کرونا پیشرفت مناسبی داشته و حالا دونالد ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۵

بحرانی که کرونا در سراسر جهان ایجاد کرده، باعث افزایش تلاش شرکت‌ها و آزمایشگاه‌ها برای تولید واکسن این ویروس شده. یک آزمایشگاه در آلمان در زمینه تولید واکسن کرونا پیشرفت مناسبی داشته و حالا دونالد ترامپ به دنبال توسعه انحصاری این واکسن برای ایالات متحده است.

بر اساس گزارشی که اخیرا توسط روزنامه آلمانی Welt am Sonntag منتشر شده، شرکت آلمانی CureVac که در حال توسعه واکسن ویروس کرونا است، تبدیل به میدانی برای بحث میان دولت‌های ایالات متحده و آلمان شده. منابع ناشناس به این رسانه آلمانی گفته‌اند که دونالد ترامپ شخصا مبلغ بالایی را به دانشمندانی که در حال توسعه این واکسن هستند، پیشنهاد داده است.

این گزارش به این موضوع اشاره کرده که دونالد ترامپ به دنبال تولید انحصاری واکسن کرونا برای ایالات متحده است. در حقیقت ترامپ می‌خواهد این واکسن تنها برای آمریکا باشد. رئیس جمهور این کشور به تازگی آزمایش کرونا داده که نتیجه آن، منفی بوده. همین گزارش خبر داده که دولت آلمان تلاش می‌کند با مشوق‌های مالی مانع از تولید انحصاری این واکسن شود.

واکسن کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت آلمان در صحبت با Die Welt اعلام کرده که دولت آلمان گفتگوی فشرده‌ای با CureVac داشته. او گفته است:

«دولت آلمان به توسعه واکسن و درمان ویروس کرونا که در حال شیوع در آلمان و کشورهای اروپایی است، علاقه دارد.»

در حال حاضر شرکت CureVac واکنشی از خود نشان نداده. این شرکت در شهر «توبینگن» در جنوب غربی آلمان مستقر است و با موسسه Paul Ehrlich که با وزارت بهداشت آلمان ارتباط دارد، کار می‌کند. CureVac در شهرهای فرانکفورت و بوستون نیز فعالیت دارد.

هم‌بنیانگذار و مدیر بخش تولید CureVac در مصاحبه‌ای با رویترز به توسعه چندین واکسن کرونا اشاره و اعلام کرد دو نمونه آن برای آزمایش‌های بالینی انتخاب می‌شوند. این شرکت امیدوار است تا تابستان سال جاری این واکسن را توسعه دهد و سپس آن را روی انسان آزمایش کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Akswho
    Akswho | ۲ فروردین ۱۳۹۹

    قبل اینکه دوستان فحاشی کنین یه لحظه فکر کنین اصلا این ادم بد این نژاد پرست این ادم تنها کسیه که به بیشترین قول هایی که داده عمل کرده شما وقتی رهبر یا رئیس جمهور میشی برای روسیه یا افغانسان که کار نمیکنی داری برای کشورت کار میکنی و به نظر کار عقلانی هستش داره کشورشو مطرح میکنه همین و بس ما هم کاش یادبگیریم و به کشور هایی که به خونمون تشنن پول مردم رو ندیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی