ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیستم رادار سولی
موبایل

دنیا را از دید رادار سولی گوگل پیکسل 4 ببینید

گوشی‌های سری پیکسل 4 گوگل از سیستم رادار سولی بهره می‌برند که امکان کنترل برخی فعالیت‌ها را بدون تماس دست برای کاربران فراهم می‌کند. به تازگی گوگل سه گیف کوتاه از این سیستم منتشر کرده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

گوشی‌های سری پیکسل 4 گوگل از سیستم رادار سولی بهره می‌برند که امکان کنترل برخی فعالیت‌ها را بدون تماس دست برای کاربران فراهم می‌کند. به تازگی گوگل سه گیف کوتاه از این سیستم منتشر کرده که نحوه مشاهده محیط اطراف توسط آن را به نمایش می‌گذارد.

گوگل برای راحتی کاربران، گوشی‌های پیکسل 4 و پیکسل 4 XL را به ژست‌های حرکتی موشن سنس مجهز کرده که امکان ارتباط با دستگاه بدون تماس دست را فراهم می‌کند. برای مثال می‌توان توسط این قابلیت، آهنگ درحال پخش را تغییر داد و یا تماس دریافتی را بی‌صدا کرد. زمانی که به گوشی نزدیک می‌شوید، موشن سنس متوجه آن می‌شود و ویژگی‌های کاربردی مانند فیس آنلاک را برای شما آماده می‌کند.

تکنولوژی که برای این قابلیت استفاده شده، سیستم رادار سولی نام دارد. سولی یک رادار کوچک بوده که امکان ارتباط با گوشی بدون تماس دست را برای کاربر فراهم می‌کند و برای اولین بار در یک گوشی تجاری مورد استفاده قرار گرفته. یک سیستم رادار قادر به شناسایی و اندازه‌‌گیری مشخصات اجسام از راه دور و توسط امواج رادیویی است.

سیستم رادار سنتی شامل یک فرستنده برای ارسال امواج رادیویی و گیرنده‌ای برای دریافت امواج بازگشتی می‌شود. بر اساس شکل امواج دریافتی، سیستم رادار می‌تواند حضور یک جسم و همچنین برخی ویژگی‌های خاص آن مانند فاصله و اندازه را تشخیص دهد. این سیستم‌ها ابعاد بزرگی دارند و قادر به شناسایی اجسام در فاصله دورتر هستند، بنابراین در خودروها و هواپیماها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سیستم‌ها علاوه بر ابعاد، دارای حساسیت و کیفیت بالایی برای استفاده از محصولات قابل حمل مانند گوشی‌های هوشمند نیستند.

سیستم رادار سولی

سیستم رادار سولی ابعاد کوچکی داشته و از الگوریتم‌های مخصوصی بهره می‌برد. این سیستم برای شناسایی حرکات ظریف کاربر، تغییرات موقت در سیگنال دریافتی را پردازش می‌کند. سولی سیگنال با فرکانس 60 هرتز را منتقل و مجموع سیگنال‌های بازگشتی از اجسام و افراد را دریافت می‌کند. تغییرات کمتر از میلی‌متر در موقعیت هدف توسط این سیستم قابل تشخیص است.این تغییرات مداوم به عنوان فرکانس داپلر شناخته می‌شود که متناسب با سرعت جسم است. با بررسی فرکانس‌های داپلر مختلف، سولی می‌تواند اجسام در حال حرکت را با الگوهای حرکتی متنوع شناسایی کند.

گوگل به تازگی سه گیف کوتاه از این سیستم منتشر کرده که بسیاری از نگرانی‌ها را رفع می‌کند. Soli قادر به مشاهده کاربر و یا اندام وی نخواهد بود. تصویر سمت چپ نزدیک شدن کاربر به گوشی را به نمایش می‌گذارد. تصویر وسط رسیدن کاربر به گوشی را نشان می‌دهد و تصویر آخر نشان‌دهنده ژست حرکتی سوایپ است.

گوگل برای سیستم رادار سولی مجبور به توسعه تکنیک‌های جدیدی برای پردازش سیگنال شده تا تداخلات ناشی از لرزش صوتی را کاهش دهد. با رفع این مشکل، گوگل توانست از ژست‌های حرکتی Motion Sense برای کنترل موسیقی در حال پخش نیز استفاده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mamad r€Za
    mamad r€Za | ۲۵ اسفند ۱۳۹۸

    این همه تکنولوژی برای راحتی زندگی؟???.... آخر یه مشت گشاد حکومت میکنه روی زمین،والا...

  • kiarash
    kiarash | ۲۵ اسفند ۱۳۹۸

    ویدیو هاش کو؟؟؟

    • mamad r€Za
      mamad r€Za | ۲۵ اسفند ۱۳۹۸

      ویدیوشو باید بگردی و پیدا کنی?

مطالب پیشنهادی