ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مسیریاب «نشان» نقشه‌ای ویژه «کرونا» منتشر کرد

نقشه و مسیریاب نشان در اقدامی جدید از ارائه‌ لایه‌ ویژه‌ نمایش نواحی پر تردد عابران پیاده، برای کمک به پیشگیری عمومی از کرونا خبر داد. تیم نشان این لایه‌ی جدید را ویژه شرایط این ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۲:۴۰

نقشه و مسیریاب نشان در اقدامی جدید از ارائه‌ لایه‌ ویژه‌ نمایش نواحی پر تردد عابران پیاده، برای کمک به پیشگیری عمومی از کرونا خبر داد.

تیم نشان این لایه‌ی جدید را ویژه شرایط این روزهای گسترش ویروس کرونا و با تحلیل و داده‌کاوی داده‌‌های بیش از ۴ میلیون کاربر خود تولید و ارائه کرده است.

در یادداشتی که در وبلاگ نقشه‌ی نشان منتشر شده، داوود امینی مدیر تیم تخمین ترافیک و داده‌کاوی نشان فرآیند تصمیم‌گیری‌ برای تولید این داده را شرح داده است.

امینی با اشاره به بررسی تجربه‌های موفق کشورهای جنوب شرقی آسیا به ویژه سنگاپور و چین در مواجهه و مدیریت شیوع کرونا، گفته تلاش کردند داده‌های محل‌های آلوده را از مراجع رسمی بگیریم که موفق نشدند.

در این شرایط تیم نشان تصمیم می‌گیرد با لغو برنامه‌های فنی مرتبط با تعطیلات نوروز و با توزیع وظایف بین چند تیم، ایده‌ها و گزینه‌های مختلف را ارزیابی و تست کند، این لایه‌ی جدید یکی از خروجی‌های فعالیت‌های اخیر نشان است.

در توضیح فرایند استفاده از این لایه جدید، امینی گفت: «با روشن کردن این لایه، نقاط پر تردد ۲۴ ساعت گذشته با رنگ بنفش و نواحی پرتردد حال حاضر با رنگ‌های زرد و نارنجی بر روی نقشه نمایش داده می‌شوند و به کاربرها کمک می‌کند تا از این نواحی دوری کنند.»

او در یادداشت خود اشاره کرده است که آنچه امروز به نشان اضافه شده، خروجی کار شبانه‌روزی این تیم در ۲ هفته اخیر بوده و این تیم تلاش می‌کند تا در روزها آینده نسخه کامل‌تر و با دقت بالاتر از این قابلیت را نیز ارائه دهد.

هم‌چنین کاربران نشان می‌توانند گزارشات خودشان را برای ثبت نواحی پرتردد و شلوغ بر روی نقشه برای نشان ارسال کنند. این گزارشات در کنار داده‌کاوی سوابق سفر به اصلاح و بهبود این لایه کمک می‌کند.

البته همان‌طور که این روزها بسیار هم مورد تاکید قرار می‌گیرد بهترین راه برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، ماندن در خانه است و این نکته‌ایست که داوود امینی نیز در ابتدای یادداشت به آن اشاره کرده است. اگر به هر دلیل ناچار به خروج از منزل هستید، با این نقشه می‌توانید از نواحی پرتردد پیاده پرهیز کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Reza Molodi
    Reza Molodi | ۲۵ اسفند ۱۳۹۸

    اگه به اپلیکیشن های ایرانی اعتماد بشه، همیشه میتونن درمواقع حساس خیلی مفید باشن...

مطالب پیشنهادی