ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هلند
تکنولوژی

هلند هارد دیسک‌های حاوی اطلاعات اهداکنندگان عضو را گم کرد

دولت هلند دو هارد دیسک که شامل اطلاعات 6.9 میلیون اهداکننده عضو از فوریه 1998 تا ژوئن 2010 می‌شود را گم کرد. این دو هارد دیسک که در یک محل امن نگهداری می‌شدند، تا به ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

دولت هلند دو هارد دیسک که شامل اطلاعات 6.9 میلیون اهداکننده عضو از فوریه 1998 تا ژوئن 2010 می‌شود را گم کرد. این دو هارد دیسک که در یک محل امن نگهداری می‌شدند، تا به امروز پیدا نشده‌اند.

وزیر بهداشت، سلامتی و ورزش هلند در اوایل این هفته از گم شدن دو هارد دیسک شامل کپی الکترونیکی فرم اهداکنندگان عضو خبر داد. دیروز «هیوگو دا یونگه» چنین موضوعی را با پارلمان این کشور در میان گذاشته. این هارد دیسک‌ها آخرین بار در سال 2016 مورد استفاده قرار گرفته بودند و سپس با هاردهای جدید جایگزین شدند.

اوایل سال جاری میلادی مقامات هلند فرم‌های قدیمی ثبت نام اهداکنندگان را از بین بردند و تصمیم به حذف نسخه الکترونیکی آن‌ها گرفتند که متوجه گم شدن این دو هارد دیسک شدند. دیروز سازمان ثبت نام اهداکنندکان بیانیه‌ای به شرح زیر منتشر کرد:

«هارد دیسک‌هایی که باید نابود شوند در انبار موجود نیستند و هنوز پیدا نشده‌اند.»

بر اساس گفته مقامات، اطلاعات مربوط به بیش از 6.9 میلیون اهداکننده که احتمالا تعدادی از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند، گم شده. این هارد دیسک‌ها شامل اطلاعاتی مانند نام، فامیلی، جنسیت، تاریخ تولد، آدرس در زمان پر کردن فرم، اندام‌هایی که خواهان اهدای آن‌‌ها بوده‌اند، شماره شناسایی و کپی امضا می‌شود.

هلند

مقامات ادعا کرده‌اند مدارکی مبنی بر تلاش برای استفاده از این اطلاعات وجود ندارد. علاوه بر این موضوع، به علت عدم وجود مدارک رسمی، سوءاستفاده از آن‌ها و یا سرقت هویت امکان‌پذیر نیست. در حال حاضر مشخص نشده این هارد دیسک‌ها و اطلاعات موجود در آن‌ها رمزگذاری شده‌اند یا خیر. به گفته وزیر هلند، گم شدن آن‌‌ها تاثیری روی توانایی سازمان اهدای عضو در زمینه تهیه اطلاعات دقیق ندارد. جمعیت هلند به 17.4 میلیون نفر می‌رسد که تقریبی نیمی از آن در برنامه‌های اهدای عضو ثبت‌نام کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی