ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کرونا مرسولات پستی را ۴۵ درصد افزایش داد

در روزهایی که پرستاران و نیروهای هلال احمر و کادر پزشکی به سختی با کرونا می‌جنگند، جمعیت دوازده هزار نفره‌ی دیگری نیز وجود دارد که بسته‌های پستی مردم را با رعایت نکات بهداشتی به دست‌شان ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۶:۴۱

در روزهایی که پرستاران و نیروهای هلال احمر و کادر پزشکی به سختی با کرونا می‌جنگند، جمعیت دوازده هزار نفره‌ی دیگری نیز وجود دارد که بسته‌های پستی مردم را با رعایت نکات بهداشتی به دست‌شان می‌رساند تا عید امسال برای مردم کماکان عید باقی بماند. «بهزاد اقبال خواه»، عضو هیات مدیره شرکت ملی پست، در گفتگو با دیجیاتو اعلام می‌کند که افزایشی تقریبا ۴۵ درصدی در ارسال مرسولات پست در اسفند ۹۸ نسبت به سال گذشته رخ داده و تمامی ناوگان پست دائما در تکاپوی انجام ماموریت خود هستند.

اقبال خواه در گفتگو با دیجیاتو ضمن رد شایعات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه دفاتر پستی از امروز فعالیت ندارند، تاکید دارد که خدمات پستی در کشور تا ۲۸ام اسفند در تمامی شعب برقرار خواهد بود و حتی در روزهای تعطیل نیز برخی از شعب منتخب فعالیت خود را ادامه خواهند داد. او همچنین می‌گوید: «تنها روز اول و سیزدهم فروردین پست تعطیل است و در بقیه ایام نوروزی ظرفیت بیست درصدی پست فعال است.»

اقبال خواه می‌گوید که در سال‌های قبل بسیاری از بارهای پستی توسط شبکه اتوبوسی و یا قطارها جابجا می‌شده که امروزه با بسته شدن بسیاری از پایانه‌ها و لغو حرکت‌ اتوبوس و قطارها، تمامی بار ارسال مرسولات به عهده ناوگان پستی کشور گذاشته شده است. او می‌گوید که در بسیاری از مناطق کشور تنها راه رساندن مرسولات از طریق کامیون‌های پستی خواهد بود و از همین رو آنها برای پاسخگویی به خریدهای آنلاین و حجم زیاد مرسولات با ناوگان بخش خصوصی نیز همکاری کرده‌اند: «البته نیروهای بخش خصوصی که در شرکت ملی پست بکار گرفته‌ شده‌اند، واهمه‌ای از کرونا دارند که باعث شده نتوانیم تمام و کمال از آنها بهره ببریم.»

عضو هیات مدیره شرکت ملی پست تاکید دارد که در روزهای آتی این شرکت در همکاری با استانداری‌ها قصد دارد تا اقلام ضروری و بهداشتی را درگیر مرسولات استانی و شهری شوند و ناوگان شرکت پست درگیر رساندن این اقلام برای شهروندان باشد. اقبال خواه همچنین خبر از ایجاد پست لجستیک برای ارسال کالاهای حجیم‌تر در آینده می‌دهد و می‌گوید امیدوار است که بعد از این بحران بتوانند این رویه را پیاده‌سازی کنند.

اقبال خواه در برابر این پرسش که شرکت ملی پست چگونه بسته‌های پستی را از ویروس کرونا در امان نگه می‌دارد به دیجیاتو می‌گوید: «ما در دوازده هزار نیرویی که در شرکت ملی پست داریم تنها با ده مورد مثبت مبتلا شده به کرونا مواجه شده‌ایم و این نشان از رعایت موارد بهداشتی در کادر ما دارد. ما هم نگران نیروهایمان هستیم چرا که به طور میانگین ما یک میلیون تماس با شهروندان در طول روز داریم و باید موارد بهداشتی را رعایت کنیم. هرچند در نهایت شهروندان هم باید نکات ایمنی را پس از دریافت بسته پستی رعایت نمایند ولی ما در طول روز ماشین‌ها و بسته‌های پستی را چندین بار ضدعفونی می‌کنیم.»

اقبال خواه همچنین با اشاره به همکاری خود با مجموعه الوپیک در قالب خدمات الوپست و همچنین سرویس پستخانه، می‌گوید که بسیاری از مردم برای اینکه از قرنطینه خانگی بیرون نیایند و یا کمترین حضور فیزیکی را در دفاتر پستی داشته باشند از این خدمات بهره می‌برند و ترافیک الوپست به طرز محسوسی بالا رفته است. او می‌گوید شهروندان همچنین می‌توانند در سرویس پستخانه تمامی کارهای یک بسته پستی را تا زمان گرفتن بارکد خودشان به عنوان یک اپراتور پستی انجام دهند و سپس با عزیمت به شعبه، تنها بارکد اسکن شده را دریافت و بسته را تحویل دهند تا کمترین حضور فیزیکی را داشته باشند.

گفتنیست فعالیت‌های شرکت ملی پست در روزهای شیوع کرونا در استان‌هایی که بسیار درگیر این موضوع هستند نظیر قم، گیلان و اصفهان به طور مستمر ادامه دارد. همچنین به گفته مدیران شرکت ملی پست، بیشترین ترافیک مرسولات پستی متعلق به استان تهران است که خود جزو درگیرترین استان‌ها با شیوع ویروس کرونا محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mr. Saxobeat
    Mr. Saxobeat | ۲۵ اسفند ۱۳۹۸

    روز پنجشنبه هفته کذشته من یسری خرید اینترنتی داشتم که همون روز هم به اداره پست تحویلش دادن .اما حتی پیامک و کد پیگیری هم برای من ارسال نشده.
    فکر میکردم پست تعطیل شده این پیامو خوندم خوشحال شدم. خدا قوت

مطالب پیشنهادی