ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل نقره داغ شد؛ جریمه هنگفت ۱.۲۳ میلیارد دلاری به خاطر سیاست ضد رقابتی

آژانس رقابتی فرانسه اپل را 1.23 میلیارد دلار جریمه کرد. به گفته این آژانس، اپل به شکل غیرقانونی به توزیع کنندگان محصولات خود دستور داده تا قیمت محصولات این شرکت را تثبیت کرده و رقابت ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

آژانس رقابتی فرانسه اپل را 1.23 میلیارد دلار جریمه کرد. به گفته این آژانس، اپل به شکل غیرقانونی به توزیع کنندگان محصولات خود دستور داده تا قیمت محصولات این شرکت را تثبیت کرده و رقابت را از بین ببرند.

این تصمیم توسط آژانس رقابت کشور فرانسه گرفته شده و بیشترین جریمه این سازمان تاکنون محسوب می شود. به گفته این آژانس، اپل شرکت های توزیع کننده مثل Tech Data و Ingram Micro را ملزم کرده تا قیمت محصولات را تثبیت کنند و به عبارت دیگر از رقابت کردن بپرهیزند.

فرانسه اپل را 1.23 میلیارد دلار جریمه کرد

«Isabelle de Silva»، رئیس آژانس رقابت فرانسه گفت که این آژانش سنگین ترین جریمه خود تا به امروز را علیه یک بازیگر اقتصادی [اپل] اعلام کرده و جریمه را بر مبنای اندازه بسیار بزرگ این شرکت تنظیم کرده است.

آژانس یاد شده شرکت های Tech Data و Ingram Micro را نیز به ترتیب 84.7 و 69 میلیون دلار جریمه کرد. به گفته این سازمان، توافق اپل با شرکت های مذکور برای تثبیت قیمت برخی خدمات و محصولات این شرکت بوده و شامل آیفون نمی شده است.

به نظر می رسد این پرونده ریشه در نزاعی دارد که بین اپل و یکی از بزرگ ترین نمایندگی های فروش این شرکت در فرانسه یعنی «eBizcuss» وجود داشت. این فروشنده اپل را به سوءاستفاده از قدرت متهم کرد و سال 2012 به دلیل آنچه رقابت نابرابر اعلام شده به تعطیلی کشیده شد. این شرکت جزوی از برنامه «Premium Reseller» اپل بود که شامل فروشگاه هایی می شود که فقط محصولات اپل را می فروشند.

اپل در گفتگویی با سایت CNBC این تصمیم را «دلسرد کننده» خواند و گفت که به آن اعتراض می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza
    reza | ۲۶ اسفند ۱۳۹۸

    این کارشون لایک داشت ولی بازدارنده نیست . این تیم کوک ها رو باید زن داد !

مطالب پیشنهادی