ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واکسن کرونا

واکسن ویروس کرونا امروز روی انسان آزمایش می‌شود

دولت آمریکا از امروز رسما واکسن کرونا را به صورت آزمایشی روی تعدادی داوطلب سالم آغاز می‌کند. هزینه این آزمایش‌ها توسط انجمن ملی بهداشت آمریکا پرداخت می‌شود و انتظار می‌رود به کمک نتایج به دست ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۶

دولت آمریکا از امروز رسما واکسن کرونا را به صورت آزمایشی روی تعدادی داوطلب سالم آغاز می‌کند. هزینه این آزمایش‌ها توسط انجمن ملی بهداشت آمریکا پرداخت می‌شود و انتظار می‌رود به کمک نتایج به دست آمده از این آزمایش‌ها، بتوانند به صورت نهایی واکسن ویروس کرونا را تولید کنند.

این آزمایش روی ۴۵ فرد جوان و بدون مشکلاتی قبلی با دوز‌های مختلف تست می‌شود. نکته‌ای که باید در نظر گرفته شود این است که هیچ احتمالی مبنی بر آلودگی این افراد به ویروس کرونا وجود ندارد، زیرا این واکسن اصلا ویروس را در خود ندارد و تنها برای بررسی اثرات جانبی آن روی افراد مختلف است. بر اساس تعهدی که این افراد به انجمن ملی بهداشت آمریکا داده‌اند، نمی‌توانند هیچ اطلاعاتی از تست‌ها را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند.

بنا بر گفته این انجمن، تولید واکسن اصلی برای ویروس کرونا، به ۱۲ الی ۱۸ ماه زمان نیاز دارد. البته آمریکا تنها کشوری نیست که در پی ساخت واکسن برای ویروس کروناست. کشور‌های دیگر و شرکت‌های خصوصی و وابسته به دولت نیز به سرعت در حال ساخت واکسن هستند. با این حال روییه ساخت واکسن ویروس کرونا بین این شرکت‌ها تفاوت دارد.

واکسن ویروس کرونا

برای مثال بسیاری بر این عقیده‌اند که باید واکسنی با اهداف کوتاه مدت ساخته شود که در یک یا دو ماه پیک این بیماری، از مردم محافظت کند تا زمان کافی برای ساخت واکسن بهتر با کارایی دائمی داشته باشند. بنا بر گفته این دسته از محققین، تکنولوژی‌های موجود به آن‌ها اجازه می‌دهد که سریع‌تر واکسن را تولید کنند و به همین دلیل، ایمن‌سازی کوتاه مدت می‌تواند شیوع ویروس را کنترل کند.

شرکت داروسازی اینویو نیز قصد دارد آزمایش‌های انسانی خود را از ماه دیگر در دانشگاه علوم پزشکی پنسیلوانیا از سر بگیرد. با این حال بسیاری از سازندگان باید مدت بیشتری صبر کنند تا نتایج را به درستی بررسی کنند. دلیل آن هم آزمایش واکسن‌های احتمالی روی هزاران نفر است تا در نهایت بتوان کارایی آن را تایید کرد.

دونالد ترامپ اخیرا اعلام کرده ساخت واکسن ویروس کرونا با سرعت در حال پیشروی است و انتظار دارد که به زودی شاهد تولید آن باشد. اکثر محققین و شرکت‌های خصوصی فعال در ساخت واکسن کرونا، بر این عقیده‌اند که واکسن زودتر از یک یا ۱.۵ سال دیگر آماده نمی‌شود. تاکنون نیز راه‌حل‌های مختلف توسط دولت آمریکا و چین امتحان شده است.

دارو‌های HIV و ابولا روی افرادی که از کشتی ژاپنی به قرنطینه‌های آمریکا انتقال داده شده بودند، تست شده و نتایج در دست بررسی است. ویروس کرونا شاید در همه افراد به صورت خطرناک ظهور نکند و تنها پس از چند روز تب و لرز و سرفه، از بین برود، اما در بیمارانی که سابقه بیماری‌های حاد دیگر دارند، می‌تواند منجر به ذات‌الریه و مرگ شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • GHAEM
    GHAEM | ۲۶ اسفند ۱۳۹۸

    ⁦??⁩

  • هایزنبرگ
    هایزنبرگ | ۲۶ اسفند ۱۳۹۸

    بنا بر گفته این انجمن، تولید واکسن اصلی برای ویروس کرونا، به ۱۲ الی ۱۸ ماه زمان نیاز دارد.

    چه تیتر زردی!

    • Unconventional_NyTro
      Unconventional_NyTro | ۲۶ اسفند ۱۳۹۸

      سلام

      اینجور عملکرد ماله قدیم بوده اگر حالا بازهم به همون شکل عمل کنن واقعا جای تعجب داره
      الان از سوپرکامپیوتر ها با هوش مصنوعی برای ساخت دارو استفاده می کنن
      اگر اینجور مواقع بکار نگیرن پس این سوپرکامپیوتری که ساختن به چه درد می خوره یعنی این همه پول خرج کردن فقط برای پیش بینی آبُ هوا
      یعنی پیش بینی آبُ هوا مهم تر از پیشرفت تکنولوژی هست

      • Arash
        Arash | ۲۷ اسفند ۱۳۹۸

        هوش مصنوعی و ژنتیک هنوز خیلی با هم فاصله دارن
        شما رشته تحصیلیت چیه ؟

  • Xperia_Sola
    Xperia_Sola | ۲۶ اسفند ۱۳۹۸

    کجان این بی ارزشا بازم بگن مرگ بر آمریکا
    اما وضع ایران! هفته پیش اعلام می کنن توی تلویزیون رسمی که داروی رماتیسم و چندتا دارو دیگه موثره بعد که دیدن دچار کمبود شدن اون سخنگوی دروغگوشون رو فرستادن دیروز گفت اونا تاثیر نداره در صورتی که قبل اینا چینیا و ایتالیا از تاثیرات مثبت این دارو روی بعضی بیماراشون خبر دادن احتمالا بازم بحث احتکار آقازاده ها پیش اومده بازم

مطالب پیشنهادی