ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نسخه‌های غیر رسمی واتساپ
نرم افزار و اپلیکیشن

افزایش محبوبیت نسخه‌های غیر رسمی واتساپ؛ کاربران از قابلیت‌های اپ اصلی رضایت ندارند

با وجود اینکه در ماه‌های اخیر ویژگی‌های جدیدی به واتساپ اضافه شده، محبوبیت نسخه‌های غیر رسمی واتساپ مانند GBWhatsApp ،YoWhatsApp و FMWhatsApp به صورت قابل توجهی در حال افزایش است. پیام‌رسان‌های بی‌شماری در سال‌های اخیر توسعه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۲

با وجود اینکه در ماه‌های اخیر ویژگی‌های جدیدی به واتساپ اضافه شده، محبوبیت نسخه‌های غیر رسمی واتساپ مانند GBWhatsApp ،YoWhatsApp و FMWhatsApp به صورت قابل توجهی در حال افزایش است.

پیام‌رسان‌های بی‌شماری در سال‌های اخیر توسعه پیدا کرده‌اند، اما واتساپ محبوب‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. این پیام‌رسان تحت مالکیت فیس‌بوک، به صورت ماهانه دارای 1.5 میلیارد کاربر فعال است. این پیام رسان علی‌رغم محبوبیت بالا، از نظر بروزرسانی و ارائه قابلیت‌های جدید عملکرد ناموفقی داشته و همین عامل باعث شده نسخه‌های غیر رسمی زیادی برای آن توسعه پیدا کنند. بر اساس گزارش‌های اخیر، محبوبیت نسخه‌های غیر رسمی این پیام‌رسان در برخی مناطق افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

در حال حاضر اپلیکیشن‌های اندرویدی زیادی بر پایه واتساپ توسعه پیدا کرده‌اند که ویژگی‌های بیشتری در مقایسه با نسخه اصلی دارند. برای مثال برنامه GBWhatsApp حتی در صورت پاک کردن استاتوس، امکان مشاهده آن را برای کاربران فراهم می‌کند. در برخی مناطق جهان، نسخه‌های غیر رسمی واتساپ در مقایسه با نسخه اصلی محبوبیت بیشتری دارد.

نسخه‌های غیر رسمی واتساپ

برخی از این اپلیکیشن‌ها امکان استفاده از چندین حساب در یک دستگاه را برای کاربران فراهم می‌کنند و همچنین توسط آن‌ها می‌توان فایل‌های حجیم را انتقال داد. در کشورهای آفریقایی، برنامه غیر رسمی GBWhatsApp محبوبیت بالایی دارد. واتساپ تا به امروز تلاش‌های زیادی برای عدم استفاده از این برنامه‌ها کرده، اما چندان کارآمد نبوده‌اند. علاوه بر واتساپ و GBWhatsApp، برنامه‌های غیر رسمی YoWhatsApp و FMWhatsApp نیز محبوبیت بالایی در کشورهایی مانند نیجریه، کنیا و آفریقای جنوبی دارند.

واتساپ به تازگی ویژگی‌های جدیدی را برای کاربران درنظر گرفته که مهم‌ترین آن‌ها، دارک مود است. گوگل با عرضه اندروید 10 و اپل با انتشار iOS 13، حالت تاریک را به صورت گسترده در اختیار کاربران محصولات خود قرار دادند. دارک مود واتساپ برای سیستم عامل اندروید 9 پای و نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید نیز در دسترس است، با این حال تنها کاربران iOS 13 قادر به استفاده از آن هستند. دیروز نیز قابلیت ارسال پیام ناپدید شونده به نسخه بتا واتساپ اضافه شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • FromEarth
    FromEarth | ۲۸ اسفند ۱۳۹۸

    اینکه نخواد از رسالت یه پیام رسان خارج بشه و مثل تلگرام یه آچار فرانسه نباشه و روی موضوع اصلی پیام رسانیش تخصصی کار کنه رو می تونم درک کنم. اما اینقدر دیر و با کیفیت متوسط بروزرسانی و نوآوری هاش رو ارائه میده، جالب نیست. روونی و رابط کاربری تلگرام چقدر تمیزه. تیم توسعه دهنده واتس اپ یا زیادی محافظه کاره یا تنبلی می کنه.

  • FarzinFaria
    FarzinFaria | ۲۷ اسفند ۱۳۹۸

    من خودم اصلن واتساپ اصلی رو نصب نکردم و بجاش دوتا غیر رسمی نصب کردم فوق العاده عالی ان. کلی تم داره کلی حالت‌های مختلف حریم خصوصیت و اینکه دستت باز تره برا یه سری کارها.

  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۲۶ اسفند ۱۳۹۸

    واتساپ انگار ده سال عقبه
    الان از روی اجبار مجبور به استفادش هستم ولی نمی فهمم اونایی که توی جهان آزاد زندگی میکنن چرا باید از این اشغال استفاده کنن

    • thepjt
      thepjt | ۱ فروردین ۱۳۹۹

      چون همه دوستان و دور و بری هاشون ازش استفاده میکنند و توش هستند .

      کما اینکه ، غیر از تلگرام ، هزاران برنامه خوب و چه بسا بهتر هم برای پیغام رسانی وجود داره ( مثلا wire ) ... ولی چرا از تلگرام استفاده میکنیم ؟ چون نمیتونیم همه دور و بری هامون رو وادار کنیم که بیان و از این برنامه ها استفاده کنند .

      واتسپ هم یک همچین وضعی داره ... یکی از اولین پیغام رسانها بوده ( و سالها قبل از اینکه تلگرام وجود خارجی داشته باشه ، وجود داشته ) و خوب طبیعتا زمانی که خیلی ها شروع به استفاده ازش کردند ، گزینه بهتری وجود نداشته ... کم کم تعداد زیاد شدند و تا الان هم به خاطر همین تعداد استفاده کننده ها مانده .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی