ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تنش گرمایی؛ پدیده‌ای که زندگی صدها میلیون نفر را مختل خواهد کرد

تحقیقات جدید نشان می دهند افزایش شدید رطوبت و گرمای ناشی از گرم‌تر شدن زمین، بیش از یک میلیارد نفر را در صد سال آینده تحت تأثیر قرار خواهد داد. بدون شک گرم تر شدن ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

تحقیقات جدید نشان می دهند افزایش شدید رطوبت و گرمای ناشی از گرم‌تر شدن زمین، بیش از یک میلیارد نفر را در صد سال آینده تحت تأثیر قرار خواهد داد.

بدون شک گرم تر شدن زمین روی زندگی بسیاری از مردم تأثیر خواهد گذاشت. محققان دانشگاه راتگرز آمریکا (Rutgers University) در تحقیقات جدید خود جزئیات گرم تر شدن زمین در یک قرن آینده و تأثیرات مخرب آن را بررسی کردند.

به گفته آنها گرما و رطوبت سبب افزایش تنش گرمایی (Heat Stress) در سطح جهان شده و در صورتی که روند کنونی گرم تر شدن زمین ادامه پیدا کند، این پدیده میلیون ها نفر از ساکنین کره زمین را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

تنش گرمایی تا صد سال آینده بیش از یک میلیارد نفر را تحت تأثیر قرار می دهد

به گفته محققان دانشگاه راتگرز، اکثر تحقیقاتی که قبلاً در زمینه تنش گرمایی انجام شده اند فقط بر افزایش دما تمرکز کرده اند؛ این در حالیست که رطوبت هم نقش بسیار مهمی در تنش گرمایی بازی می کند.

تنش گرمایی زمانی رخ می دهد که بدن انسان نتواند دمای خود را پس از قرار گرفتن در معرض گرمای شدید، از طریق عرق کردن در سطح بهینه نگه دارد. این حالت سبب گرفتگی عضلات و خستگی شده و در موارد شدیدتر به سکته مغزی منجر می شود.

محققان 40 نوع شبیه سازی آب و هوایی را بررسی کردند تا از نحوه افزایش شدید گرما و رطوبت و تأثیرگذاری آنها بر بدن انسان آگاه شوند. آنها در مطالعات خود عواملی همچون دما، رطوبت، سرعت باد، تشعشعات خورشیدی و فروسرخ و همچنین زاویه خورشید را در نظر گرفتند.

به گفته پژهشگران اگر دمای زمین تا صد سال آینده 1.5 درجه سانتی گراد افزایش یابد، تنش گرمایی 500 میلیون نفر و اگر دما نیم درجه بیشتر شود (2 درجه سانتی گراد)، 800 میلیون نفر را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

اگر دمای زمین 3 درجه سانتی گراد افزایش یابد، به طور تقریبی 1.2 میلیارد نفر دچار تنش گرمایی خواهند شد که به گفته محققان چهار برابر بیشتر از جمعیت کنونی است. به گفته آنها در آینده ساکنین شهرهایی مثل نیویورک حداکثر 24 روز در سال را باید با تنش گرمایی دست و پنجه نرم کنند.

یافته های این تحقیق در قالب مقاله در ژورنال Environmental Research Letters منتشر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی