ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

داروخانه‌های عرضه کننده دارو کرونا افزایش یافت + اسامی

مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو خبر از افزایش تعداد داروخانه‌های عرضه کننده دارو برای مبتلایان به کرونا به هشت مورد در تهران داد. او همچنین تاکید کرد این داروها نقش پیشگیرانه ندارند و مردم ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۶:۴۰

مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو خبر از افزایش تعداد داروخانه‌های عرضه کننده دارو برای مبتلایان به کرونا به هشت مورد در تهران داد. او همچنین تاکید کرد این داروها نقش پیشگیرانه ندارند و مردم نباید خودسرانه آنها را برای مقابله با کرونا مصرف نمایند.

«غلامحسین مهرعلیان» با اشاره به اینکه داروخانه‌های عرضه کننده دارو مبتلایان کرونا بسیار محدود هستند اعلام کرد که تعداد این داروخانه‌ها در پایتخت به هشت مورد افزایش یافته و اسامی آنها نیز در سایت وزارت بهداشت نوشته شده است.

بر اساس اطلاعات مندرج در سایت وزارت بهداشت، نسخه دارویی بیماران مبتلا به کرونا در ۸ داروخانه شهید کاظمی، داروخانه مرکزی هلال احمر شماره ۲ واقع در تهرانپارس خیابان جشنواره، داروخانه هلال احمر واقع در خیابان طالقانی، داروخانه هلال احمر واقع در خیابان سوم خرداد، داروخانه هلال احمر در شهرری، داروخانه بیماری‌های خاص در خیابان استاد نجات اللهی، داروخانه دکتر علی هوشمند در میدان ولیعصر و داروخانه ۲۹ فروردین در خیابان کارگر از امروز نسخه پیچی بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا در تهران را بر عهده خواهند داشت.

مدیر کل نظارت بر دارو سازمان غذا و دارو تاکید کرده که توزیع این داروها در داروخانه های منتخب تهران فقط برای بیماران بستری در بیمارستان‌ها خواهد بود و برای بیماران سرپایی حذف می شود.

مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو در پاسخ به این پرسش که اکنون چه داروهایی برای افراد مبتلا به کرونا تجویز می شود، گفت:

«برای بیمارانی که به صورت سرپایی درمان می شود هیچ دارویی تجویز نمی شود. داروی «اوسلتامیویر» (oseltamivir) یا «تامیفلو» که برای درمان آنفلوانزا کاربرد دارد و قبلا برای درمان کرونا هم تجویز می شد از خط درمان کرونا خارج شده و تجویز این دارو برای کرونا ممنوع شد.»

او خبر از تلاش وزارت بهداشت برای مقرر کردن تعدادی داروخانه صرفا برای فروش داروهای بیماران مبتلا به کرونا به منظور جلوگیری از شیوع این دارو برای دیگر بیماران داده و تاکید کرده که بیماری کووید ۱۹ هنوز هیچ داروی مشخصی ندارد و این داروها صرفا به حال بیماران کمک می‌کنند.

گفتنیست استان‌های درگیر این بیماری نیز به داروخانه‌هایی برای عرضه این داروها مجهز شده‌اند و در برخی مناطق توزیع دارو با ثبت کد ملی بیمار انجام می شود تا از فروش بی‌رویه آن جلوگیری شود. با این وجود بازار سیاه داروهای مربوط به بیماران مبتلا به کرونا نیز در تمام مناطق درگیر با شیوع این بیماری پیش آمده و برخی از شهروندان این قرص‌ها را با قیمتی گزاف از بازار سیاه تهیه می‌کنند. امید می‌رود با افزایش تعداد داروخانه‌ها، این مشکلات نیز کمتر شود.

شایان ذکر است روز گذشته ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که در یکی از داروخانه های شمال تهران ازدحام جمعیت برای تهیه داروهای نسخه شده برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا دیده می شد. انتشار این ویدیو و انتقادات مردم باعث شده که وزارت بهداشت نسبت به آن واکنش نشان داده و عملکرد خود را در زمینه عرضه دارو قوی‌تر سازد و این موضوع بار دیگر نقش مهم فضای مجازی را نشان می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Capitan.m
    Capitan.m | ۲۷ اسفند ۱۳۹۸

    سلام
    یکی از نزدیکان بنده مدتی است که به بیماری سرطان مبتلا شده است و جدیدا مشکوک به کرونا است و در بیمارستان بستری شده .امروز دکتر برای ایشان دارویی بنام kaletra 200 که مربوط به بیماران کرونایی میباشد را تجویز کرده است .من خودم تمام داروخانه هایی که گفتند را چک کردم .هیچ کدام از داروخانه ها این دارو را نداشتند.در صورتی که در خیابان ناصر خسرو دارو را پیدا کردم که تعداد ۳۰ عدد از این قرص را مبلغ پانزده میلیون تومان میفروشند .یعنی هر یک عدد قرص پانصد هزار تومان. پس چرا میگویید در فلان دارو خانه داروهای کرونا موجود است. ایا بیماری که نمیتواند دارو را با این هزینه های سرسام اور تهیه کند باید بمیرد!
    !!؟

مطالب پیشنهادی