ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برای حل مشکل کسب‌وکارها دبیرخانه بحران تشکیل داد

تقریبا بیش از یک ماه است که ایران به طور رسمی درگیر اپیدمی ویروس کرونا شده است. در حالی که این مقطع زمانی اوج فعالیت‌های کاری شرکت‌هاست، بنا به توصیه‌های ستاد بحران، بسیاری از کسب‌و‌کارها ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۲:۱۸

تقریبا بیش از یک ماه است که ایران به طور رسمی درگیر اپیدمی ویروس کرونا شده است. در حالی که این مقطع زمانی اوج فعالیت‌های کاری شرکت‌هاست، بنا به توصیه‌های ستاد بحران، بسیاری از کسب‌و‌کارها به حالت نیمه‌تعطیل در آمده و نیروهای کاری نیز دورکاری شده‌ و یا در خانه قرنطینه شده‌اند. در همین راستا سازمان نظام صنفی کشور اعلام کرده که با تشکیل دبیرخانه بحران نسبت به وضعیت پیش آمده و مشکلات کسب‌وکارها در دوران کنونی رسیدگی خواهد کرد. این خبر در حالی منتشر می‌شود که تعدیل گسترده‌ای در برخی کسب‌وکارها رخ داده و برخی از آنها نظیر چیلیوری نیز صبح امروز اعلام توقف فعالیت نموده‌اند.

سازمان نصر با ذکر این نکته که سرعت رشد این بحران و زمان نامشخص پایان یافتن آن باعث شده که نگرانی‌ها دو برابر بشود، به این موضوع تاکید کرده که کسب‌وکارها جدا از این مسائل درگیر مشکلات اقتصادی نیز شده‌اند. در واقع به نظر می‌رسد که صدمات غیرقابل جبرانی در راه این کسب‌وکارها باشد و همانطور که این سازمان اعلام کرده  عمده‌ چالش‏ های کسب‌وکارها بعد از فروکش کردن شرایط اضطرار و بحران نمایان خواهند شد. چند مورد از این چالش‌ها به شرح زیر است:

1. زمان قراردادها و تعهدات مرتبط با تحویل پروژه‌ها؛
2. عدم ایفای تعهدات مالی کارفرمایان بخش‌های دولتی و عمومی؛
3. اقساط سررسید شده وام‌ها؛
4. تامین و پرداخت حقوق کارکنان در شرایط نیمه تعطیل بنگاه‌ها؛
5. سررسید پرداخت‌های بیمه و مالیات و جریمه‌های تاخیر آنها؛
6. نیاز به مشمول شدن شرایط فعلی به عنوان «نمونه ‏ای از شرایط فورس ‏ماژور» در قراردادها

سازمان نظام صنفی کشور قصد دارد تا برای گردآوری درخواست‌ها و مطالبات اعضای خود و با یاری گرفتن از تمام ظرفیت‏‌های ممکن و با همکاری با سایر تشکل‏‌های همکار، برای کاهش فشارها و رفع مشکلات کسب و کارهای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات پس از گذار از شرایط بحران، بکوشد.

مواردی چون شناسایی سایر چالش‌های کسب‌وکارهای حوزه، جمع‌آوری راهکارهای پیشنهادی برای مواجهه با چالش‌های شناسایی شده، اعلام چالش‌ها و راهکارها با دولت و حاکمیت و پیگیری اجرای این راهکارها، به عنوان یک مطالبه عمومی صنفی، معرفی نماینده به ارگان‌های دولتی و حاکمیتی برای حضور در کارگروه‌های تشکیل شده برای اجرای راهکارهای پیشنهادی.از جمله کارهایی است که این ستاد قصد انجام دادن آنها را دارد.

سازمان نظام صنفی کشور از تمامی اعضای خود خواسته که دغدغه‏‌ها و مشکلات جاری و آینده خود را به آدرس info@irannsr.org ارسال تا پس از دسته‌بندی مشکلات و با توجه به ظرفیت‌ها، پیگیری ‏های لازم با نهادهای دولتی، حاکمیتی و تصمیم ‏ساز با هدف دستیابی به راهکارهایی برای رفع مشکلات اعلام شده انجام خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی