ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ممنوعیت تبادل پول نقد در پمپ بنزین ها به دلیل شیوع کرونا ویروس

براساس برآورد های انجام شده، پمپ بنزین ها یکی از خطرناک ترین نقاط در خصوص ابتلا به کرونا ویروس محسوب می شوند و طی روزهای اخیر نیز در راستای کاهش ریسک پمپ بنزین ها، تمهیداتی ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۴:۱۵

براساس برآورد های انجام شده، پمپ بنزین ها یکی از خطرناک ترین نقاط در خصوص ابتلا به کرونا ویروس محسوب می شوند و طی روزهای اخیر نیز در راستای کاهش ریسک پمپ بنزین ها، تمهیداتی نظیر اضافه کردن دستکش های پلاستیکی یا الزام به سوخت گیری توسط متصدیان جایگاه در نظر گرفته شده است.

در تازه ترین اقدام، اما تبادل پول نقد در پمپ بنزین های کشور به کلی ممنوع شده است و از کلیه مراجعین درخواست شده تا با استفاده از کارت بانکی نسبت به پرداخت هزینه سوخت گیری اقدام فرمایند.

در خواست مدیرعامل شرکت پخش از مردم؛ تخلف و کم‌ فروشی پمپ‌ بنزین‌ ها را گزارش دهید

بعضی مردم معتقدند جایگاه‌های سوخت کم‌فروشی می‌کنند اما سند چندانی برای اثبات ادعای خود و احقاق حقوقشان ندارند. این موضوع درحالی رخ می‌دهد که جایگاه داران سوخت همیشه این موضوع را رد کرده‌اند و معتقدند، ادعای هوا فروشی در پمپ بنزین علمی و واقعی نیست. در این راستا، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از مردم تقاضا کرده که تخلفات جایگاه‌ها را به این شرکت گزارش کنند.
موردی که مراجعه کنندگان از اشتباه نازل‌های سوخت شکایت دارند که گا‌ها مشاهده شده اعداد نمایش داده شده در مانیتور های دستگاه‌ها با میزان بنزین خارج شده از نازل همخوانی ندارد.هرچند وقت یک بار فیلمی در فضای مجازی منتشر می‌شود که از کم‌فروشی در یکی از جایگاه‌های سوخت حاکی است. جایگاه‌هایی که به گفته سید محمد رضا موسوی خواه - مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران - بعد از بررسی، شناسایی شده و جریمه می‌شوند. اما هم چنان این دغدغه بین مردم وجود دارد و به یک تجربه مشترک تبدیل شده است.
در این راستا، موسوی خواه از مردم تقاضا کرده است اگر تخلفی از جایگاه‌ها دیدند، به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گزارش کنند و در این باره توضیح داد: اگر مردم در هر جایگاهی، تخلفی دیدند، به شرکت ملی پخش اطلاع دهند و منتظر بمانند. این شرکت تیم نظارتی خود را با تجهیزات کنترل کمی به جایگاه مذکور اعزام می‌کند و چنانچه تخلف جایگاه اثبات شود، به شدیدترین شکل ممکن جریمه خواهد شد.
دستگاه نازل دستگاه مکانیکی است که امکان دارد تلمبه‌ای در آن از کار بیفتد که این با احتساب بازدیدهایی که از این دستگاه‌ها از سوی اتحادیه و شرکت پالایش پخش صورت می‌گیرد به سرعت تعمیر و جایگاه شامل جریمه می‌شود.کم‌فروشیوی هم‌چنین به این سوال که چه جریمه‌ای در انتظار جایگاه‌های متخلف است، پاسخ داد: مقدار اضافی تلمبه تا زمانی که کنترل، تنظیم و فروخته شد، محاسبه شده و شماره توتالیزه آن نوشته و این شماره تا شماره روز جاری برداشته می‌شود. مثلاً می‌شود 10 هزار لیتر. در این 10 هزار لیتر مشخص می‌شود که در هر 20 لیتر چند سی سی کم‌تر فروخته شده است. این نرخ محاسبه و جایگاه به نرخ فوب خلیج فارس جریمه می‌شود. جایگاه‌ داران قشر زحمت‌کش هستند و واقعاً خدمت می‌کنند. ممکن است تخلف هم صورت بگیرد که نمی‌توان کتمان کرد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در ادامه درباره نظارت بر جایگاه‌های سوخت توضیح داد: هر هفته همه جایگاه‌های کشور کنترل کیفی می‌شوند. درواقع فرآورده نزدیک به 4000 جایگاه کنترل کیفی می‌شود و ماهی یک بار، 50 هزار تلمبه هم توسط شرکت ملی پخش کنترل می‌شود.
موسوی خواه در پایان تاکید کرد: مردم کم‌فروشی را با شماره 09627 اطلاع دهند که در حضور خودشان تخلف پیگیری شود. در همه جایگاه‌ها، تابلوهای اضطراری نصب شده است که یک شماره مربوط به همین موضوع است.
اجرای این طرح با توجه به حجم بالای مصرف بنزین در کشور ضروری به نظر می‌رسد، اما مشخص نیست که مردم چگونه می توانند از عملکرد نازل های پمپ بنزین مطمئن شوند و ملاک رسمی برای سنجش صحت عملکرد پمپ بنزین ها چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی