ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش سال ۹۸ ایران رنتر: ۵۰۰ فروشگاه فعال با میانگین فروش ماهانه ۶۴ میلیون تومان

«ایران‌ رنتر»، پلتفرم فروش اقساطی، برای اولین بار گزارش سالانه خود را منتشر کرد. این گزارش حاکی از عملکرد فروشگاه‌های آنلاینی است که با این پلتفرم همکاری می‌کنند. ایران رنتر می‌گوید تعداد این فروشگاه‌ها به ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۳

«ایران‌ رنتر»، پلتفرم فروش اقساطی، برای اولین بار گزارش سالانه خود را منتشر کرد. این گزارش حاکی از عملکرد فروشگاه‌های آنلاینی است که با این پلتفرم همکاری می‌کنند. ایران رنتر می‌گوید تعداد این فروشگاه‌ها به ۵۰۰ عدد رسیده و میانگین فروش ماهانه آن‌ها ۶۴ میلیون تومان است. در این بین فروشگاه دیجی‌کالا، محبوب‌ترین فروشگاه است و بیش از ۴۰ میلیارد تومان درآمدزایی داشته است. ایران رنتر همچنین در این گزارش پیش‌بینی کرده است که در سال ۹۹ فروش فروشگاه‌های این پلتفرم نسبت به سال ۹۸ بیش از ۵ برابر رشد کند.

حضور فروشگاه‌های آنلاین در ایران رنتر رایگان است اما با این وجود تمامی این فروشگاه‌ها می‌توانند با ارائه کارمزد به ایران‌ رنتر، میزان سود خرید اقساطی برای مشتریان را کاهش دهند. براساس توزیع تعداد و سهم فروش فروشگاه‌ها براساس کارمزد، ۴۲ درصد از فروشگاه‌های این پلتفرم به ایران رنتر کارمزد می‌دهند تا سود کمتری از مشتریان بگیرند و ۷۰ درصد فروش نیز متعلق به آنهاست.

در گزارش ایران رنتر تاکید شده که فروش اقساطی که در این بستر مهیا شده می‌تواند نرخ تبدیل مشتریان و رضایت کاربران از خرید را بالا ببرد و فروشگاه‌ها را در بین مردم محبوب‌تر سازد.

در سال ۹۸ به طور متوسط در هر روز یک فروشگاه جدید به ایران رنتر اضافه شده است. به همین سبب از سال ۹۷ تا سال ۹۸ تعداد فروشگاه‌های آنلاین اضافه شده به ایران رنتر با رشدی ۸۰۰ درصدی روبرو شده است.

تنوع محصولاتی فروشگاه‌های حاضر در ایران رنتر نیز در این عکس به تصویر کشیده شده است. ۳۵ درصد این فروشگاه‌ها در حوزه ارائه کالای دیجیتال فعالند و ۲۲ درصد هم در ارائه محصولات تخصصی.

ایران رنتر فروشگاه‌ها را از نگاه خریداران را نیز معرفی کرده و آنطور که در این گزارش آمده فروشگاه‌های دیجی‌کالا، تکنولایف و لیون کامپیوتر به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را از دیدگاه کاربران به دست آورده‌اند. سایت‌هایی همچون ابزارمارکت، بلج، داروکده، ایسام، کاکامی، سفیر و پیک خورشید هم در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

محبوبترین فروشگاه‌های اینترنتی از نظر کاربران در ایران رنتر

از نظر میزان فروش نیز ایران رنتر گزارش داده هر فروشگاه فعال (دارای حداقل یک فروش در ماه) به طور میانگین در ایران‌رنتر ۶۴ میلیون تومان فروش (کالا یا خدمات) در سال ۹۸ داشته است.

همچنین در سال ۹۸ دیجی کالا با فروشی بیشتر از ۴۰ میلیارد تومان در رتبه اول و سپس آراد موبایل (بیش از ۵ میلیارد تومان) و دیجی‌دو (بیش از یک میلیارد تومان) رتبه‌های اول تا سوم بخش درآمدزایی (میزان فروش) را تصاحب کرده‌اند.

گوشی‌شاپ، ایسام و پی اس پرو نیز در باشگاه میلیاردی‌های این گزارش قرار دارند و هر کدام بیش از یک میلیارد تومان درآمدزایی داشته‌اند. همچنین دیجی‌کالا با بیش از 8 میلیارد تومان فروش در اسفند ماه، رکورد بیشترین فروش در یک ماه را نیز کسب کرده است و به نظر می‌رسد فروش هنگفت این سایت در این ماه به خاطر قرنطینه خانگی مردم و ازدیاد مساله فروش اینترنتی در بین آنها پیش آمده باشد.

پرفروش‌ترین فروشگاه‌ها در این گزارش

فروشگاه دیجی‌کالا همچنین با بیش از ۶۴ درصد سهم از کل فروش بیشترین سهم فروش بین فروشگاه‌ها را دارا است. سایر فروشگاه‌ها با ۱۲.۵ درصد در رتبه بعدی قرار دارند. فروشگاه تکنولایف با ۰.۸ درصد کم‌ترین سهم فروش را بین فروشگاه‌ها دارد.

ایران رنتر پر‌فروش‌ترین فروشگاه‌های هر گروه را نیز معرفی کرده است که موارد یک تا سوم آن به ترتیب در ذیل نوشته شده است:

  • گروه فروشگاه‌های گردشگری: سفرمی، پیک خورشید، علی‌بابا
  • گروه فروشگاه‌های دیجیتال: دیجی کالا، آراد موبایل، دیجی‌دو
  • گروه فروشگاه‌های خانگی و اداری: فروشگاه لوازم خانگی، دماتجهیز، بلج
  • گروه فروشگاه‌های تخصصی: ابزارمارت، داروکده، پدال
  • گروه فروشگاه‌های بیمه و خدمات: بیمه بازار، مجتمع فنی تهران، تخفیفان
  • گروه فروشگاه‌های مد و استایل: کاکامی، دیجی استایل، ایرانوس
دیجی کالا بیشترین سهم را در بین فروشگا‌های اینترنتی دارد و تکنولایف کمترین.

ایران رنتر ارائه دهنده وام‌های بدون ضمانت در بین سایت‌های اینترنتی است و چندی پیش با یک جذب سرمایه راه بلندمدتی را برای نوع فعالیت خود هموار کرده‌ است. با توجه به وضعیت معیشتی و اقتصادی کشور، خرید اقساطی می‌تواند یکی از گزینه‌های اول مردم در صف خریدهایشان باشد و و در این سایت می‌توان بدون نیاز به ضامن و چک و تنها با داشتن شغل، خریدهای خود را به شکل اقساطی در آورد.

برای دانلود و مطالعه متن کامل گزارش فروشگاه‌های ایران‌رنتر در سال 98 اینجا را کلیک کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی