ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سنسور 150 مگاپیکسلی
تکنولوژی

احتمال عرضه گوشی‌های مجهز به دوربین ۱۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ در سال جاری

ظاهرا دوباره جنگ مگاپیکسل‌ها میان شرکت‌های مختلف آغاز شده. سامسونگ که به تازگی گلکسی S20 اولترا را با دوربین 108 مگاپیکسلی عرضه کرده، قصد دارد یک سنسور 150 مگاپیکسلی با فناوری نوناسل توسعه دهد و ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۵

ظاهرا دوباره جنگ مگاپیکسل‌ها میان شرکت‌های مختلف آغاز شده. سامسونگ که به تازگی گلکسی S20 اولترا را با دوربین 108 مگاپیکسلی عرضه کرده، قصد دارد یک سنسور 150 مگاپیکسلی با فناوری نوناسل توسعه دهد و آن را در سه ماهه چهارم 2020 وارد بازار کند.

سامسونگ پیش از استفاده از سنسور 108 مگاپیکسلی، در فضای مجازی خبر از توسعه آن داده بود. حال شایعه جدیدی به اینترنت راه پیدا کرده که توسعه یک سنسور با رزولوشن بالاتر اشاره می‌کند. به نظر می‌رسد این شرکت کره‌ای در حال توسعه یک سنسور 150 مگاپیکسلی با فناوری نوناسل است.

بر اساس شایعه اخیر، بزرگترین سنسور تصویر تجاری بازار در سه ماهه چهارم امسال از راه می‌رسد. این اطلاعات که توسط فردی با حساب کاربری Kuma_Sleepy منتشر شده، به استفاده از این سنسور توسط شرکت‌های دیگر اشاره می‌کند. شیائومی امسال محصول خود با سنسور 150 مگاپیکسلی سامسونگ را وارد بازار خواهد کرد.

سنسور 150 مگاپیکسلی

شرکت‌های اوپو و ویوو نیز قصد دارند از این سنسور در پرچمداران آینده خود استفاده کنند. دستگاه‌های این شرکت‌های چینی به چیپست اسنپدراگون 875 مجهز می‌شوند و در سه ماهه اول سال آینده میلادی از راه می‌رسند.

در حال حاضر منبعی این شایعه را تایید نکرده و تنها منبع ما، همین توییت است. با توجه به این موضوع، اطلاعات اخیر چندان قابل اعتماد نیستند. گزارش دیگری در گذشته به توسعه سنسور 144 مگاپیکسلی توسط شرکت سامسونگ اشاره کرده بود که البته اطلاعات زیادی در رابطه با این سنسور در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

افزایش رزولوشن سنسور دوربین گوشی‌های هوشمند نیاز به سخت افزار قدرتمندی دارد که البته کوالکام فکر آن را کرده. چیپست اسنپدراگون 865 قادر به پشتیبانی از سنسور با حداکثر رزولوشن 200 مگاپیکسل است. سامسونگ نیز حداکثر رزولوشن قابل پشتیبانی توسط پردازنده آینده خود را افزایش می‌دهد، بنابراین احتمالا دستگاه‌های دارای پردازنده اگزینوس 1000 به دوربین 150 مگاپیکسلی مجهز خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mamad r€Za
    mamad r€Za | ۲۷ اسفند ۱۳۹۸

    بعید نیه سنسور های بالاتر بیاد و همه گوشی ها بهشون مجهز بشه. سنسور 150mp که سهله

    • ℳԊT
      ℳԊT | ۲۹ اسفند ۱۳۹۸

      اگه سهله فناوریش رو به ما هم یاد بده :/

مطالب پیشنهادی