ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ادامه اتوبان همت تا کرج با عوارض 4000 تومانی افتتاح شد

حجم عظیم ترافیک تهران به کرج طی سال های اخیر ساکنین غربی استان تهران و اهالی استان البرز را به ستوه آورده بود، اما حالا در پی افتتاح قطعه یک اتوبان تهران شمال و تکمیل ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۱:۱۵

حجم عظیم ترافیک تهران به کرج طی سال های اخیر ساکنین غربی استان تهران و اهالی استان البرز را به ستوه آورده بود، اما حالا در پی افتتاح قطعه یک اتوبان تهران شمال و تکمیل مسیر انتهایی اتوبان همت به سمت کرج، امید می رود که تا حدی از بار ترافیکی این مسیر کاسته شود.

البته هر دو مسیر یاد شده توسط بخش خصوصی ساخته شده اند و مشمول پرداخت عوارض می شوند، عوارض 20 الی 30 هزار تومانی قطعه یک اتوبان تهران شمال، طی هفته های اخیر حاشیه هایی را به همراه داشته است و شب گذشته نیز نرخ 4000 تومانی مسیر انتهایی اتوبان همت به کرج به شکل غیر رسمی اعلام شد.

قطعه تکمیلی اتوبان همت به کرج به طول 14.6 کیلومتر که قرار بود اسفند سال 96 افتتاح شود، شامل دو بخش می شود که مسیر فعلی (گرمدره را) به شهرک جهان نما و محدوده کلاک متصل می نماید، بدین ترتیب افرادی که تمایل به رفتن به شمال از طریق جاده چالوس را دارند، حالا به جای یک مسیر (اتوبان تهران کرج)، دو انتخاب دیگر شامل استفاده از قطعه یک اتوبان تهران - شمال و ادامه مسیر از طریق اتوبان همت را نیز پیش روی خود خواهند داشت.

براساس اطلاعات منتشر شده، مسیر انتهایی اتوبان همت، از روز پنج شنبه (مورخ 29 اسفند ماه) بر روی عموم باز خواهد شد، اما پرسش مهم تر در رابطه با افتتاح این اتوبان تکمیلی این است که با وجود عوارض 4000 تومانی، از حجم سنگین ترافیک اتوبان اصلی تهران به کرج تا چه حد کاسته خواهد شد؟

در واقع بخش کمربندی شمالی شهر کرج که شامل اتصال اتوبان همت به عظیمیه می شود هنوز افتتاح نشده است و عملا بسیاری از ساکنین کرج حتی پس از پرداخت عوارض مذکور و رسیدن به کلاک، همچنان ناچار به استفاده از اتوبان تهران کرج برای رسیدن به سایر نقاط شهر کرج خواهند بود. از این رو به نظر می رسد که ترافیک سنگین حد واسط بین پل فردیس و پایانه شهید کلانتری، همچنان به قوت خود باقی بماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی