ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویندوز ۱۰
تکنولوژی

شمار کاربران فعال ویندوز 10 از یک میلیارد عبور کرد

مایکروسافت سرانجام به یکی از اهداف اصلی خود یعنی نصب ویندوز 10 روی یک میلیارد سیستم فعال دست یافت. این آمار که شامل کامپیوترهای شخصی، لپ تاپ ها، ایکس باکس وان و محصولات هولولنز هم ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

مایکروسافت سرانجام به یکی از اهداف اصلی خود یعنی نصب ویندوز 10 روی یک میلیارد سیستم فعال دست یافت.

این آمار که شامل کامپیوترهای شخصی، لپ تاپ ها، ایکس باکس وان و محصولات هولولنز هم می شود، به این معنی است که مایکروسافت به هدفش که نصب شدن ویندوز 10 روی یک میلیارد دستگاه بود، رسیده است. غول نرم افزاری اوایل عرضه سیستم عامل جدیدش پیش بینی کرده بود که تعداد کاربران فعال آن در بازه سه ساله به یک میلیارد نفر می رسد.

«یوسف مهدی» (Yusuf Mehdi)، از مدیران ارشد مایکروسافت گفت:

«امروز با خرسندی اعلام می کنیم که بیش از یک میلیارد نفر از 200 کشور دنیا ویندوز 10 را انتخاب کرده اند. حالا این سیستم عامل روی یک میلیارد سیستم فعال نصب شده است. از مشتریان، شرکت های همکار و کارمندان خود که به ما در رسیدن به این دستاورد کمک کردند، صمیمانه تشکر می کنیم.»

شمار کاربران فعال ویندوز 10 به 1 میلیارد رسید

مایکروسافت اوایل سال 2015 پیش بینی کرده بود که ویندوز 10 سه سال پس از انتشار روی یک میلیارد سیستم نصب خواهد شد. ولی اواسط سال 2016 و پس از شکست ویندوز فون در رقابت با اندروید، پیش بینی اولیه را تغییر داد و اعتراف کرد رسیدن به آمار یک میلیارد کاربر فعال مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید.

این شرکت بالاخره توانست با گذشت کمتر از پنج سال از انتشار ویندوز 10 و کمتر از شش ماه پس از رسیدن به رکورد 900 میلیون کاربر فعال، به رکورد یک میلیاردی برسد.

ویندوز 10 در حالی یک میلیاردی می شود که پشتیبانی از ویندوز 7 دو ماه قبل به اتمام رسید. اتمام پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 7 شرکت ها را وادار کرد تا به آخرین نسخه ویندوز کوچ کنند؛ عاملی که هم به غول نرم افزاری کمک کرد تا به آمار یک میلیارد کاربر فعال برای ویندوز 10 دست پیدا کند و هم درآمدش را در ماه ژانویه افزایش داد و همچنین به بازار کامپیوترهای شخصی پس از رکود 7 ساله رونق بخشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Javad Fathi
    Javad Fathi | ۲۷ اسفند ۱۳۹۸

    توی این پنج سال تو ایران که خرید سیستم هزار بار کمتر شده ?

  • Mohsen Karimani
    Mohsen Karimani | ۲۷ اسفند ۱۳۹۸

    فقط مایکروسافت

    • Reza Molodi
      Reza Molodi | ۲۷ اسفند ۱۳۹۸

      فقط لینوکس

مطالب پیشنهادی