ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فرانسه
علمی

فرانسه قرنطینه شد؛ هشدار آمریکا، آلمان و بریتانیا به شهروندان

فرانسه پس از ایتالیا و اسپانیا تبدیل به سومین کشور اروپایی شد که شهروندان خود را قرنطینه کرده. علاوه بر فرانسه، کشورهای آمریکا، بریتانیا و آلمان نیز به شهروندان خود اعلام کرده‌اند برای جلوگیری از ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

فرانسه پس از ایتالیا و اسپانیا تبدیل به سومین کشور اروپایی شد که شهروندان خود را قرنطینه کرده. علاوه بر فرانسه، کشورهای آمریکا، بریتانیا و آلمان نیز به شهروندان خود اعلام کرده‌اند برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در خانه بمانند و همچنین در محیط‌های عمومی تجمع نکنند.

رئیس جمهور فرانسه، «امانوئل ماکرون» خبر از قرنطینه کشورش داد. این کشور اروپایی به علت شیوع ویروس کرونا حداقل به مدت 15روز قرنطینه می‌شود. در همین راستا مردم تنها برای مواقع ضروری می‌توانند از خانه خارج شود و در غیر اینصورت، حداکثر 135 یورو جریمه خواهند شد. دولت برای کنترل وضعیت از 100 هزار نیروی پلیس کمک می‌گیرد.

فرانسه

در گذشته شاهد بسته شدن رستوران‌ها، کافه‌ها و مدارس در فرانسه بودیم. ماکرون در صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرده که مردم هشدارهای اولیه را نادیده گرفته‌اند و به همین علت دولت مجبور شده برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا تصمیم به قرنطینه کامل کشور بگیرد. تا به امروز 6600 نفر در فرانسه به کرونا مبتلا شده‌اند و 148 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلستان نیز به نظر می‌رسد کرونا در حال تبدیل شدن به یک بحران ملی است. نخست وزیر بریتانیا، «بوریس جانسون» در کنفرانس خبری خود از مردم درخواست کرده در خانه بمانند و ارتباطات با یکدیگر را کاهش دهند. او همچنین از خطرات این ویروس برای افراد بالای 70 سال و شهروندانی که دارای بیماری هستند، سخن گفته است.

آلمان دیگر کشور اروپایی بوده که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اقداماتی را درنظر گرفته است. صدراعظم آلمان، «آنگلا مرکل» از مردم خواسته برای مبارزه با کرونا در خانه بمانند. این کشور همچنین تجمعات در کلیساها و مساجد را ممنوع اعلام کرده. است. تا روز دوشنبه 6012 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند.

کشورهای اروپایی در مواجه با ویروس کرونا عملکرد مناسبی نداشته‌اند. ایتالیا، اولین کشور اروپایی که قرنطینه شد، تا به امروز بیش از 2 هزار قربانی داده است. در همین راستا اتحادیه اروپا تصمیم گرفته به مدت 30 روز مرزهای خود را روی افراد خارجی ببندد.

ایالات متحده آمریکا یکی دیگر از کشورهایی بوده که با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند. ترامپ به تازگی اعلام کرده این کشور نتوانسته این ویروس را مدیریت کند و احتمال اینکه کرونا تا آخر تابستان برای مردم آمریکا دردسر ایجاد کند، وجود دارد. این کشور اعلام کرده حداقل در 15 روز آینده مردم در تجمعات بیشتر از 10 شرکت نکنند.

علاوه بر این هشدار رئیس جمهور آمریکا، سانفرانسیسکو نیز در این کشور قرنطینه شده است. از امروز به مدت 3 هفته سانفرانسیسکو و شهرهای اطراف آن قرنطینه می‌شوند و مردم تنها برای خرید غذا و دارو می‌توانند از خانه خارج شوند. سه ایالت نیویورک، نیوجرسی و کانتیکت نیز تصمیم به تعطیلی تمامی رستوران‌ها، سینماها، مدارس، دانشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی تا زمان نامعلوم گرفته‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی