ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمریکا به دنبال ردیابی ویروس کرونا از طریق گوشی هوشمند؛ نگرانی از نقض حریم خصوصی

مقامات دولت آمریکا با تعدادی از کمپانی‌های مطرح مانند فیسبوک و گوگل در ارتباطند تا بتوانند به کمک داده‌های جمع‌آوری شده توسط گوشی‌های هوشمند با پاندمی ویروس کرونا مبارزه کنند. یکی از راه‌حل‌های آن‌ها، بررسی ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

مقامات دولت آمریکا با تعدادی از کمپانی‌های مطرح مانند فیسبوک و گوگل در ارتباطند تا بتوانند به کمک داده‌های جمع‌آوری شده توسط گوشی‌های هوشمند با پاندمی ویروس کرونا مبارزه کنند. یکی از راه‌حل‌های آن‌ها، بررسی و جمع‌آوری موقعیت مکانی کاربران به صورت تجمعی و ناشناس به منظور ردیابی پاندمی و انتقال آن است.

داده‌های جمع‌آوری شده از طریق موقعیت مکانی شهروندان آمریکایی به متخصصین حوزه سلامت اجازه می‌دهد شیوع عمومی ویروس کرونا را به صورت نقشه در بیاورند. با این حال آن‌ها عقیده دارند که اگر برچسب جمع‌آوری موقعیت مکانی به این پروژه بخورد، مردم به شدت از آن ناراضی خواهند شد؛ به خصوص در مقیاسی که شرکت‌ها خصوصی و دولت پشت آن باشند.

با این وجود این تلاش‌ها می‌تواند به شدت به کمک سازمان‌هایی مانند CDC بیاید تا الگوی شیوع کرونا را فارغ از داده‌های شخصی کاربران تشخیص دهند. با این حال منبعی که این قضیه را فاش کرده، تاکید دارد اطلاعات جمع‌آوری شده به هیچ عنوان به عنوان یک پایگاه داده در دستان دولت قرار نمی‌گیرد و صرفا یک نوع از مدل‌سازی است که به منظور پیش‌بینی رفتار ویروس به کار می‌رود.

ویروس کرونا

تاکنون نیز شرکت‌های بزرگی که به نوعی از پلتفرم‌های انتشاراتی قدرتمند بهره می‌برند، با هم همکاری کرده‌اند تا با اخبار جعلی و اطلاعات نادرست مرتبط با ویروس کرونا جلوگیری کنند. چند روز پیش نیز غول‌های تکنولوژی مانند اپل، فیسبوک، آمازون و گوگل در بیانیه‌ای مشترک به راه حلی کلی برای مقابله با اطلاعات غلط ویروس کرونا اشاره کردند.

کاخ سفید نیز با بزرگان این صنعت همواره در تماس بوده تا به کمک آن‌ها چارچوب‌های اصولی و کلی قرنطینه خانگی و فاصله‌گیری اجتماعی را به شهروندان آموزش دهد. در بین تلاش‌های دولت این کشور، می‌توان به آموزش نحوه پناه‌گیری و همچنین روش‌های دوری از اجتماع نیز نام برد. اوایل این هفته نیز نامه بلند و بالایی که به امضای اپیدمیلوژیست‌ها، فیزیک‌دانان و دانشمندان رسیده بود تقدیم شرکت‌های اپل و گوگل شد. در این نامه از شرکت‌های فوق تقاضا شده بود مقدمات شرکت داوطلبانه در پویش‌های جمع‌آوری داده‌ها را در سیستم‌عامل‌های خود فراهم کنند.

آن‌ها امیدوارند شهروندان به صورت داوطلبانه هرگونه برخورد خود با شخص مبتلا به ویروس کرونا را گزارش کنند تا از این طریق الگوهای شیوع شناسایی شود. با این حال بحث ردیابی ویروس کرونا از طریق گوشی همراه پیش از این نیز مطرح شده بود و احتمالا در آینده باز هم بر سر زبان‌ها بیفتد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی