ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا قیمت تاکسی‌های اینترنتی افزایش پیدا می‌کند؟

چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه تاکسی‌های اینترنتی تقاضای افزایش نرخ کرایه‌های خود را از طریق اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی داشتند و گمانه‌زنی‌ها بر این شد که در شرایط کنونی این افزایش قیمت صورت ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه تاکسی‌های اینترنتی تقاضای افزایش نرخ کرایه‌های خود را از طریق اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی داشتند و گمانه‌زنی‌ها بر این شد که در شرایط کنونی این افزایش قیمت صورت گرفته است. عضو هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی اما تاکید می‌کند که این درخواست در همان زمان گران شدن بنزین صورت گرفته و ربطی به وقایع اخیر ندارد. او باور دارد که باید نرخ تاکسی‌های اینترنتی افزایش پیدا کند اما شرایط کنونی را موقعیت مناسبی برای این افزایش قیمت نمی‌داند.

«رضا الفت نسب» در گفتگو با دیجیاتو عنوان می‌کند که در شرایط فعلی و با توجه به نمودار عرضه و تقاضا، هیچ تاکسی اینترنتی حتی اگر ابلاغیه‌ای مبنی بر افزایش نرخ تاکسی دریافت کند حاضر به گران کردن کرایه‌های خود نیست. به گفته الفت نسب با توجه به کاهش نسبی درخواست خودرو از سوی مردم، حالا تقاضا بسیار کاهش داشته و از همین رو مساله گران شدن نرخ تاکسی‌های اینترنتی مساله‌ای نیست که در شرایط فعلی بتوان به آن فکر کرد. او در پاسخ به پرسش دیجیاتو که آیا این نرخ‌ها بالاخره قصد گران شدن را ندارند یا خیر می‌گوید:

«طبیعتا نرخ‌های تاکسی‌های اینترنتی هم مانند هر آیتم دیگری دستخوش تغییراتی خواهد شد ولی نرخ‌های فعلی در این پلتفرم‌ها بعد از افزایش هزینه بنزین تغییر زیادی نداشته و این نرخ‌ها نیاز دارند که بروزرسانی شوند. حتی اگر در نظر بگیریم که صد در صد بنزین رانندگان ناوگان تاکسی‌های اینترنتی به شکل سهمیه‌ای تامین بشود که نمی‌شود، باز هم باید یادمان باشد که بنزین هزار تومانی به هزار و پانصد تومان افزایش قیمت داشته و یک رشد ۵۰ درصدی را تجربه کرده است. با این حساب چطور می‌توان گفت که نرخ تاکسی‌های اینترنتی نباید چند درصد افزایش پیدا کند؟»

الفت نسب با تاکید بر اینکه درخواست افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی‌های اینترنتی که از سوی این اتحادیه به وزارت صمت فرستاده شده و زمان ارسال آن به همان روزهای آغازین گران شدن بنزین برمی‌گردد، به دیجیاتو می‌گوید که معیشت رانندگان این تاکسی‌های اینترنتی با نرخ‌های کنونی به سختی می‌گذرد.

او همچنین ضمن ابراز خشنودی نسبت به این مساله که بنزین‌های سهمیه‌ای رانندگان این پلتفرم‌ها در یکی دو هفته پیش به طور تمام و کمال اعطا شده باور دارد که این روند باید با نظم و ترتیب خاصی ادامه یابد تا مرهمی بر مشکلات این صنف باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • iliyatiger
    iliyatiger | ۲۹ اسفند ۱۳۹۸

    بابا یک ذره به فکر باشید بخدا هرچی در میارم میره برا ماشین به زور میتونم خرج خونه بدم بنزین گرون شد۵۰درصد درست ولی وسایل یدکی که بعد گرونی بزنید۱۵درصد اضاف شد چی!!!!!!

  • pars
    pars | ۲۸ اسفند ۱۳۹۸

    ظاهرا ماشین های اسنپ و تپسی فقط صرفا بنزین مصرف میکنند و دیگه هیچی نیاز ندارند و تاکسی زرد و آژانس ها لاستیک و خرابی و اصطحلاک و تعمیرات و تصادف و بیماری دارند و راننده شون خرج زندگی داره.
    مدیران اسنپ و تپسی نشستند پورسانت 15 درصد میگیرن و پول پارو میکنند و اهمیتی به این مسائل راننده نمیدن و همینه که ماشین کم شده و درخواست ها قبول نمیشه

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲۸ اسفند ۱۳۹۸

    چرا همه فکر میکنن فقط بنزینه؟ مگه چراغ والوره که فقط هزینه سوختش باشه؟!
    همه چیه ماشین اقلا پنج برابر شده نسبت به پارسال. حالا هزینه های تصاعدی زندگی رانندش اصلا ب کنار.
    بنظرم اولین کاری ک سیستم های نظارتی باید بکنن، کاهش پورسانت سیستم از ۱۵٪ به حداکثر ۵٪ هست.
    تناسب میزان هزینه ای ک میکنن برای گردش کار همین ۵٪ بیش نیست. باقیش پول پارو کردن اونم در قیاس ده ها میلیارد تومنیه .

  • Babak Gharipur
    Babak Gharipur | ۲۸ اسفند ۱۳۹۸

    به سختی چیه، نمیگذره اصلا، بنده خودم نزدیک یک ساله آژانس کار میکنم و دیگه اینترنتی کار نمیکنم، همو آژانس هم نمیصرفه، چه برسه به اینترنتی

مطالب پیشنهادی