ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تحقیق جدید تئوری توطئه را باطل کرد: کرونای جدید به طور طبیعی تکامل یافته

محققان می گویند ویروس کرونا به طور طبیعی به وجود آمده و تئوری های توطئه‌ای که آن را مهندسی شده و یا حاصل دستکاری در آزمایشگاه می دانند، صحت ندارند. روز سه شنبه مقاله ای ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

محققان می گویند ویروس کرونا به طور طبیعی به وجود آمده و تئوری های توطئه‌ای که آن را مهندسی شده و یا حاصل دستکاری در آزمایشگاه می دانند، صحت ندارند.

روز سه شنبه مقاله ای در ژورنال Nature Medicine منتشر شد که نشان می دهد ویروس کرونا محصول تکامل طبیعی است. «کریستیان اندرسن» (Kristian Andersen)، استاد ایمنی شناسی و میکروبیولوژی از مؤسسه پژوهشی اسکریپس (Scripps Research) و نویسنده اصلی این مقاله می گوید:

«با مقایسه توالی ژنوم کروناویروس های فعلی می توانیم با قاطعیت بگوییم که کرونای جدید از فرآیندهای طبیعی نشأت گرفته است.»

کروناویروس ها خانواده بزرگی از ویروس هایی هستند که بیماری های متفاوت و با شدت های متفاوت ایجاد می کنند. اولین بیماری حاد و شناخته شده ای که ویروس کرونا ایجاد کرد، «نشانگان حاد تنفسی» یا بیماری سارس نام داشت که سال 2003 در چین شیوع پیدا کرد. دومین بیماری حاد ناشی از کروناویروس سال 2012 در عربستان سعودی ظاهر شد و «نشانگان تنفسی خاورمیانه» یا مرس نام گرفت. کرونای جدید نیز دسامبر سال گذشته میلادی در چین شیوع پیدا کرد.

ویروس کرونا

محققان در مقاله خود توضیح می دهند که اگر ویروس کرونا مهندسی شده بود، باید بر اساس ویروس های مرگبار قبلی شکل می گرفت. اما در حقیقت کرونای جدید تفاوت های چشمگیری با دیگر کروناویروس های شناخته شده داشته و شباهت زیادی به ویروس هایی دارد که در خفاش ها و پولک‌پوست ها (Pangolins) یافت می شوند.

محققان می گویند کرونای جدید دو ویژگی دارد که نشان می دهند این ویروس خاستگاه طبیعی دارد: نخست پروتئین های تاج گونه که به سلول های انسانی متصل می شوند و دوم، ساختار مولکولی کلی. «اندرسن» در این رابطه می گوید:

«این دو ویژگی ویروس، جهش هایی که در بخش RBD پروتئین تاج گونه دیده می شوند و همچنین ساختار منحصر به فردش، این ادعا که ویروس کرونا در آزمایشگاه دستکاری شده را باطل می کنند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • nexaen
    nexaen | ۲۹ اسفند ۱۳۹۸

    اون کسانی که میگفتن جنگ بیولوژیک دشمن :)

  • mohsen
    mohsen | ۲۸ اسفند ۱۳۹۸

    خود چین هم همچین ادعایی نداشت...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی