ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اتحادیه اروپا
علمی

بستن مرزها؛ اقدام بی‌سابقه اتحادیه اروپا برای مقابله با کرونا

اروپا تبدیل به مرکز جدید کرونا شده و به همین علت اتحادیه اروپا برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس، تصمیم به بستن مرزهای خود گرفته است. مرزهای اتحادیه اروپا برای جلوگیری از سفرهای غیرضروری ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

اروپا تبدیل به مرکز جدید کرونا شده و به همین علت اتحادیه اروپا برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس، تصمیم به بستن مرزهای خود گرفته است.

مرزهای اتحادیه اروپا برای جلوگیری از سفرهای غیرضروری به صورت موقت بسته می‌شوند. رئیس کمیسیون اروپا، «اورزولا فن در لاین» دیروز اقدامات پیشنهادی را اعلام کرد و اکثر اعضای این اتحادیه با بسته شدن مرزها به مدت 30 روز، موافقت کردند. صدراعظم آلمان، «آنگلا مرکل» به این موضوع اشاره کرد که آلمان می‌تواند مانع از ورود افراد به کشورش شود، اما این موضوع مورد موافقت برخی کشورها مانند آندورا قرار نگرفت. در حال حاضر کشورهای ایتالیا، فرانسه و اسپانیا قرنطینه شده‌اند.

مرکل در صحبت‌های خود اعلام کرد اتحادیه اروپا در حال تلاش برای کاهش زمان انتظار در مرزها است تا از تامین کالاها اطمینان حاصل شود. تجهیزات و کالاهای پزشکی بدون هیچ مشکلی در اتحادیه اروپا جابه‌جا خواهند شد. مرکل در ادامه گفت:

«اولویت کنونی ما، جلوگیری از رشد شیوع کرونا بوده تا سیستم‌های بهداشتی و همچنین کارکنان بتوانند از بیماران مراقبت کنند و زمان کافی برای آن‌ها داشته باشند. اولویت اول ما، تضمین سلامت و امنیت تمام شهروندان است. باید از مردم در برابر شیوع ویروس کرونا محافظت و همچنین کالاهای موردنیاز آن‌ها را تامین کنیم.»

آنگلا مرکل

این کمیسیون تیمی از اپیدمیولوژیست‌ها و متخصصان ویروس شناسی تشکیل داده که اعضای آن از سراسر اروپا انتخاب شده‌اند. این تیم هماهنگی‌های لازم برای اقدامات پزشکی جهت مقابله با کووید-19 را انجام می‌دهد.

اروپا تصمیم گرفته حداکثر 80 میلیون یورو به شرکت CureVac برای توسعه و تولید واکسن کرونا پرداخت کند. این شرکت در زمینه واکسن کرونا پیشرفت زیادی داشته و گزارش‌های قبلی از تمایل ترامپ به تولید انحصاری واکسن برای آمریکا توسط این شرکت خبر داده‌ بودند. در این جلسه فن در لاین بودجه 37 میلیارد یورویی برای کمک به مشاغل کوچک و همچنین بخش مراقبت‌های پزشکی برای جبران خسارت ناشی از بحران کرونا را پیشنهاد داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی