ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سنسور شیفت
تکنولوژی

تنها آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس از دوربین ToF بهره می‌برند؛ بهترین‌ها برای گران‌ترین‌ها

تاکنون اخبار زیادی مبنی بر استفاده آیفو‌ن‌های سال ۲۰۲۰ اپل از دوربین 3D یا همان ToF به گوش رسیده است. بر اساس کد‌هایی که از iOS 14 به دست آمده می‌توان گفت که همه گوشی‌های ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۵

تاکنون اخبار زیادی مبنی بر استفاده آیفو‌ن‌های سال ۲۰۲۰ اپل از دوربین 3D یا همان ToF به گوش رسیده است. بر اساس کد‌هایی که از iOS 14 به دست آمده می‌توان گفت که همه گوشی‌های سال آینده اپل از این تکنولوژی بهره‌مند نخواهند بود و این ویژگی مختص آیفون ۱۲ پرو و مدل مکس است.

کد‌های iOS 14 اخیرا به منبع استخراج اطلاعات و داده‌های محصولات اپل تبدیل شده است. از پیش‌بینی عرضه هدفون ورزشی بیتس جدید که پاور بیتس ۴ از آب درآمد گرفته تا مشخصات دوربین آیپد پرو. اکنون نیز مشخصات دوربین‌های آیفون نسل بعد منتشر شده است. سری این آیفون‌ها که با اسم رمز «d5x» شناخته می‌شوند، در اصل خانواده آیفون ۱۲ خواهند بود. البته گفتنی است چون پیش از این سری آیفون ۱۱ با اسم رمز «d4x» شناخته می‌شد، می‌توان مطمئن بود که داده‌ها قابل استناد هستند.

آیفون ۱۲ پرو

اما اسم رمز «d5x» به چه دردی می‌خورد؟ به کمک همین این اسم رمز، کاربران کنجکاو متوجه شده‌اند که تنها دو مدل از این گوشی‌ها از سنسور 3D بهره می‌برند و مدل دیگر از این ویژگی محروم است. در نتیجه اگر تصور کنیم که اپل آیفون‌های امسال را همانند نسل قبلی معرفی کند، در این صورت تنها دو آیفون پرو یا به قول اپل «حرفه‌ای‌تر» از دوربین ToF بهره می‌برند.

تا پیش از این نیز بارها از علاقه اپل به استفاده از سنسور‌ها ToF در آیفون و آیپد پرو جدید شنیده می‌شد. دلیل اصلی اصرار اپل به استفاده از این سنسور، بهره‌مندی از توانایی تشخیص عمق و نقشه‌برداری دقیق از محیط اطراف است که در واقعیت افزوده کاربرد بسیاری دارد. این سنسور به کاربر اجازه می‌دهد که با پرتاب یک لیزر به سطح مشخص، زمان رفت و برگشت آن را بسنجد تا بتواند محیط اطراف خود را با دقت بیشتری شناسایی کند.

برای مثال اگر بخواهید یک صندلی را به کمک واقعیت افزوده در محیط قرار دهید، این کار با نهایت دقت و مقایس صورت می‌گیرد. با این حال بعید به نظر می‌رسد اپل بخواهد از این سنسور برای بهبود کیفیت پرتره بهره ببرد، زیرا همین الان هم کیفیت عکاسی پرتره آیفون در بین بهترین‌ها قرار می‌گیرد. البته چه کسی از بهتر شدن کیفیت عکس‌های گوشی خود ناراضی می‌شود؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Matinmir
    Matinmir | ۱ فروردین ۱۳۹۹

    بهترین ها برای حرفه ای ها

  • Milad
    Milad | ۲۹ اسفند ۱۳۹۸

    خودشون خسته نشدن از این همه طراحی زشت و تکراری؟تاحالا زیباترین پرچمدار s10پلاس بود که اونم کلی ایراد داشت تو طراحیش

    • Amir pc
      Amir pc | ۲۹ اسفند ۱۳۹۸

      منم موافقم،به نظر من قشنگ ترین آیفون،ایفون ۶ بود
      برای سامسونگ هم قشنگ ترینش s6 و s7 بوده
      دلم برای گوشی های با حاشیه تنگ شده(من خودم الان اکسپریا دارم که سلطان حاشیه است

مطالب پیشنهادی