ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل ترنسلیت
نرم افزار و اپلیکیشن

ترجمه گفتار و تبدیل به متن؛ قابلیت جدید گوگل ترنسلیت برای اندروید ارائه شد

اپلیکیشن اندرویدی گوگل ترنسلیت به حالت رونویسی مجهز شده که امکان ترجمه و تبدیل گفتگوهای طولانی به متن را فراهم می‌کند. گوگل حدود دو ماه قبل برای اولین بار به قابلیت ترجمه آنی گفتار و ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

اپلیکیشن اندرویدی گوگل ترنسلیت به حالت رونویسی مجهز شده که امکان ترجمه و تبدیل گفتگوهای طولانی به متن را فراهم می‌کند.

گوگل حدود دو ماه قبل برای اولین بار به قابلیت ترجمه آنی گفتار و تبدیل آن به نوشتار در اپ ترنسلیت اشاره کرد. کاربران محصولات اندرویدی با دریافت جدیدترین بروزرسانی اپلیکیشن گوگل ترنسلیت می‌توانند مکالمات را ضبط کرده و سپس آن‌ها را ترجمه و به متن تبدیل کنند. این ویژگی که تا اواخر هفته جاری در اختیار تمام کاربران اندرویدی قرار می‌گیرد، در ابتدا قادر به پشتیبانی از 8 زبان شامل انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، هندی، پرتغالی، روسی، اسپانیانی و تایلندی است. اگر گفتگو به یکی از این 8 زبان باشد، می‌توانید آن را به یکی دیگر از آن‌ها برگردانید.

با دریافت جدیدترین نسخه اپلیکیشن گوگل ترنسلیت، با لمس آیکون رونویسی که در نزدیکی مرکز رابط کاربری قرار گرفته، می‌توانید به این قابلیت دسترسی پیدا کنید. پس از آن باید یک منبع و زبان هدف را انتخاب کنید. در حالی که کاربران می‌توانند سخنرانی‌ها را به صورت زنده توسط این اپلیکیشن به زبان دیگری ترجمه و به متن تبدیل کنند، گوگل اعلام کرده این قابلیت زمانی که صدا در یک اتاق ساکت ضبط شده باشد، بهترین عملکرد را خواهد داشت. برای بهره‌مندی از این قابلیت باید به اینترنت وصل باشید چرا که از واحد پردازشی تنسور گوگل استفاده می‌کند.

گوگل ترنسلیت

در گذشته شاهد معرفی قابلیت مشابهی برای گوشی‌های پیکسل بودیم. گوگل ویژگی رونویسی زنده را به اپلیکیشن ضبط صدا این گوشی‌های هوشمند اضافه کرده. این قابلیت در گوشی‌های پیکسل به حالت ترجمه گفتگو‌ها نیز مجهز شده که می‌تواند کلمه، عبارت‌ها و همچنین جملات را ترجمه کند. سخنگوی گوگل اعلام کرده که این ویژگی برای سخنرانی‌های طولانی عملکرد مناسبی ندارد و به همین علت، بروزرسانی جدید گوگل ترنسلیت عرضه شده است.

در حال حاضر این ویژگی به صورت انحصاری در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید قرار گرفته، البته گوگل اعلام کرده که در آینده آن برای کاربران محصولات مجهز به سیستم عامل iOS نیز عرضه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی