ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حمله سایبری به آمریکا برای اخلال در مبارزه با کرونا؛ هکرهای دولتی مظنون اصلی

هکرها کمپینی برای پخش اخبار نادرست و حمله به سیستم های ایالات متحده ترتیب داده اند تا توانایی این کشور در مبارزه با ویروس کرونا را کاهش دهند. در همین رابطه کامپیوترهای وزارت بهداشت آمریکا ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

هکرها کمپینی برای پخش اخبار نادرست و حمله به سیستم های ایالات متحده ترتیب داده اند تا توانایی این کشور در مبارزه با ویروس کرونا را کاهش دهند. در همین رابطه کامپیوترهای وزارت بهداشت آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفتند.

مقامات آمریکایی می گویند حمله سایبری احتمالاً توسط دولت خارجی صورت گرفته است. «جان اولیوت» (John Ullyot)، یکی از سخنگویان شورای امنیت ملی آمریکا با انتشار بیانیه ای گفت که آنها از حمله سایبری به وزارت بهداشت این کشور مطلع هستند و پلیس فدرال در حال بررسی جامع این حمله است.

اولیوت اضافه کرد که سیستم های وزارت بهداشت و شبکه های فدرال آمریکا به حالت طبیعی بازگشته اند. آمریکا دولت خارجی را مقصر این حمله می داند ولی تاکنون از کشور خاصی نام نبرده است.

حمله سایبری به کامپیوترهای وزارت بهداشت آمریکا

هکرها در حملات خود که چندین ساعت به طول انجامید، میلیون ها مرتبه به سرورهای وزارت بهداشت آمریکا حمله کردند. به گفته یک منابع آگاه، این حملات نتوانستند سرعت سیستم های این وزارت را به طور قابل توجهی کاهش دهند.

«کیتلین اوکلی» (Caitlin Oakley)، یکی از سخنگویان وزارت بهداشت آمریکا گفت که سیستم های این آژانس کاملاً به حالت عادی بازگشته اند و آنها در همکاری با پلیس فدرال در حال بررسی موضوع هستند.

پیش از شروع حمله فرستنده ای ناشناس با ارسال پیامک های جعلی، شایعه تعطیل شدن دو هفته ای آمریکا به دستور رئیس جمهور این کشور را پخش کرد. این پیام ها بوسیله ایمیل و شبکه های اجتماعی نیز منتشر شدند و به گفته مقامات آمریکایی به حمله سایبری به سیستم های وزارت بهداشت آمریکا ربط دارند.

انجام حملات سایبری مرتبط به ویروس کرونا در هفته های اخیر افزایش یافته است. هکرها پیش از این با سوءاستفاده از بحران کرونا اقدام به انتشار بدافزار بوسیله ایمیل و سایت های جعلی کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • naser
    naser | ۲۸ اسفند ۱۳۹۸

    ترامپ کار خودمون هست دنبال کسی دیگه ای نگرد

  • pop_0098
    pop_0098 | ۲۸ اسفند ۱۳۹۸

    مشخص کار کیه به جای اینکه بودجه خرج داخل کنند هزینه برای هک دژمن میخواند بکنند تا مثلاً آمار اونا بالا بیاد اینجا امار از ایتالیا کمتر که خنده داره

مطالب پیشنهادی