ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دیجی‌کالا اعلام کرد: استخدام ۲ هزار نفر برای پاسخ به نیاز مردم در دوران کرونا

در پایان آخرین روز کاری سال ۹۸، دیجی‌کالا با ارسال بیانیه‌ای مطبوعاتی برای رسانه‌ها اعلام می‌کند که در پی استخدام ۲ هزار نیروی جدید است تا بتواند به نیاز مردم برای خرید آنلاین در دوران ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۳

در پایان آخرین روز کاری سال ۹۸، دیجی‌کالا با ارسال بیانیه‌ای مطبوعاتی برای رسانه‌ها اعلام می‌کند که در پی استخدام ۲ هزار نیروی جدید است تا بتواند به نیاز مردم برای خرید آنلاین در دوران کرونا پاسخ دهد.

اگر در روزهای اخیر برای خرید به دیجی‌کالا سر زده باشید، احتمالاً در مرحله پایانی با پیامی مواجه شده‌اید که اعلام می‌کند که فعلاً امکان ارسال سفارش‌ها وجود ندارد. شیوع کرونا در کشور، باعث شده تا بسیاری از مردم تصمیم بگیرند خرید‌های خود را به شکل اینترنتی انجام دهند؛ اتفاقی که فروشگاه‌های اینترنتی سراسر جهان را وضعیتی غیرعادی روبه‌رو کرده است.

حال این شرکت اعلام می‌کند که در فاز اول، به ۲ هزار همکار جدید در بخش انبارداری، لجستیک و ارسال کالا نیاز دارد. دیجی‌کالا در بیانیه‌اش می‌نویسد:

«در شرایط سخت فعلی که خرید اینترنتی برای همه‌ی ما تبدیل به یک نیاز ضروری و عامل مهمی برای کاهش تردد و کمک به قطع زنجیره شیوع کرونا شده، دیجی‌کالا تلاش کرده است با تمام توان خود در کنار مردم عزیز کشور بایستد و تلاش کند بخشی از راه حل باشد و این امر را مسئولیت اجتماعی مهم خود می‌داند. باید توجه داشت که پاسخ به این حجم از افزایش تقاضای جدید، که پیش‌بینی نشده بود و در شرایط عادی نیز وجود نداشته است، نیاز به زیرساخت‌های لجستیکی و فناورانه گسترده، انبارها، مراکز پردازش و عملیات متعدد و منابع انسانی آموزش‌دیده دارد که به هیچ وجه امکان ایجاد آن به طور یک شبه یا حتی چندهفته‌ای برای هیچ شرکتی در جهان میسر نیست و به همین دلیل بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان مانند علی بابا، آمازون و اوکادو نیز با چالش‌های جدی در این روزها مواجه هستند

دیجی‌کالا می‌گوید درکنار مسئولیت خدمت رسانی، باید از سلامت ۵ هزار نفری که در این شرکت فعالند و بیشتر آن‌ها در بخش عملیات هستند نیز حفاظت کند:

«در راستای حفظ سلامت همکاران، شیفت‌ها و بازه‌های کاری را کوتاه‌تر و زمان های استراحت و مرخصی‌ها را بیشتر کرده‌ایم. همینطور رعایت و اجرای پروتکل‌های پیشگیری و بهداشتی هم تاثیر کاهشی بر میزان ظرفیت لجستیکی و عملیاتی و توان سرویس‌دهی دیجی‌کالا گذاشته و این امر منجر به محدودیت ثبت سفارش برای مشتریان شده است. از همه کاربران عزیز دیجی‌کالا، خواهش می‌کنیم تا در این مدت با ثبت سفارش‌های ضروری خود و صرف‌نظر از خریدهای معمولی در این بازه زمانی، امکان ارسال کالاهای ضروری را به تعداد بیشتری از هموطنان مهیا سازند.»

دیجی‌کالا اعلام می‌کند برای جبران این کاهش ظرفیت، دست‌کم به ۲۰۰۰ نیروی جدید در بخش عملیات، تحویل و ارسال و کارگر انبار نیاز دارد: «اولویت استخدام با داوطلبانی است که در شرایط رکود کسب‌وکارها، شغل خود را از دست داده‌اند و از نیروهای عملیاتی این شرکت‌ها دعوت می‌کنیم به دیجی‌کالا بپیوندند. شرایطی در نظر گرفته شده که این عزیزان پس از عبور از شرایط فعلی و عادی شدن شرایط سایر کسب‌وکارها بتوانند به شرکت‌های قبلی خود بازگردند.» اطلاع از فرآیندهای مصاحبه و استخدام در این لینک قابل دسترس است.


ابتدای این هفته، «امیرحسن موسوی»، مدیر روابط عمومی دیجی‌کالا، با انتشار یادداشتی در دیجیاتو، با طرح یک سوال اخلاقی از شرایط ویژه دیجی‌کالا در دوران کرونا گفته بود:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sina1399
    sina1399 | ۲۹ اسفند ۱۳۹۸

    ار احتکار ماسک چه خبر؟!

  • pars
    pars | ۲۸ اسفند ۱۳۹۸

    همون افراد قبلش هنوز کار میکنند ؟!

مطالب پیشنهادی