ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مک بوک ایر
تکنولوژی

مک بوک ایر ۲۰۲۰ رونمایی شد؛ پردازنده نسل دهم اینتل و کیبورد جدید

مک بوک ایر جدید با نسل دهم پردازنده اینتل Core i7 و کیبورد جدید معرفی شد. این لپ تاپ سبک وزن در نسخه پایه با قیمت 999 دلار به فروش می‌رسد. مک بوک پرو 16 ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۳

مک بوک ایر جدید با نسل دهم پردازنده اینتل Core i7 و کیبورد جدید معرفی شد. این لپ تاپ سبک وزن در نسخه پایه با قیمت 999 دلار به فروش می‌رسد.

مک بوک پرو 16 اینچی دیگر تنها لپ تاپ اپل با مجیک کیبورد نیست. این شرکت دقایقی قبل از نسل جدید مک بوک ایر رونمایی کرده که از همین کیبورد بهره می‌برد. این کیبورد به‌‌جای مکانیزم پروانه‌ای، دارای مکانیزم قیچی است و عملکرد بهتری در زمان تایپ از خود نشان می‌دهد. لپ تاپ جدید اپل علاوه بر کیبورد جدید، عملکرد سریع‌تر و بهتری در مقایسه با نسل گذشته خود دارد. این محصول برای تامین قدرت خود به نسل دهم پردازنده اینتل Core i7 از سری Y مجهز شده که دارای 4 هسته پردازشی با فرکانس پایه 1.2 گیگاهرتز و فرکانس بوست 3.8 گیگاهرتز است.

این لپ تاپ به علت استفاده از گرافیک اینتل Iris Plus، در مقایسه با مدل قبلی تا 80 درصد عملکرد بهتری در زمینه کارهای گرافیکی از خود نشان می‌دهد. نسخه پایه آن دارای 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی بوده و در بالاترین مدل به 2 ترابایت افزایش پیدا می‌کند. این دستگاه به صورت پیش فرض دارای سیستم عامل macOS کاتالینا است.

مک بوک ایر

این لپ تاپ اپل به صفحه نمایش 13.3 اینچی IPS با رزولوشن 1600 در 2560 پیکسل مجهز شده که دارای نسبت تصویر 16:10 است. این دستگاه از فناوری True Tone بهره می‌برد که بر اساس نور محیط، تنظیمات نمایشگر را تغییر می‌دهد. برای اولین بار مک بوک ایر از نمایشگر خارجی با رزولوشن 6K پشتیبانی می‌کند، البته می‌توان به آن دو مانیتور با رزولوشن 4K نیز وصل کرد.

اپل برای ساخت بدنه مک بوک ایر 2020 از آلومینیوم بازیافتی سری 6000 استفاده کرده است. ضخامت این لپ تاپ در ضخیم‌ترین بخش برابر با 1.61 سانتی‌متر بوده و وزن آن به 1.29 کیلوگرم می‌رسد. وظیفه تامین انرژی آن برعهده یک باتری 49.9 وات ساعتی است که می‌تواند تا 11 ساعت وب‌گردی با وای فای شارژدهی داشته باشد.

اپل برای نسل جدید مک بوک ایر دو پورت تاندربولت 3 در نظر گرفته که کاربران برای اتصال شارژر 30 واتی موجود در جعبه می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. این لپ تاپ همچنین از جک 3.5 میلی‌متری هدفون بهره می‌برد. کاربران می‌توانند این دستگاه را در رنگ‌های طلایی، خاکستری فضایی و نقره‌ای سفارش دهند.

مک بوک ایر

اپل مک بوک ایر جدید را با قیمت پایه 999 دلار به فروش می‌رساند که در مقایسه با نسل گذشته خود با قیمت حدود ۱۰۰ دلار  ارزان‌تر است. قیمت در نظر گرفته شده و کیبورد جدید می‌تواند محبوبیت آن را در بازار تضمین کند. این محصول برخلاف مک بوک 16 اینچی، از اسپیکر قدرتمندی بهره نمی‌برند، اما اپل آن را به اسپیکر استریو و 3 میکروفن مجهز کرده است.

اپل علاوه بر این لپ تاپ، از نسل جدید آیپد پرو نیز رونمایی کرده. این تبلت مانند نسل گذشته خود در مدل‌های 11 و 12.9 اینچی به فروش می‌رسد. این محصولات در نسخه پایه به 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده‌اند و همچنین دارای دوربین اصلی سه گانه هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • _armyn
    _armyn | ۲۹ اسفند ۱۳۹۸

    اپل کلا اعتقادی به طراحی جدید نداره، همون قبلی رو هی کپی میکنه. واسه تشخیص محصولاتش باید بری روی کارتنشون رو بخونی :/

  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۲۸ اسفند ۱۳۹۸

    برای همچین مشخصات سخت افزاری و قیمتی صفحه نمایش lps خیلی ضعیفه باید اولد میبود

    • آریا
      آریا | ۲۸ اسفند ۱۳۹۸

      oled بدرد نمیخوره هم عمر مفیدش نسبت به بقیه کمه هم در دراز مدت مشکل تغییر رنگ داره هم مشکل burn-in داره هم گرانه فقط مزیتش اینه که کمه مصرفش کمتر از ips
      اپل و سایرین دارن رو MicroLED کار میکنن احتمالاً در آینده نزدیک اکثر کمپانیها به همین فناوری سوئیچ میکنن

      • آریا
        آریا | ۲۸ اسفند ۱۳۹۸

        "کمه" اضافه، گزینه ادیت نیست دیگه

مطالب پیشنهادی