ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ماندگاری ویروس کرونا در هوا و روی سطوح به مراتب بیش از بردآوردهای قبلی است

محققان در مطالعات جدید خود مدت زمان فعال ماندن ویروس کرونا که بوسیله قطرات دستگاه تنفسی به اطراف پخش شده را اندازه گیری کردند. نتایج تحقیقات آنها نشان داد این ویروس تا چند ساعت در ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

محققان در مطالعات جدید خود مدت زمان فعال ماندن ویروس کرونا که بوسیله قطرات دستگاه تنفسی به اطراف پخش شده را اندازه گیری کردند. نتایج تحقیقات آنها نشان داد این ویروس تا چند ساعت در هوا و تا چند روز روی سطوح مختلف فعال می ماند.

محققان مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا (NIAID) که بخشی از مؤسسه ملی سلامت این کشور است، به منظور شبیه سازی سرفه و لمس های فرد بیمار، ویروس کرونا را روی سطوحی پاشیدند که فرد در زندگی روزمره با آنها سر و کار دارد.

پژوهشگران در این آزمایش از اسپری مخصوصی استفاده کردند که ویروس کرونا را همانند سرفه یا عطسه، با قطرات میکروسکوپی به اطراف پرتاب می کرد. آنها سپس مدت زمان فعال ماندن ویروس روی سطوح را اندازه گرفته و نتایج تحقیقات خود را روز سه شنبه در ژورنال New England Journal of Medicine منتشر کردند.

تحقیقات آنها نشان داد زمانی که ویروس کرونا بوسیله قطرات عطسه و سرفه در هوا پخش می شود، می تواند در ذرات معلق در هوا حداقل به مدت سه ساعت فعال مانده و دیگران را بیمار کند.

محققان پس از گذشت سه روز، ویروس کرونا را به شکل فعال روی سطوح پلاستیکی و فولادی کشف کردند. این ویروس روی مقوا بیشتر از 24 ساعت دوام نیاورد و روی مس پس از گذشت 4 ساعت غیرفعال شد.

در این تحقیق نیمه عمر ویروس کرونا در ذرات معلق در هوا، 66 دقیقه تعیین شد. یعنی نیمی از ویروس های موجود در قطره زیر آب که در هوا پخش شده، پس از گذشت 66 دقیقه از انتشار اولیه غیر فعال می شوند. پس از گذشت 66 دقیقه دیگر، سه چهارم کل ویروس ها از بین می روند، ولی 25 درصد از آنها (یک چهارم) همچنان فعالند. سه ساعت پس از انتشار اولیه نیز تنها 12.5 درصد از کل ویروس ها فعال می مانند.

محققان دریافتند روی سطوح فولادی نیمی از ذرات ویروس کرونا پس از گذشت 5 ساعت و 38 دقیقه غیر فعال می شوند. نیمه عمر این ویروس روی سطوح پلاستیکی نیز 6 ساعت و 49 دقیقه و روی مقوا نزدیک به 3 ساعت و نیم اعلام شده است. کوتاه ترین نیمه عمر مربوط به مس بود که نیمی از ذرات ویروس پس از گذشت 46 دقیقه غیرفعال شدند.

محققان می گویند متغیرهای بسیاری در این نتایج دخیل هستند و اعداد ذکر شده تقریبی بوده و در استفاده از آنها باید محتاط بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • GHAEM
    GHAEM | ۸ فروردین ۱۳۹۹

    پوفف این دیگه رسما تبدیل شده به سوپرویروس

  • ARRIIA
    ARRIIA | ۲۸ اسفند ۱۳۹۸

    خب این تازه نیمه عمرشون بود، یعنی روی فولاد بعد از پنج ساعت تازه نصفشون هنوزم فعالن، این که بدرد نمیخوره، باید اعلام میشد که کلا چقدر دووم میارن، نیمه عمر به چه درد میخوره

مطالب پیشنهادی