ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آپید پرو
موبایل

نسل جدید اپل آیپد پرو معرفی شد؛ چیپست قدرتمند و دوربین اصلی سه گانه

نسل جدید آیپد پرو در نسخه‌های 11 و 12.9 اینچی و با پردازنده‌ای قدرتمند وارد بازار می‌شود که به گفته سازنده از اغلب لپتاپ‌های ویندوزی قوی‌تر است. اپل برای این محصولات کیبورد جدیدی تولید کرده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

نسل جدید آیپد پرو در نسخه‌های 11 و 12.9 اینچی و با پردازنده‌ای قدرتمند وارد بازار می‌شود که به گفته سازنده از اغلب لپتاپ‌های ویندوزی قوی‌تر است. اپل برای این محصولات کیبورد جدیدی تولید کرده که از ترک پد بهره می‌برد.

آیپد پرو جدید دارای طراحی مشابه با نسل گذشته خود است، اما از پردازنده و دوربین جدیدی بهره می‌برد. اپل این محصولات را به اسکنر LiDAR برای تشخیص عمق و واقعیت افزوده مجهز کرده. این سنسور با پرتاب پرتوهای لیزری به محیط اطراف فاصله اجسام تا تبلت را محاسبه کرده و تصویری سه بعدی از آن ایجاد می‌کند.

اپل برای آیپد پرو ۲۰۲۰ کیبورد جدیدی معرفی کرده که با نام «Magic Keyboard» در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.این کیبورد از پورت USB-C پشتیبانی می‌کند و دارای نور پس زمینه و ترک پد است. کاربران می‌توانند زاویه کیبورد را مطابق میل خود تنظیم کنند. این کیبورد البته با تمام مزایایی که دارد، با قیمت بالایی به فروش می‌رسد و برای تصاحب نسخه مخصوص آیپد پرو 11 اینچی و 12.9 اینچی به ترتیب باید 299 و 349 دلار در حساب بانکی خود پول داشته باشید.

قدرت نسل جدید آیپد پرو توسط چیپست A12Z Bionic تامین می‌شود. این چیپست که قدرت بالایی تولید می‌کند، دارای واحد پردازشی و واحد گرافیکی با 8 هسته است و از نظر مدیریت دما، عملکرد بهتری در مقایسه با نسل قبلی خود دارد. اپل اعلام کرده این پردازنده در مقایسه با اکثر لپ‌تاپ‌های ویندوزی قدرت بالاتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد اما به مشخصات دقیق آن اشاره نکرده است.آپید پرو

روی پنل پشتی این محصولات دوربین اصلی سه گانه به چشم می‌خورد که البته با دوربین گوشی‌های آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس متفاوت است. دوربین اصلی دوربین این تبلت‌ها 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 بوده که توسط دوربین 10 مگاپیکسلی اولترا واید با دریچه دیافراگم f/2.4 همراهی می‌شود. کاربران می‌توانند توسط این سنسورها ویدیو با رزولوشن 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کنند. دوربین سلفی این محصولات 7 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 بوده که قادر به ضبط ویدیو با رزولوشن 1080p و سرعت 60 فریم بر ثانیه است. این دستگاه‌ها مانند نسل گذشته خود از سیستم فیس آیدی بهره می‌برند.

انرژی آیپد پرو 12.9 اینچی توسط یک باتری 36.71 وات ساعتی تامین می‌شود و وظیفه تامین انرژی مدل 11 اینچی آن را یک باتری 28.65 وات ساعتی برعهده دارد. این محصولات از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند و نزدیک به 10 ساعت شارژدهی دارند. نسل جدید آیپد پرو به سیستم میکروفن ارتقا یافته مجهز شده که کیفیت بالای تماس‌ها و ضبط صدا را تضمین می‌کند. اپل این تبلت خود را به چهار اسپیکر مجهز کرده که صدای باکیفیتی تولید می‌کنند.

جدیدترین تبلت‌های اپل در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری وارد بازار می‌شوند و کاربران می‌توانند آن‌ها را مجهز به 128، 256، 512 و 1024 گیگابایت حافظه داخلی سفارش دهند. قیمت نسخه پایه مدل‌های 11 و 12.9 اینچی به ترتیب 799 و 949 دلار اعلام شده است اما برای خرید مدل بزرگتر با یک ترابایت حافظه داخلی و سازگار با LTE باید 1649 دلار کنار بگذارید که در صورت خرید کیبورد قیمت تا 1998 دلار هم افزایش پیدا می کند.

نسل جدید آیپد پرو تنها یکی از محصولات جدید اپل برای سال 2020 محسوب می‌شود. این شرکت احتمالا در ادامه سال از آیفون 9، گوشی‌های سری آیفون 12 و همچنین مدل‌های جدید اپل تی‌وی و مک بوک نیز رونمایی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۸ اسفند ۱۳۹۸

    قیمت حافظه های nvme در ظرفیتهای بالا بسیار گرانه بهترین گزینه حالا چه iPad چه Macbook و... همون مدل 256GB
    به جای پرداخت هزینه بالا بابت حافظه های با ظرفیت 512 به بالا میشه از حافظه های external هم استفاده کرد.

  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۲۸ اسفند ۱۳۹۸

    ۲ هزار دلار بالا هست

  • Mohammad 13759
    Mohammad 13759 | ۲۸ اسفند ۱۳۹۸

    2000 دلار یه لپ تاپ گیمینگ میخرم با ووووو

  • rezaei۶۴
    rezaei۶۴ | ۲۸ اسفند ۱۳۹۸

    عالیه. تیترتون آیپد شده آپید. اصلاح بفرمایید.

    • Mmd
      Mmd | ۲۸ اسفند ۱۳۹۸

      یجوری میگی انگار خودت تو عمرت یدونه غلط املایی هم نداشتی ?

  • حسین
    حسین | ۲۸ اسفند ۱۳۹۸

    ای کاش نرم افزار های ایرانی تحریم نبود
    حیف...

مطالب پیشنهادی