ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آپدیت iPadOS 13.4 پشتیبانی از ترک پد و ماوس را به آیپدها می‌آورد

اپل آپدیت iOS 13.4 و همچنین به روزرسانی iPadOS 13.4 را در تاریخ  24 مارس (5 فروردین 99) برای آیفون، آیپد و آیپاد تاچ منتشر می کند. آپدیت iPadOS 13.4 قابلیت هایی همچون طراحی جدید ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۹:۴۵

اپل آپدیت iOS 13.4 و همچنین به روزرسانی iPadOS 13.4 را در تاریخ  24 مارس (5 فروردین 99) برای آیفون، آیپد و آیپاد تاچ منتشر می کند. آپدیت iPadOS 13.4 قابلیت هایی همچون طراحی جدید تولبار برای اپلیکیشن Mail و اشتراک گذاری فلدر برای iCloud را به ارمغان آورده و برای اولین بار پشتیبانی از ترک پد را به آیپدها می آورد.

پشتیبانی از ترک پد مطمئناً روی فروش آیپد پرو که امروز معرفی شد، تأثیر مثبت خواهد گذاشت. خبر خوب اینکه مجیک کیبورد جدید با آیپد پرو 2018 نیز سازگار است. پس از به روزرسانی iPadOS 13.4، کاربر می تواند مجیک ترک پد یا مجیک ماوس اپل را به کمک بلوتوث به آیپد ایر، آیپد مینی و حتی آیپد 239 دلاری متصل کرده و از قابلیت جدید نشانگر ماوس استفاده کند. دو سایز مجیک کیبورد با آیپد پرو 11 و 12.9 اینچی سازگار بوده و به ترتیب 299 و 349 دلار قیمت دارند.

آیپد پرو 2020 با آخرین نسخه سیستم عامل به بازار عرضه خواهد شد، اما مجیک کیبورد ماه می به شکل جداگانه به بازار عرضه می شود. کاربران آیپد 2018 نیز که قصد دارند مجیک کیبورد جدید را خریداری کنند، باید حداقل تا 5 فروردین 99 صبر کرده و سیستم عامل را به آخرین نسخه آپدیت کنند. در این تاریخ کاربران دیگر مدل های آیپد نیز می توانند با به روزرسانی دستگاه خود، از ترک پد و ماوس بهره مند شوند.

آپدیت iPadOS 13.4 قابلیت پشتیبانی از ترک پد را به شکل سیستمی فراهم می کند. نشانگر ماوس شبیه دایره ای است که المان های مختلف صفحه را هایلایت کرده و از آن می توان برای فشردن دکمه ها و انتخاب قسمت هایی از متن استفاده کرد. این نشانگر همانطور که در ادامه می بینید، ترکیبی از نشانگر ماوس ویندوز و سیستم فوکوس به کار رفته در Apple TV است:

به کمک ترک پد می توان کارهایی نظیر سوییچ کردن سریع بین اپ ها به کمک ژست های حرکتی همانند مک، فعال کردن Dock، کنترل سنتر و مالتی تسکینگ Slideover را انجام داد.

به گفته اپل بسیاری از اپلیکیشن ها با ترک پد سازگار هستند و توسعه دهندگان می توانند به کمک APIهای جدید، اپ های خود را با این ویژگی بیشتر سازگار کنند. اپل می گوید در آینده نرم افزار iWork نیز به روزرسانی خواهد شد تا کاربران بتوانند از قابلیت ترک پد بیشترین بهره برداری را ببرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ℳԊT
    ℳԊT | ۱ فروردین ۱۳۹۹

    آخیش خیالم راحت شد ?
    همش فکر میکردم هنوزم ماوس و پد داره به من نمیگن ???

مطالب پیشنهادی