ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ثبت نام بیمه بیکاری
تکنولوژی

چگونه در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کنیم؟

تاکنون بیش از ۲۳۱۷۱ نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند؛ سامانه‌ای الکترونیکی که راه‌اندازی شده تا افراد بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کاریابی‌های غیر دولتی ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

تاکنون بیش از ۲۳۱۷۱ نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند؛ سامانه‌ای الکترونیکی که راه‌اندازی شده تا افراد بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کاریابی‌های غیر دولتی و همچنین حذف مراحل حضور و غیاب مقرری بگیران بیمه بیکاری از خدمات بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

صبح امروز دستورالعمل این سامانه به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها ابلاغ شده است. به تمامی این ادارات تاکید شده تا به بررسی غیرحضوری کلیه شرایط قانونی لازم، اقدام و بدون نیاز به روال معمول و طرح موضوع در کمیته های مربوطه، در صورت احراز شرایط قانونی برای دریافت مقرری بیمه بیکاری بابت ماه های اسفند 1398 و فروردین و اردیبهشت 1399 نسبت به ارسال لیست مشمولین به شعب تامین اجتماعی مربوطه جهت برقراری مقرری بیمه بیکاری اقدام کنند.

‎در این ابلاغیه همچنین تاکید شده است که استمرار پرداخت مقرری بیمه بیکاری پس از پایان 3 ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت مستلزم رسیدگی حضوری و طرح پرونده در کمیته های دونفره خواهد بود. همچنین شعب تامین اجتماعی موظف هستند در چارچوب قوانین مربوطه و در اسرع وقت نسبت به برقراری بیمه بیکاری برای افراد مشمول برای مدت زمان مقرر در این دستورالعمل اقدام و نتیجه را به ادارات مربوطه و متقاضی اعلام کنند.

ثبت نام بیمه بیکاری

اما ثبت نام در این سایت چگونه خواهد بود؟ با مراجعه به این وبسایت می‌توانید فرایند ثبت درخواست بیمه بیکاری خود را آغاز کنید. سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری با توجه به شیوع بیماری ویروس کرونا و ضرورت عدم مراجعه حضوری متقاضیان به ادارات طراحی شده است. ثبت درخواست الکترونیکی بیمه بیکاری در این سامانه به منزله رعایت بند ب ماده ۶ قانون بیمه بیکاری محسوب خواهد شد و پس از ثبت درخواست، ادامه فرایند از طریق همین سامانه به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

ثبت نام بیمه بیکاری

با ورود به سایت ثبت نام بیمه بیکاری روی گزینه فرم ثبت نام کلیک کرده و در مرحله بعدی با وارد کردن اطلاعات شخصی و بیمه‌ای خود می‌توانید مرحله اول ثبت نام را انجام دهید. در پایان این مرحله یک کد رهگیری به شما داده خواهد شد که باید در حفظ و نگهداری آن دقت کنید چرا که برای ادامه این فرایند به آن نیاز خواهید داشت. «مسعود بابایی» پیش‌تر در گفتگو با دیجیاتو تاکید کرده بود که تلاش دارند تا مراحل آتی این طرح را نیز با کمک تامین اجتماعی کاملا آنلاین انجام دهند؛ هرچند در حال حاضر آنطور که در این سامانه نوشته شده «ثبت درخواست در آن قطعی نبوده و می بایست متقاضی در زمان مقرر جهت ادامه فرآیند بیمه بیکاری به اداره کار محل کار خود مراجعه نماید.»

همچنین یادتان باشد پیش از ثبت نام در این سایت باید بدانید که حتما تا سی روز پس از بیکار شدن باید درخواست خود را در این سامانه ثبت نمایید تا به درخواست شما ترتیب اثر داده شود.

 

بیشتر بخوانید:

نوبت‌گیری شعبات و استعلام بیمه با کد دستوری سامانه تامین اجتماعی

تمدید بیمه شخص ثالث آنلاین ؛ راهکاری برای کاهش شیوع کرونا ویروس

تمهیدات سازمان تامین اجتماعی برای حضور فیزیکی کمتر مردم در شعبات اعلام شد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Modav
    Modav | ۲۸ اسفند ۱۳۹۸

    تا ۳۰ روز بعد از بیکار شدن؟!

    یعنی اونایی که کلا بیکار بودن شاملش نمیشن؟!

مطالب پیشنهادی