ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برنامه محافظت پیشرفته گوگل از نصب اپلیکیشن‌های شخص ثالث جلوگیری می‌کند

آخرین تغییرات برنامه محافظت پیشرفته گوگل (Advanced Protection Program) ممکن است تبعات بسیار سنگین و ناخوشایندی برای اعضایش داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تک کرانچ، بنا بر تغییراتی که گوگل برای برنامه محافظت پیشرفته خود ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

آخرین تغییرات برنامه محافظت پیشرفته گوگل (Advanced Protection Program) ممکن است تبعات بسیار سنگین و ناخوشایندی برای اعضایش داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تک کرانچ، بنا بر تغییراتی که گوگل برای برنامه محافظت پیشرفته خود در نظر گرفته ممکن است اعضای این برنامه دیگر قادر به دانلود و نصب اپلیکیشن‌ها خارج از محیط پلی‌استور نباشند.

محدودسازی اپلیکیشن‌های شخص ثالث موضوع منطقی و قابل درکی است، چرا که معمولا ریسک زیادی برای نصب‌کننده به همراه دارند و بر خلاف پلی‌استور پیش از نصب توسط نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس و ضد بدافزار اسکن نمی‌شوند. اما بستن دست و بال کاربران برای اینکه می‌خواهند با دیوایس‌ خود چه کنند موضوعی است که پرسش‌برانگیز شده است.

به گفته تک کرانچ، ظاهرا اعضای این برنامه پس از اعمال تغییرات گوگل همچنان قادر به نصب اپلیکیشن‌های شخص ثالث از فروشگاه‌های متفرقه خواهند بود، اما در شرایطی که اپلیکیشن این فروشگاه‌ها از ابتدا روی گوشی‌ خریداری شده نصب شده باشد. راه دیگر برای نصب اپلیکیشن‌های شخص ثالث استفاده از ابزاری مخصوص توسعه‌دهندگان به نام Android Debug Bridge خواهد بود که مسلما دردسرهای خاص خودش را خواهد داشت.

در همین راستا اعلام شده که اپلیکیشن‌های شخص ثالثی که از ابتدای خرید روی گوشی نصب بوده‌اند دست نخورده مانده و همچنان به‌روزرسانی‌های خود را دریافت خواهند کرد. گوگل همچنین اعلام کرده که سیستم محافظتی Google Play Protect را به طور خودکار برای اعضای برنامه محافظت پیشرفته خود فعال خواهد کرد و راهی برای غیرفعال کردن آن در اختیار کاربران قرار نخواهد داد.

برنامه محافظت پیشرفته گوگل در ابتدا برای محافظت از اشخاص سیاسی، سلبریتی‌ها و افراد با ریسک بالای هک طراحی شده بود اما حالا همه کاربران برای محافظت بیشتر از دیوایس اندرویدی خود می‌توانند به صورت اختیاری در آن ثبت نام کنند. با این حساب، به نظر می‌رسد که تغییرات یاد شده فقط کاربران اندرویدی که در این برنامه ثبت نام کرده‌اند را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باقی کاربران می‌توانند همچنان طبق رویه گذشته به دانلود اپ‌های شخص ثالث ادامه دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • thepjt
    thepjt | ۱ فروردین ۱۳۹۹

    دیگه اینجوری اندروید برتری شو نسبت به آی او اس از دست میده .

    البته شاید برای ما ایرانی ها ، به خاطر دلار گران و اقتصاد ورشکسته کشورمون ، اپل و آی او اس توجیهی نداشته باشه .

    ولی تو کشور های دیگه دنیا ، انتخاب به این صورت خواهد بود :
    1- سیستم محدود و بسته ای که امنیت فوق العاده داره ، برنامه هاش بهترین کیفیت رو دارند با زیبا ترین طراحی و و سخت افزاری که تا سالها همچنان آپدیت میشه ...
    2- سیستم عامل محدود ی که امینت اش در حد رقیب اش نیست ، برنامه هاش خیلی هماهنگ و زیبا نیستند و ممکنه روی یک دستگاه باگی داشته باشند و یا اصلا اجرا نشوند ( مخصوصا بازی ها ) و سخت افزاری که علی رغم داشتن کانفیگ بسیار بالا و رم های چندین گیگابایتی ، بعد ار مدتی حدودا دو ساله ، دیگه اپدیت نمیشوند ...

    یعنی گوگل اگر این کار رو بکنه ، به نظر من اشتباه بزرگی کرده ... و مزیت خیلی خوب رو نسبت به سیستم عامل رقیب کم کرده .

    علی الخصوص که تو ایران حتی نمیشه از گوگل پلی ، بسیاری از برنامه ها ( حتی اینستاگرام و ویز ) رو بدون دردسر نصب کرد .

  • Sakaei
    Sakaei | ۲۹ اسفند ۱۳۹۸

    برنامه ای کاملا مناسب برای افراد مازوخیست .

مطالب پیشنهادی