ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بهترین اپلیکیشن های ایرانی
نرم افزار و اپلیکیشن

بهترین اپلیکیشن‌ های ایرانی سال ۹۸ به انتخاب دیجیاتو

یک بار دیگر به پایان سال و موعد انتخاب برترین‌ها رسیدیم، و به رسم هر ساله دیجیاتو تصمیم داریم مروری داشته باشیم بر اپلیکیشن‌هایی که بهترین عملکرد در سال ۹۸ را از خود به جای گذاشتند؛ ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۲:۰۰

یک بار دیگر به پایان سال و موعد انتخاب برترین‌ها رسیدیم، و به رسم هر ساله دیجیاتو تصمیم داریم مروری داشته باشیم بر اپلیکیشن‌هایی که بهترین عملکرد در سال ۹۸ را از خود به جای گذاشتند؛ فارغ از شرایط بسیار سخت و غیر نرمالی که در سال جاری با آن مواجه بودیم.

می‌دانید که سال، سال چندان مساعدی برای کسب و کارها نبود. تشدید تحریم‌های اقتصادی از یک طرف، و از سوی دیگر قطعی‌های مکرر اینترنت، تنش‌های سیاسی و نظامی و در نهایت ویروس منحوس کرونا آسیب‌های جبران ناپذیری به بدنه استارتاپ‌های کشور وارد کرد که همگی خبر تعطیلی، ادغام، ورشکستگی یا تعدیل نیرو این مجموعه‌ها را در رسانه‌ها خواندیم و با غصه و در سکوت، به نظاره اتفاقات تلخ این روزها نشستیم.

با این وجود و با تمام سختی‌های پیش رو، بودند استارتاپ‌ها و توسعه‌دهندگانی که با همتی دوچندان و ارائه خدمات باکیفیت تلاش کردند در این روزهای سخت باری از دوش مردم بردارند و با ارائه راهکارهای تکنولوژیک به زندگی بهتر اقشار مختلف جامعه کمک کنند. از این رو در ادامه مطلب چند مورد از بهترین اپلیکیشن های ایرانی سال ۹۸ به انتخاب تیم تحریریه دیجیاتو را با هم مرور می‌کنیم که هر کدام در حوزه فعالیت‌شان عملکردی عالی و قابل تقدیر را به نمایش گذاشتند.

عملکرد استاندارد و مثمر ثمر در آموزش آنلاین: قبولی

بهترین اپلیکیشن های ایرانی

کنکوری‌ها هیچ وقت این سطح از آسایش را تجربه نکرده بودند، این که اپلیکیشنی مثل قبولی هست تا مربی تست‌زنی‌شان باشد و نیازی نباشد کتاب‌های قطور را با خود این طرف و آن طرف ببرند. قبولی که کارش را از ارائه تست‌های کنکور شروع کرده بود، به همین موضوع قناعت نکرد و به تدریج خدمات بیشتری مثل آزمون‌ساز، فروش کتاب‌های کمک درسی از انتشارات معتبر و نمونه سؤالات آزمون‌های پزشکی و استخدامی را هم به قابلیت‌های اپلیکیشن اضافه کرد تا مخاطبینش فقط دانش‌آموزان و پشت‌کنکوری‌ها نباشند و توجه همه جانبه به همین موضوعات سبب شد که از رقبایش جلو بیفتد. تلاش مستمر در تولید محتوا، به‌روزرسانی‌های خوب و محیط کاربری جذاب و دلنشین ویژگی‌های دیگری هستند که قبولی را به اپلیکیشن آموزشی محبوب ما در سال ۹۸ تبدیل می‌کنند.

خلاقیت و کار نو در راه‌اندازی سامانه فروشگاهی و رونق کسب و کار: با سلام

بهترین اپلیکیشن های ایرانی

خیلی‌ها در سال ۹۸ از کارآفرینی و رونق تولید ملی دم زدند، اما این با سلام بود که در بستر تکنولوژی و اکوسیستم استارتاپی کسب و کاری به راه انداخت که به شعار حمایت از تولید ملی رنگ و بوی واقعیت ببخشد. با سلام یک فروشگاه اینترنتی از محصولات دست‌ساز ایرانیست، که در قالب یک بازار آنلاین و شبکه اجتماعی فرصتی فراهم کرده که کسب و کارهای خانگی و روستایی محصولات خود را به فروش بگذارند و مردم از آن خرید کنند. هر چند رقبای دیگری بودند که شایسته قرارگیری در فهرست برترین‌های سال باشند اما چه از حیث کارآفرینی، چه رونق تولید ملی و چه ارائه یک اپلیکیشن با کیفیت و قوی از لحاظ فنی با سلام انتخاب اصلی ما در سال ۹۸ است.

تلاش مستمر در توسعه نقشه بومی و رقابت با مسیریاب‌های خارجی: مسیریاب نشان

بهترین اپلیکیشن های ایرانی

شاید باورش برای خیلی‌ها مشکل باشد، اما به ضرس قاطع می‌توانیم بگوییم که از سال ۹۸، هر دو مسیریاب‌های ایرانی یعنی «نشان» و «بلد» از مرحله «کسب اعتبار و اعتمادسازی» گذر کرده‌اند و حالا به وادی رقابت با نمونه خارجی پای گذاشته‌اند. مسیریاب نشان، محصول یک تیم باذوق و متخصص مشهدی، امسال به خوبی نشان داد که با تلاش و پشتکار می‌توان خدماتی کاربردی و خلاقانه به کاربران ارائه داد. به‌روزرسانی‌های بسیار خوب و مستمر و ارائه قابلیت‌هایی مثل مسیریابی از طرح ترافیک و نمایش سرعت‌گیرها، ویژگی کی، کجاست؟، مسیریابی با اتوبوس و مترو و اخیرا ویژگی های کمک کننده به مقابله با کرونا همگی دلایلی بر برتری نشان نسبت به سایر رقبایش و دلیل قرارگیری آن در فهرست برترین‌های سال ۹۸ دیجیاتو هستند.

خلاقیت در کنار پاسخ به نیازهای اساسی حوزه مالی: سیگنال 

بهترین اپلیکیشن های ایرانی

سیگنال پدیده بی‌چون و چرای امسال در حوزه اپلیکیشن‌های مالی و فین‌تک بود. این اپلیکیشن آچار فرانسه‌ای برای افرادیست که به پیگیری اتفاقات بازارهای سرمایه، بورس، سهام، طلا و ارز و ارزهای دیجیتالی علاقه دارند. پوشش بسیار عالی و به‌روز اخبار این حوزه‌ها، ارائه تحلیل‌های تخصصی (برای اولین بار در این سطح گسترده) در کنار آموزش‌‌های رایگان تدریس شده توسط افراد مجرب باعث شده‌اند که سیگنال با وجود رقبای قدرتمندی در زمینه خدمات پرداخت، یک سر و گردن از تمام اپلیکیشن‌های فعال در این حوزه بالاتر قرار بگیرد و با دانش‌افزایی در حوزه اقتصاد و سرمایه‌گذاری به دست یاری‌دهنده‌ دولت جهت خروج از بحران‌های ناشی از تحریم‌های بین‌المللی تبدیل شود. ارزش کار نوآورانه و تولید محتوای تخصصی از جمله دلایل مهم حضور سیگنال در فهرست برترین‌های امسال ما هستند.

خدمات با کیفیت و قابل اعتماد در حوزه سفر و گردشگری: علی بابا 

بهترین اپلیکیشن های ایرانی

کم نیستند اپلیکیشن‌هایی که مقدمات سفر و گردشگری را فراهم می‌کنند، اما هماهنگی میان بخش‌های مختلف و اکوسیستم پایدار علی بابا وجه تمایز و دلیلی است که آن را در فهرست برترین‌های سال ۹۸ قرار می‌دهیم. علی بابا خدماتی مثل رزرو بلیط اتوبوس، هواپیما، قطار و در ادامه رزرو هتل در داخل و خارج از کشور را ارائه می‌کند و در کنار این‌ها مشغول تولید محتوا برای رونق سفر و گردشگری هم هست. پشتیبانی 24 ساعته باکیفیت، در کنار اتصال و یکپارچگی عالی میان خدمات مطابق استانداردهای روز جزو دلایلی هستند که علی بابا به انتخاب اول بسیاری از ایرانی‌ها برای رسیدگی به مقدمات سفر تبدیل شود و انتخاب ما هم به همین دلیل انجام گرفته است.

نگاه نو و خلاقانه به مبحث آموزش زبان: هلو 

بهترین اپلیکیشن های ایرانی

اگر چه ایده اولیه هلو اریجینال نیست و یک الگوبرداری مستقیم از نمونه موفق خارجی بوده، اما این الگوبرداری به سمت و سوی کپی‌برداری نرفته و ارزش افزوده را هم در آن شاهد هستیم. هلو با پیروی از یک متد امتحان پس‌داده، تلاش می‌کند که با زبان فارسی ده‌ها زبان مطرح و زنده دنیا را به کاربرانش آموزش دهد. استفاده درست و به جا از اشکال و صدا برای انتقال مفهوم، به کارگیری گیمیفیکیشن برای آموزش زبان و نوآوری‌هایی مثل آموزش زبان‌های بومی همچون گیلکی و آذری دلایلی هستند که هلو را جزو اپلیکیشن‌های خاص و برتر سال در نگاه دیجیاتو قرار می‌دهند.

اپلیکیشن بومی برتر برای دورکاری و کار تیمی: بالونت 

بهترین اپلیکیشن های ایرانی

بعد از تحریم اسلک که بسیاری از کسب و کارهای ایرانی برای ارتباط تیمی روی آن حساب باز می‌کردند، نیاز به وجود نمونه مشابه بومی بیشتر از قبل احساس شد و بالونت به خوبی به این نیاز پاسخ داد. ارائه ابزار مدیریت پروژه به صورت یکپارچه و مولتی پلتفرم، کیفیت بالای ارتباط و وجود ابزاری مثل کانال، گروه و چت گروهی همه و همه دست به هم داد‌ه‌اند تا بالونت را به یک ابزار بومی قدرتمند برای ارتباط تیمی و دورکاری و یکی از باکیفیت‌ترین محصولات ایرانی سال ۹۸ تبدیل کنند.

عملکرد شایسته تقدیر در حوزه رفت و آمد: متروباس

بهترین اپلیکیشن های ایرانی

هنوز مانده که فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی، برای مردمی که به رفت و آمد با خودروی تک سرنشین عادت کرده‌اند کاملا جا بیفتد. اما تحت همین شرایط اپلیکیشن‌هایی مثل متروباس می‌توانند در این فرهنگ‌سازی نقش مؤثری ایفا کنند و به مردم بگویند که استفاده از حمل و نقل عمومی می‌تواند چه اثرات مثبت اقتصادی و محیط زیستی را برای کشور به ارمغان بیاورد. متروباس در سال ۹۸ به بسیاری از ایرانی‌ها کمک کرد که نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو و اتوبوس و BRT به مقصد خود را بشناسند و برای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی برنامه‌ریزی درست و دقیقی داشته باشند.

عملکرد تحسین‌برانگیز در تولید محتوا برای کودکان: قطار شادی 

بهترین اپلیکیشن های ایرانی

دنیای کودکان تا یکی دو سال پیش حوزه ناشناخته و بکری برای توسعه‌دهندگان داخلی بود. اما کم کم با اشباع بازار داخلی از اپلیکیشن‌های آموزشی، دلیوری غذا و فروشگاه‌های اینترنتی، کم کم توجه افراد به سوی حوزه کودک و پتانسیل اقتصادی این بخش جلب شد و خلق محصولات باکیفیتی را به همراه داشت. قطار شادی جزو پیشگامان این حوزه بود که توانست با ارائه آموزش‌های درست و اصولی در قالب بازی‌های کودکانه مورد توجه والدین کودکان خردسال قرار بگیرد و بیش از پانصد هزار مخاطب را به خود جلب کند. ظرافت در طراحی اپلیکیشن و انجام کار کارشناسی در حوزه کودک دو دلیل مهمی هستند که قطار شادی را در فهرست برترین‌های سال ۹۸ دیجیاتو قرار می‌دهیم.

خلاقیت در توسعه نرم‌افزار مذهبی: العادیات 

بهترین اپلیکیشن های ایرانی

حفظ قرآن کریم به عنوان یک رشته بین‌المللی، همیشه در کشور ما حائز اهمیت بوده و پس از مدت‌ها اپلیکیشنی روی کار آمده که در فرآیند حفظ به کمک قاریان جوان بیاید. العادیات با روش جواب پس‌داده جعبه لایتنر تلاش می‌کند که حافظان قرآن را در رسیدن به اهدافشان کمک کند و ظاهرا در این کار بسیار موفق بوده. خلاقیتی که در طراحی روش‌های حفظ به کار رفته در کنار کمک به برنامه‌ریزی و رسیدن اهداف، رابط کاربری خوب و عملکرد فنی مناسب دلایلی هستند که العادیات بتواند یکی از محصولات شاخص و ممتاز مذهبی سال ۹۸ باشد.

عملکرد شایان تحسین در توسعه محصولات اختصاصی بانوان: مادرشو و ماه‌ بانو

بهترین اپلیکیشن های ایرانی

زمانی شرایط به گونه‌ای بود که صحبت در مورد سلامت زنان و مسائلی همچون بارداری، قاعدگی و ... یک تابو به شمار می‌رفت. اما حقیقت این است که برای داشتن جامعه‌ای سالم در آینده باید آگاهی‌بخشی و دانش‌افزایی برای بانوان بسیار گسترده‌تر و فراگیرتر از چیزی که اکنون هست انجام بگیرد. خوشبختانه اپلیکیشن‌هایی مثل مادرشو و ماه بانو در این حوزه عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته‌اند. افزایش علم و آگاهی با تولید محتوای تخصصی در حوزه سلامت زنان، کیفیت بالای ساخت نسبت به رقبا و ارائه ابزارهایی برای پایش سلامت در دوران بارداری و قاعدگی جزو خدمات خوبی هستند که این دو اپلیکیشن ارائه می‌کنند.

عملکرد عالی در حوزه مدیا و سرگرمی: فیلیمو 

بهترین اپلیکیشن های ایرانی

کرونا و اجباری که در خانه‌نشینی مردم به وجود آورد، بدون مشکل و چالش نبود. والدین، با فرزندانی مواجه شدند که به خاطر گیر افتادن در خانه دیوار صاف را بالا می‌رفتند و بسیاری از مجردها و افراد بزرگسال به دنبال محتوایی غیر تلویزیونی بودند که با تماشای آن سرگرم شوند. در چنین شرایطی مشخص شد که فیلیمو طی سال‌هایی که از شروع فعالیتش گذشته چه آرشیو قدرتمندی را در خود گردآوری کرده و چقدر می‌تواند جایگزین بهتری برای برنامه‌های تلویزیونی باشد. کیفیت پخش عالی، استفاده از حجم اینترنت ارزان داخلی، آرشیو بهتر و بزرگتر نسبت به رقبا، قیمت مناسب و ارائه آثار دوبله شده از فیلم و سریال‌های روز دنیا دلایلی هستند که فیلیمو را جزو بهترین اپ‌های سال ۹۸ بدانیم.

اپلیکیشن برتر ورزشی: پا به پا 

بهترین اپلیکیشن های ایرانی

پا به پا شاید محصولی انقلابی نباشد، اما به خاطر تولید محتوای اختصاصی در حوزه ورزش و تناسب اندام می‌تواند به یکی از ارزشمندترین اپلیکیشن‌های سال تبدیل شود. با پا به پا می‌توانید ورزش‌های 7 دقیقه‌ای را یاد بگیرید و در خانه و محل کار تمرین کنید. نکته خوب دیگر اپلیکیشن هم توجه به تغذیه ورزشکاری است. آموزش تهیه انواع غذاهای رژیمی و کم کالری برای حفظ تناسب اندام در عین داشتن انرژی برای ورزش هم از دیگر مزایایی است که با نصب پا به پا بدست می‌آورید. الگوبرداری باکیفیت از نمونه‌های مطرح بین‌المللی و تولید محتوای بومی در حوزه ورزش و تناسب اندام از جمله دلایل مهم ما برای انتخاب پا به پا نسبت به دیگر اپلیکیشن‌ها به شمار می‌آیند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Takta
    Takta | ۱ فروردین ۱۳۹۹

    بالونت و هلو خیلی عالی بودن.
    بالونت به خاطر ظاهر زیبا و قابلیت های متنوع و به روزرسانی های گسترده ی پشت سر هم.
    هلو هم به خاطر انیمیشن های خوب و صدا گذاری عالی و انتقال حس خوب و روان به کاربر.
    نرم افزار العادیات هم ایده ی خوبی داره و خوب هم پیاده شده ولی اگر روی ظاهر برنامه بیشتر کار می کردن خیلی بهتر میشد.

  • Sakaei
    Sakaei | ۱ فروردین ۱۳۹۹

    بین همه اینا آموزش زبان هلو رو بیشتر پسندیدم
    بهشون تبریک میگم

  • Me
    Me | ۲۹ اسفند ۱۳۹۸

    ?

  • MATELF
    MATELF | ۲۹ اسفند ۱۳۹۸

    سیگنال فوق العادس
    نشان هم نسبت به بلد جلوتره گرچه سعی کنید مسیریاب ایرانی استفاده نکنید

مطالب پیشنهادی