ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علی بابا
تکنولوژی

علی بابا با سرویس ابری خود به جنگ کرونا می‌رود

واحد تجارت ابری علی بابا قصد دارد با ارائه جدیدترین تکنولوژی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خود، به جنگ جهانی که علیه ویروس کرونا راه افتاده بپیوندد. در همین راستا غول تکنولوژی چین اپلیکیشن‌هایی که توسط ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

واحد تجارت ابری علی بابا قصد دارد با ارائه جدیدترین تکنولوژی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خود، به جنگ جهانی که علیه ویروس کرونا راه افتاده بپیوندد. در همین راستا غول تکنولوژی چین اپلیکیشن‌هایی که توسط متخصصین فضای ابری خود به همراه محققان آکادمی DAMO و مهندسان پلتفرم ارتباطی DingTalk طراحی شده را در اختیار نهادهای بهداشتی در حال مبارزه با ویروس کرونا قرار خواهد داد تا بدین شکل از مبارزه با ویروس حمایت کرده باشد.

به گفته علی بابا، ابزار مورد اشاره می‌توانند به پزشکان و مراکز درمانی در سراسر دنیا برای جمع‌آوری سریع داده و تشخیص به موقع کرونا کمک کرده و بدین شکل در حفظ جان مبتلایان به این بیماری نقش مؤثری داشته باشند. علی بابا اعلام کرده که این اپلیکیشن‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ماحصل مشاهدات و درس‌هایی هستند که دولت چین به عنوان مرکز اولیه شیوع این ویروس طی دو ماه گذشته فرا گرفت.

علی بابا

مهم‌ترین این اپلیکیشن‌ها که به سه مورد می‌رسند، نرم‌افزار CT Image Analytics Solutions نام دارد که با هدف ارتقای دقت تست‌ تشخیص کووید-19 به رایگان در اختیار متخصصین پزشکی قرار خواهد گرفت. به گفته علی بابا اپلیکیشن یادشده می‌تواند با تکیه بر الگوریتم‌های یادگیری عمیق ماشین، شانس ابتلا به انواع بیماری‌های تنفسی در بدن فرد بیمار را پیش‌بینی کرده و بدین شکل در پروسه درمان مؤثر ظاهر شود.

همچنین اپلیکیشن یادشده با استفاده از متدهای پیشرفته بخش‌بندی ریه می‌تواند میزان حجم آلوده شده ریه‌ها به ویروس کرونا را به دقت محاسبه کند. این پروسه 3 الی 4 ثانیه به طول می‌انجامد که به گفته علی بابا 60 برابر سریع‌تر از تشخیص‌های انسانی است. در حال حاضر بیش از 160 بیمارستان در چین از همین اپلیکیشن برای تشخیص سریع ابتلای بیماران به ویروس کرونا استفاده می‌کنند.

اما به جز CT Image Analytics Solutions، اپلیکیشن دیگری به نام Epidemic Prediction Solution از علی بابا نیز می‌تواند خصوصیات اپیدمیولوژی کووید-19 در یک منطقه جغرافیایی خاص را پایش کرده و بسته به داده‌های دریافتی از ابعاد، دوره پیک، سرعت گسترش و دوره اپیدمی بیماری در آن منطقه تحلیل‌های دقیقی ایجاد نماید. این اپلیکیشن نیز بر مبنای تکنولوژی‌های پیشرفته یادگیری ماشین کار خود را انجام می‌دهد.

و در نهایت، اپلیکیشن آکادمی علمی DAMO نیز به محققان برای آنالیز ژنتیکی ویروس کرونا و ساختار پروتئینی آن کمک خواهد کرد. علی بابا اعلام کرده که به جز موارد مذکور، مهندسین پلتفرم ارتباطی DingoTalk پلتفرم جدیدی طراحی کرده‌اند که از طریق آن پزشکان درگیر مبارزه با کرونا در سراسر دنیا می‌توانند با متخصصین با تجربه چینی در مورد روش‌های درمانی مشورت کرده و پروسه درمان بیماران خود را بهبود ببخشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی