ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کرونا بزرگترین بازار بورس دنیا را هم به تعطیلی کشاند

بحران جهانی کرونا، هر روز آثار جدیدی از خود به نمایش می‌گذارد. بعد از تعطیلی بسیاری از کارخانه‌های عظیم و شرکت‌های بزرگ اقتصادی حالا نوبت به بزرگترین بازار بورس دنیا رسیده که به منظور پیشگیری ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۹:۴۳

بحران جهانی کرونا، هر روز آثار جدیدی از خود به نمایش می‌گذارد. بعد از تعطیلی بسیاری از کارخانه‌های عظیم و شرکت‌های بزرگ اقتصادی حالا نوبت به بزرگترین بازار بورس دنیا رسیده که به منظور پیشگیری از شیوع این ویروس، جمعیت افراد حاضر در ساختمان این مرکز را به صفر برساند.

شرکت اینترکانتیننتال اکسچنج به عنوان نهاد نظارتی روی بازار بورس و اوراق بهادار نیویورک اعلام کرده که از چهار روز دیگر (بیست و سوم ماه مارس) درب‌های این ساختمان و در کنارش بازار بورس شهر سانفرانسیسکو را به روی کارگزاران خواهد بست. البته این کار به معنای تعطیلی کامل بازارهای بورس در این دو شهر نیست و معاملات پس از این تاریخ به صورت الکترونیکی و از راه دور انجام خواهند شد.

بازار بورس نیویورک

اینترکانتیننتال به طور واضح اعلام نکرده که بازار بورس نیویورک و سانفرانسیکو چه زمانی به فعالیت نرمال خود باز می‌گردند، و تنها به گفتن این موضوع بسنده کرده که تا عادی شدن اوضاع کلیه رویدادها و اتفاقات بازار بورس را به دقت مورد پایش و نظارت قرار خواهد داد.

در شرایطی که ویروس کرونا همچنان در آمریکا و سایر کشورهای دنیا قربانی می‌گیرد، اعلام این خبر موضوع اجتناب ناپذیری نبود. ساختمان بازار بورس و اوراق بهادار نیویورک که از منظر سطح معاملات بزرگترین بازار بورس دنیاست، روزانه میزبان هزاران کارگزار بورس و سرمایه‌گذار است که در جمع‌های متراکم و بسیار فشرده مشغول خرید و فروش سهام هستند و این تماس‌های نزدیک در صورت ادامه یافتن می‌تواند برای ایالات متحده و کشورهای اطراف آن فاجعه‌بار باشد.

اگر چه این تعطیلی موقت یقینا تأثیرات مهمی بر نحوه تعاملات در این دو بازار خواهد داشت، اما می‌توان به آن در حکم یک آزمایش بزرگ هم نگاه کرد؛ آزمایش این که آیا بزرگترین بازار بورس دنیا در صورت دیجیتالی شدن می‌تواند همچنان کارکرد طبیعی خود را داشته باشد یا خیر؟ زمان این موضوع را مشخص خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی