ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مسیریاب بلد
نرم افزار و اپلیکیشن

مروری بر تغییرات آخرین نسخه نقشه و مسیریاب بلد

مسیریاب‌های بومی سال ۹۸ را با یک تحول بزرگ به پایان رساندند: از محصولاتی که با وجود عملکرد سطح بالای مسیریاب‌های خارجی کمتر کسی به موفقیت‌شان باور داشت، کم کم به محصولات مورد اعتمادی تبدیل ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

مسیریاب‌های بومی سال ۹۸ را با یک تحول بزرگ به پایان رساندند: از محصولاتی که با وجود عملکرد سطح بالای مسیریاب‌های خارجی کمتر کسی به موفقیت‌شان باور داشت، کم کم به محصولات مورد اعتمادی تبدیل شدند که حتی در برخی شرایط به رقیب خارجی ارجحیت پیدا می‌کردند.

مسیریاب بلد، آخرین محصول کافه بازار هم همین رویه را طی کرد. از اپلیکیشنی که در نسخه‌های اولیه خام و پر مشکل ظاهر می‌شد،  در کمتر از یک سال با پوشش نقاط ضعف به اپلیکیشنی تبدیل شد که بتواند در برابر مسیریاب‌هایی همچون گوگل مپس و ویز قد علم کند، و حالا که مشغول مطالعه این مقاله هستید، نسخه ۴.۰ بلد منتشر شده که کامل‌ترین تجربه کار با این مسیریاب ایرانی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت بر ویژگی‌های جدیدی که همراه با نسخه چهار ارائه شده‌اند؛ آپدیتی که بیشترین تمرکز خود را بر بهبود و ارتقای رابط کاربری و ویژگی‌های ظاهری گذاشته و قابلیت‌های فنی جدید را هم برای مسیریاب بلد به همراه داشته است.

طراحی جدید صفحه اول و تغییر رنگ غالب اپلیکیشن

مسیریاب بلد

این واضح‌ترین تغییری است که در بدو ورود به نسخه جدید متوجهش می‌شوید؛ صفحه اولی که آیتم‌ها با چینش بهتر و جمع‌ و جورتری در آن ردیف شده و موارد اضافی و شلوغ‌کننده صفحه در آن حذف شده‌اند. واضح‌ترین آیتم حذف شده هم پین نشانگر نقشه است که در نسخه‌های قبلی اندکی بزرگ و بدقواره به نظر می‌رسید و ثابت بودن آن روی صفحه موضوع چندان خوشایندی نبود. اما حالا در نسخه جدید پین نشانگر تنها زمانی ظاهر می‌شود که انگشت‌تان را روی یک نقطه نگه دارید.

از سوی دیگر، رنگ غالب اپلیکیشن نیز تغییر کرده و حالا با رنگ لوگوی مسیریاب که نماینده هویت بصری محصول به شمار می‌رود، هماهنگ شده است.

در نهایت به خاطر شرایط فوق‌العاده پیش آمده در کشور و معضل کرونا، حالا تگ‌های آماده انتقال خون، بیمارستان‌ها و مراکز ویژه کرونای نزدیک موقعیت جغرافیایی خودتان را می‌توانید در بالای صفحه ببینید تا به سرعت قادر به مسیریابی سوی آن‌ها باشید که جزو ویژگی‌های ارزشمند بلد به حساب می‌آید.

طراحی جدید صفحه تنظیمات به همراه قابلیت‌های تازه

مسیریاب بلد

صفحه تنظیمات هم از تغییر در نسخه چهار بی‌نصیب نبوده و حالا آیتم‌ها را با چینشی تازه و در چهار دسته کلی به نمایش می‌گذارد.نکته بعدی اضافه شدن دو ویژگی جدید است که مورد نخست، امکان تغییر تنظیمات در حین مسیریابی است و دیگری تنظیمات جدیدی است که برای دستورات صوتی به بلد اضافه شده است.

این طراحی جدید و جمع و جور نه فقط زیبایی محیط کاربری را دو چندان کرده، بلکه با ایجاد نظم بیشتر باعث شده که سریع‌تر به مقصودتان در بلد برسید و تجربه کاربری بهتری داشته باشید.

طراحی جدید حالت مسیریابی در شب و روز

مسیریاب بلد

بهبود صفحه مسیریابی در حالت شب و روز، کاملا هویداست و تأثیر بسیار مثبتی در کار با اپلیکیشن گذاشته. به غیر از این چینش آیکن‌ها هم وضعیت بهتری پیدا کرده‌ تا تسلط بیشتری برای راننده در حین رانندگی فراهم کند که این موارد تجربه کاربری مسیریاب بلد را ارتقاء بخشیده است.

اضافه شدن گزینه جستجو هنگام تغییر مبدأ و مقصد

یک مشکل نسخه‌های قبلی بلد نبود امکان جستجوی مکان هنگام تغییر مبدأ و مقصد بود. در چنین شرایطی باید به طور دستی روی نقشه جستجو می‌کردید که هم زمان‌بر بود و هم مشکل. خوشبختانه در نسخه چهار این مشکل برطرف شده است.

طراحی جدید مسیریابی حمل و نقل عمومی

مسیریاب بلد

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب بلد در نسخه‌های اخیر، امکان مسیریابی با وسایل حمل و نقل عمومی (مترو، اتوبوس) بود که حالا در نسخه جدید در شکل و ظاهر شایسته‌تری به شما نمایش داده می‌شود. حالا در صفحه جزئیات مسیر می‌توانید به دقت ببینید که کدام ایستگاه اتوبوس یا مترو را به عنوان مبدأ انتخاب کنید، چند دقیقه در راه هستید و از کدام مسیر زودتر به مقصد می‌رسید.

طراحی جدید صفحه POI ها

مسیریاب بلد

نمایش نقاط مهم خدماتی، تفریحی یا اورژانسی روی نقشه از ویژگی‌هایی بوده که از گوگل مپس وام گرفته شده که در آخرین نسخه بلد متحول شده و طراحی پخته و شکیل‌تری را از این بخش مشاهده می‌کنید.

با اشاره روی هر نقطه (مثلا یک بیمارستان) در نقشه بلد، می‌توانید جزئیاتی مثل شماره تلفن، آدرس، ساعات کار در روزهای هفته، تصاویر مرتبط و امتیاز کاربران به محل را مشاهده کنید که جزو ویژگی‌های خوب بلد به شمار می‌آید. ضمنا از همین صفحه امکان ذخیره در مکان‌های منتخب یا اشتراک‌گذاری محل با دیگران نیز وجود دارد.

طراحی جدید صفحه مکان‌های منتخب

مسیریاب بلد

تغییری کوچک اما ضروری. در صفحه مکان‌های منتخب حالا می‌توانید مدیریت بهتری روی مکان‌های مورد علاقه‌تان داشته باشید و سریع‌تر آن‌ها را حذف یا ویرایش نمایید.

تغییر دستیار صوتی به کامپیوتری ۲ در حین مسیریابی

مسیریاب بلد

حالا می‌توانید در حین مسیریابی هم دستیار صوتی را به حالت کامپیوتری ۲ ببرید که کامل‌ترین جزئیات (از جمله نام خیابان‌ها) را در بلد برایتان می‌خواند و عملکرد بهتری نسبت به حالت کامپیوتری ۱ از خود به نمایش می‌گذارد. البته توجه داشته باشید که دستیارهای صوتی سارا، آرش و یاشار با صدای طبیعی‌تر همچنان در بلد حضور دارند.

نظر شما چیست؟ آیا تغییرات اعمال شده در نسخه جدید را می‌پسندید؟ فکر می‌کنید مسیریاب بلد چه مشکلاتی دارد که هنوز نیازمند برطرف شدن هستند؟ با ما در میان بگذارید.

نقشه و مسیریاب بلد

نقشه و مسیریاب بلد

سازنده: مسیریاب بلد قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 13 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • هایزنبرگ
    هایزنبرگ | ۲۹ اسفند ۱۳۹۸

    باشه شما ساختید اینو، هر روز ی تبلیغات.

    • Takta
      Takta | ۲۹ اسفند ۱۳۹۸

      باز هم یه خودتحقیری دیگه!
      کسی که خودش، کشورش و هموطنانش رو بی ارزش و بی عُرضه میدونه.
      اگر شما حاضر نیستید برای ارزشی توی زندگیتون بجنگید، مانع جنگیدن دیگران نشید!!
      رشد با سرکوفت و ناله کردن و منتظر دیگران موندن حاصل نمیشه؛ با خودباوری حاصل میشه...

  • alirezatha
    alirezatha | ۲۹ اسفند ۱۳۹۸

    واقعا بلد بهترین مسیریابی بود که استفاده کردم از هر جهت
    چه از رقبای ایرانی مثل نشان چه از خارجی ها مثل ویز خیلی عملکرد قوی تری داره

مطالب پیشنهادی