ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی نسل جدید هیوندای النترا 2021 ؛ طراحی عجیب برای خودرویی پرفروش

هیوندای رسما از نسل جدید سدان پرطرفدار خود یعنی النترا پرده برداری کرد. نسل جدید النترا را باید یک سدان با ظاهر کوپه مانند قلمداد کرد که آمده تا به جنگ رقبای سرسختی از جمله ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۶:۵۵

هیوندای رسما از نسل جدید سدان پرطرفدار خود یعنی النترا پرده برداری کرد.

نسل جدید النترا را باید یک سدان با ظاهر کوپه مانند قلمداد کرد که آمده تا به جنگ رقبای سرسختی از جمله تویوتا کرولا برود.

همچنین النترا را می توان نسخه سدان I30 توصیف کرد. پیش از این مدل I30 به صورت فست بک و هاچبک تولید می شد.

نسل جدید النترا وام دار زبان طراحی کاملا جدید محصولات هیوندایی است که پیش از این در سه کانسپت HDC-1، HDC-2 و Prophecy مشاهده کرده بودیم و برای اولین بار در نسل جدید سوناتا  به عنوان یک محصول تولید انبوه استفاده شد.

نسل هفتم النترا طبق گفته رئیس بخش طراحی گروه هیوندای لوک دانکروولک دارای شخصیت برجسته در کلاس خود است.

او در رابطه با طراحی این مدل می گوید که با استفاده از خطوط و طرح های کاملا متفاوت به نسبت زبان طراحی رایج صنعت خودروسازی در همه زمینه ها خط شکن ظاهر شدیم و سعی کردیم تا النترا را به گونه ای طراحی کنیم که همانند یک کریستال دارای وجوح شکسته و جدا از هم دیگر باشد.

جلو پنجره با الگوی جواهری مانند در کنار چراغ های جلو که به صورت کامل در یک بخش قرار گرفته اند. کاپوت خودرو با شیب به نسبت زیادی به سمت پایین خم شده تا از نمای نیم رخ در کنار خطوط متعدد شکسته و تند و تیز کار شده بر روی بخش های مختلف از جمله درب و سپرها نگاه ها را به سمت خود جلب کند. همچنین چرخ های 17 اینچی نیز نقش خود را در تکمیل این بخش بازی می کنند. چرخ های 15 و 16 اینچی نیز به صورت آپشن اضافه قابل انتخاب هستند.

در نمای عقب نیز شاهد کار شدن چراغ یک پارچه LED هستیم که در دو انتها به صورت عمودی در می آیند تا  با خطوط تند و تیز کار شده در این بخش ترکیب شود.

درب صندوق نیز با خطوط تیز طراحی شده است و نام النترا با فونت به نسبت درشتی در بخش پایینی صندوق کار شده است.

در داخل اتاق نیز هیوندای زبان طراحی کاملا جدیدی به سرنشینان عرضه می کند که در مجموع می توان طراحی این بخش را وامدار محصولات جدید گروه فولکس واگن از جمله مدل تمام الکتریکی جدید این شرکت یعنی ID.3 قلمداد کرد.

فرمان چهار شاخ و دو صفحه نمایش 10.25 اینچی جلوه مدرنی به داشبورد النترا نسل هفتم داده است.

گرچه به طور استاندارد هیوندای از صفحه نمایش 8 اینچی و پشت آمپری با ظاهر آنالوگ مانند استفاده کرده است. همچنین سیستم اپل کار پلی و آندروید اتو در کنار شارژ وایرلس Qi به صورت استاندارد عرضه می شود.

هیوندای در حدود 58.4 میلی متر به فضای پای سرنشینان عقب نسل جدید النترا افزوده که در نتیجه به رقم بسیار مناسب 906.8 میلی متر می رسد.

فضای سر نیز در حداکثر مقدار خود به 1023.6 میلی متر می رسد. فضای سرشانه نیز 1427.5 و 1404.6 میلی متر برای سرنشینان جلو و عقب است.

نسل جدید هیوندای النترا بر پایه پلت فرم K3 این گروه توسعه داده شده است که در حدود 20 میلی متر افزایش فاصله محوری را تجربه کرده است. همچنین مرکز ثقل و ارتفاع صندلی ها نیز کاهش پیدا کرده تا راننده  سواری اسپرت تری را تجربه کند.

در بخش قوای محرکه شاهد استفاده از موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر  GDI هستیم که به لطف موتور الکتریکی 43 اسب بخاری به همراه باتری لیتیوم یونی 1.32 kWh توانایی تولید حداکثر قدرت 138 اسب بخار و 264 نیوتن متر را دارد. جعبه دنده 6 سرعته دو کلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد.

مدل پایه النترا نیز به موتور 2 لیتری 4 سیلندر مجهز است که توانایی تولید حداکثر قدرت 146 اسب بخار و 179 نیوتن متر را با سیستم تزریق سوخت MPI در چرخه اتکینسون  دارد. این مدل از جعبه دنده CVT اختصاصی هیوندای با نام IVT بهره می برد.

مدل قدرتمندتر از سری N نیز از موتور 1.6 لیتری توربو با حداکثر قدرت 201 اسب بخار و 265 نیوتن متر گشتاور بهره می برد.

پیش از این النترا در نسل پنجم به صورت گسترده ای در کشور ما عرضه شد و تبدیل به یکی از موفق ترین سدان های سایز کوچک بازار خودروهای وارداتی شد. نسل ششم النترا نیز قرار بود توسط گروه کرمان خودرو در ایران مونتاژ شود که با بازگشت مجدد تحریم های صنعت خودروسازی این امر متوقف شد و تنها شمار اندکی از این سری که به صورت وارداتی در کشور عرضه شده اند با قیمت های نجومی معامله می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Hani Madani
    Hani Madani | ۲ فروردین ۱۳۹۹

    طراحی پایداری نخواهد بود، داره داد میزنه که من مهمون همین یکی دوسالم

  • Modav
    Modav | ۱ فروردین ۱۳۹۹

    از جلو خیلی مثل kia optima شده! پشتش هم به دلم ننشست، خوشم نیومد!

  • نیما
    نیما | ۲۹ اسفند ۱۳۹۸

    قشنگه

مطالب پیشنهادی