ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویروس کرونا
علمی

مرکز کنترل بیماری و پیشگیری آمریکا: جوانان مصونیتی در مقابل کرونا ندارند

بر اساس گزارش جدیدی که CDC منتشر کرده است، محققین متوجه شده‌اند با وجود انطباق نتایج تحلیل‌های آن‌ها مبنی بر بالا بودن سن اکثر مبتلایان به ویروس کرونا با دیگر کشورها، همچنان ۲۰ درصد از ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

بر اساس گزارش جدیدی که CDC منتشر کرده است، محققین متوجه شده‌اند با وجود انطباق نتایج تحلیل‌های آن‌ها مبنی بر بالا بودن سن اکثر مبتلایان به ویروس کرونا با دیگر کشورها، همچنان ۲۰ درصد از بیماران در رده سنی ۲۰ تا ۴۴ سال قرار می‌گیرند. این بدان معناست که جوانان و افراد کم سن و سال‌تر هم به این بیماری مبتلا شده و ویروس کرونا میان پیر و جوان تفاوتی قائل نمی‌شود.

گزارش CDC به عنوان یک گزارش اولیه، کم و کاستی‌های زیادی دارد. تاکنون این سازمان ۴۲۲۶ نفر را به عنوان بیماران کووید-۱۹ معرفی کرده که از این تعداد تنها داد‌های سنی ۲۴۴۹ نفر ثبت شده است. به همین دلیل نباید این گزارش را به عنوان آمار کلی بیماران در آمریکا در نظر گرفت. همچنین می‌دانیم که اکنون بالغ بر ۱۴ هزار نفر در این کشور با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند.

کرونا

با این حال اگر بخواهیم همین داده‌ها را در نظر بگیریم، متوجه می‌شویم که اکثر بیماران کووید-۱۹ این کشور که نیازمند مراقبت‌های شدید پزشکی هستند یا فوت می‌کنند، سنی بالای ۶۵ سال دارند. به صورت کلی ۳۱ درصد از کل مبتلایان، ۴۵ درصد از افرادی که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند، ۵۳ درصد از بیماران ICU و ۸۵ درصد از کل بیمارانی که فوت می‌کنند در رده سنی بالاتر از ۶۵ سال قرار می‌گیرند. همچنین بیشترین شدت وخامت این بیماری در افرادی با رده سنی ۸۵ سال و بیشتر گزارش شده است.

با وجود این که اکثرا گفته می‌شود سالمندان پتانسیل بیشتری برای بروز علائم وخیم‌تر کرونا دارند، داده‌ها همچنان تاکید دارند که دیگر شهروندان زیر رده‌های سنی گفته شده نیز می‌توانند به این بیماری دچار شوند و حتی با شدت بیشتری علائم را از خود بروز دهند. بر اساس گزارش CDC، تقریبا ۵۰ درصد تمامی مبتلایان، زیر ۵۴ سال داشتند و تقریبا ۴۰ درصد تمامی بستری شدگان در این بازه سنی قرار دارند.

ویروس کرونا

البته سازمان‌های بهداشتی سراسر جهان به سختی می‌توانند افراد جوان را توجیه کنند که آن‌ها هم به اندازه سالمندان در معرض آلودگی و مرگ در اثر ویروس کرونا هستند. این درست است که جوانان با نسبت کمتری توسط این ویروس کشته می‌شوند ، ولی دلیل نمی‌شود که علائم وخیم‌تری را بروز ندهند. به همین دلیل یکی از مدیران اجرایی WHO اخیرا اعلام کرده که جوانان نیز می‌توان علائم وخیم را از خود بروز بدهند و کارشان برای ادامه زندگی سخت شود.

او می‌گوید:

محققین در ایتالیا، کره جنوبی و چین نیز این پدیده را تایید می‌کنند. این بیماری تنها مختص سالمندان نیست. هیچ شکی در این نیست که افراد جوان‌تر و سالم‌تر نسبت به این بیماری مقاوم‌تر هستند، ولی همچنان این احتمال وجود دارد که وضع آن‌ها رو به وخامت برود.

کرونا

نتیجه‌ای که CDC از این گزارش گرفته، این است که تمامی شهروندان در تمامی رده‌های سنی باید تحت هر شرایطی فاصله‌گیری اجتماعی را انجام دهند و حدالامکان از رفت و آمد‌های بی‌جا و بی‌دلیل، خودداری کنند. همچنین این سازمان می‌گوید که هر خانواری برای ۲ هفته غذا و برای ۳۰ روز دارو‌های ضروری را در خانه داشته باشد تا کمتر از خانه بیرون بروند.

در خانه ماندن، امکان شیوع بیماری را به شدت کاهش می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Safa313
    Safa313 | ۱ فروردین ۱۳۹۹

    اوضاع آمریکا وحشتناکه . در ایالت کالیفرنیا که ثروتمندترین ایالت آمریکاست و درۀ سیلیکون ولیش محل شرکتهای تریلیون دلاری مثل اپل و مایکروسافت و آمازون و گوگله ، در بسیاری بیمارستانهاش نه تنها کیت تشخیص کرونا وجود نداره ، بلکه دستکش لاتکس هم پیدا نمیشه ? اونم در بیمارستانها و برای کادر درمانی !!! دیگه وای بحال فروشگاهها و داروخونه هاشون ??
    بیخود نیست از چند هفته پیش هر گونه خبررسانی در مورد تلفات کووید-۱۹ در آمریکا ممنوع شد . خودشون میدونستن اوضاع قاراشمیه?
    بعد اینا ما رو متهم به پنهان کاری در اعلام تلفات کرونا میکردند ??

    • Safa313
      Safa313 | ۱ فروردین ۱۳۹۹

      آمریکایی که زیر تامین دستمال توالت و مواد غذایی و لوازم پزشکی مردمش زاییده ادعا میکرد میخواد به ما کمک کنه برا مقابله با کرونای جدید ??
      آمریکایی که مردمش دستمال توالت هم ندارند هر سال میلیاردها دلار به رژیم صهیونیستی و سه میلیارد دلار به دولت مصر و میلیاردها دلار دیگه به مزدورهاش در سراسر دنیا میده و پول مالیات دهنده هاشو اینجوری از بین میبره ?
      آمریکایی که عرضۀ تولید و تامین دستمال توالت و دستکش لاتکس و مواد غذایی مردمشو نداره چطور ادعا داره موشک و کشتی و هواپیما و تانک میسازه ؟ اینا همش دروغه ??? (منطق اونایی که با هر مشکلی ، تواناییهای ایران رو زیر سوال میبرند ?)

مطالب پیشنهادی