ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

داروی قدیمی مالاریا می‌تواند کووید-۱۹ را درمان کند

محققین فرانسوی به این نتیجه رسیده‌اند که داروی قدیمی درمان مالاریا به نام «پلاکونیل» روی بیماران مبتلا به ویروس کرونا نتایج بسیار مثبتی داشته است. این دارو با نام علمی «هیدروکسی کلروکین»، به منظور افزایش ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۷

محققین فرانسوی به این نتیجه رسیده‌اند که داروی قدیمی درمان مالاریا به نام «پلاکونیل» روی بیماران مبتلا به ویروس کرونا نتایج بسیار مثبتی داشته است. این دارو با نام علمی «هیدروکسی کلروکین»، به منظور افزایش توانایی سیستم ایمنی بدن بیماران مالاریا تجویز می‌شود.

هیدروکسی کلروکین که تحت نام برند «پلاکونیل» (Plaquenil) فروخته می‌شود، در یک مرکز درمانی در مارسی فرانسه تست شده و نتایج ثمربخشی داشته است. این دارو همچنین در ووهان چین نیز آزمایش شده و محققین می‌گویند که از توانایی آن برای از بین بردن ویروس کرونا راضی هستند. البته پیش از این که از پلاکونیل برای درمان انسان‌ها استفاده شود، محققین آن را در آزمایشگاه تست کرده بوند.

آن‌ها در آزمایشگاه به این نتیجه رسیده بودند که داروی مالاریا می‌تواند ویروس را به کلی از بین ببرد یا در شرایط دشوار‌تر، آن را از کار بیندازد. برای آزمایش داروی پلاکونیل روی انسان، محققین فرانسوی از ۳۶ داوطلب استفاده کرند که ۱۶ نفر از آن‌ها همچنان بیمار و ۲۰ نفر نیز پیش از این درمان شده بودند. این گروه روزانه ۶۰۰ میلی گرم از پلاکونیل را دریافت می‌کردند که برابر با میزان تایید شده WHO برای مبارزه با مالاریا است.

مالاریا

بر اساس گزارش محققین، در روز سوم، نتایج تست ویروس کرونای ۵۰ درصد از بیماران منفی شده بود که این میزان پس از روز ششم، به ۷۰ درصد رسید. نکته جالب اینجاست که ۲۰ بیماری که پیش از این درمان شده بودند، علاوه بر داروی پلاکونیل، آنتی بیوتیک آزیترومایسین را نیز دریافت کرده بودند که باعث شد نتایج به دست آمده، از قبل هم بهتر شود. محققین گزارش کرده‌اند که ۵ نفر از ۶ نفر یا ۸۳ درصد آن‌ها در روز سوم هیچ علائمی از ویروس کرونا نشان نداده بودند. روز ششم، ۱۰۰ درصد از آن‌ها بهبود پیدا کردند.

۱۶ بیماری که در این تست شرکت کرده بودند به مدت بیشتری برای درمان نیاز داشتند، روز سوم و ششم به ترتیب ۶.۳ و ۱۲.۵ درصد افراد درمان شدند. البته محققین روش درمانی آن‌ها را عنوان نکرده‌اند. با توجه به این دستاورد، می‌توان گفت که داروی مالاریا توانسته تا حدودی امیدبخش باشد. سازمان WHO همچنان می‌گوید این دارو باید بیش از این مورد بررسی قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • sinan
    sinan | ۱ فروردین ۱۳۹۹

    من اونطو که فهمیدم از پستا این چند روز تمام داروهای بیماری های ویروسی دیگه اینو درمان میکنه نمیدونم چرا استفاده و ریشه کن نمیکنن اینقد هرروز زیاد میشه و کشته میده

  • Pouria Moghaddam
    Pouria Moghaddam | ۱ فروردین ۱۳۹۹

    میشه لطفاً خبرای مربوط به درمان کووید۱۹ و کرونا رو اینقدر منتشر نکنید یا حداقل به عنوان خبر مهم طبقه بندی نکنید که برامون نوتیفیکیشن نیاد؟!
    بیشتر از ۶، ۷ بار خبرای این چنینی مضحک که پشت سر هم تکذیب میشن یا کارآییشون مشخص نیست دارید کار میکنید و از رسالت دیجیتالی خودتون غاقل شدید!
    هر خبری رو منتشر نکنید! ببینید کدوم اخبار برای کاربران جذابیت دارند و کدوم ها نه

  • Mehrdad Salari
    Mehrdad Salari | ۱ فروردین ۱۳۹۹

    اينها همه درمان های گزینشی هستند، تا بماند درمان قطعی.

  • Safa313
    Safa313 | ۱ فروردین ۱۳۹۹

    این حجم از خودفروختگی نوبره . حالا درسته که شما و زومیت و امثالهم یه مشت سایت مترجم صرف هستید و هنر تولید محتوا ندارید اما حداقل عقل که دارید . اینی که میگید محققین فرانسوی کشف کردند ، همون هیدروکسی کلروکینه که یک هفته قبل از فرانسویهای دزد ، محققین ایرانی اثرگذاریشو اعلام کردند و در اخبار رسما اعلام شد که بزودی داروسازی ابوریحان اقدام به تولیدش خواهد کرد . اما فرق داستان اینه که اونموقع مشتی الدنگ خودفروخته محققین خودمونو مسخره کردند و گفتند اینکه همون داروی مالاریاس! اما الان که محققین زپرتی و کپی کار فرانسوی نتیجۀ تحقیقات محققین ایرانی رو بنام خودشون و بعنوان دستاورد و کشف جدید دزدیدند و جا زدند ، خودفروخته ها مسخرشون نمیکنند و حتی نمیگن که اینا نتیجۀ تحقیقات محققین ایرانی رو کش رفتند و دارند بعنوان دستاورد خودشون جا میزنند ..... ?

    • حمید مقدسی
      حمید مقدسی | ۱ فروردین ۱۳۹۹

      چرا اینقدر عصبانی هستی دوست عزیز؟ این همه لفظ تنفر آمیز توی یه کامنت؟! چین زودتر از همه تست هیدروکسی کلروکین رو شروع کرده. گزارش صدا و سیما هم که حرف و حدیث زیاد داشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم تکذیبش کرد. (لینک: https://dgto.ir/1m-v). در نهایت هنوز هم مشخص نیست که این دارو بتونه کووید-19 رو درمان کنه.

      • Safa313
        Safa313 | ۱ فروردین ۱۳۹۹

        عصبانیت من هزاران بار قابل تحمل تر از خبررسانی آمیخته با دورویی و استانداردهای دوگانۀ شماست . اون لینکی هم که گذاشتی نمونۀ دیگری از استاندارد دوگانه و خودفروختگی ای‌ست که بهش اشاره کردم . در حالیکه خبر ساخت هیدروکسی کلروکین رو در این سایت نذاشتید ، با عجله خبر تکذیبیۀ معاونت علمی رو منتشر کردید . اینکه داروی مذکور موثره یا نیست اینجا مورد بحث نیست . بحث ، نوع برخورد کاملا متضاد شما و سایرینی مثل شماست . ?

        پ.ن : چین رو اسم بردی که بگی محققین ایرانی هم نقشی این وسط نداشتند اما بازم این عذر بدتر از گناهه!! اگه چینی ها در این مورد تحقیق و اعام نتیجه کردند این سوال پیش میاد چرا خبرش در این سایت کار نشده اما حالا که فرانسوی ها تحقیقات دیگرانو دزدیدند خبرش کار شده ؟ این مصداق استاندارد دوگانه و باصطلاح غربزدگی معروفه . ?

        • حمید مقدسی
          حمید مقدسی | ۱ فروردین ۱۳۹۹

          عصبانیت شما -شاید- فقط برای خودتون قابل تحمل باشه دوست عزیز. آروم باشید و از اولین روز سال نو لذت ببرید.

        • Arash_Shabgardebidar
          Arash_Shabgardebidar | ۲ فروردین ۱۳۹۹

          به امثال شماها باشه میگید برق رو هم مخترعین ما تو حوزه اختراع کردن ادیسون کپیش کرد . روزی دویست نفر (اونم چیزی که اعلام میشه و میدونیم دروغه) داریم کشته میدیم بابت کرونا بعد تو دم از کار بیستی محققین میزنی

    • AAG
      AAG | ۱ فروردین ۱۳۹۹

      دوست عزیز بهتره قبل از زدن حرف های عجولانه و توهین کردن کمی اطلاعاتتون را بالا ببرید. قبل از همه اینها محققین چینی اثربخشی هیدرکسی کلروکین را در موارد خفیف تا متوسط نشان داده بودند و این مقاله کار آن ها را تایید کرد. این دارو از همان هفنه دوم شیوع بیماری در ایران تجویز میشد. بسیار قبل تر از آنکه شرکت مورد نظر ادعای تولید داروی کووید 19 کند. در اصل این شرکت براساس همان مقاله چینی از هیدروکسی کلروکین استفاده کرده است و با شانتاژ خبری افکار عمومی را بازی داده است. واگرنه همانطور که گقتم این دارو از قبل در ایران بوده است و از همان ابتدا هم تجویز میگردید. نکته مهم این است که این دارو در موارد شدید اثر بخشی قابل قبولی ندارد. سعی کنید زود بازیچه رسانه ها نشوید.

      • sinan
        sinan | ۱ فروردین ۱۳۹۹

        دوست عزیز من کاری با حرفاتون ندارم ولی چطور اینقد ادعا وار میگین درموارد شدید اثری ندارین جز اخبار و ... مگه تست کردین این داشمند هام مثل ما مردم با ادعا حرف نمیزنن با اون همه تحصیلات روی صد نفر تست میکنن بعد میگین نتیجه عمل میگن ندونسته چیزی نگیم چیزی که من از این خبر و خبر جدید خوندم گفتن روی 87درصد جواب میده فقط ما عادت داریم میگیم اخبار خوب کذب بازی رسانه هست اخبار بد اگه دروغم باشه انتشار میدیم، ولی اینو بدونین تلقین و امید همچی هست حتی اگه این اخبار دروغم باشه تو امید داشته باشی بااین درست میشی بدون واقعا درست میشی اگه میخوایین واقعا اثر تلقین و امید و ناامیدی بدونی برو تو اینترنت یکم درمورد کشتن تلقینی زمان جنگ حهانی دوم وهیتلر و... تحقیق کن ببین چطور مردم با ناامید کردن میکشتن بدون هیچ ابزاری

      • sinan
        sinan | ۱ فروردین ۱۳۹۹

        خدا شاهد با دروغ و راستش کار ندارم انشاالله که راست همه مداوا میشن ولی وقتی از خبر خووندم یکدفعه چشام خیس شد از خوشحالی حداقل دروغم باشه من میخوام باور کنم امیدوار به رهایی مردم کل دنیا از این بیماری شمام امیدوار باشید به همه امید بدید که امید همچی هست انرژی مثبت بدی به یکی همون انرژی برمیگرده به خودت امتحان کن #کارما

  • Ali Sheikhzadeh
    Ali Sheikhzadeh | ۱ فروردین ۱۳۹۹

    تا الان بیش از ۶ خبر کاملا متفاوت پیرامون درمان این بیماری توسط داروهایی از سوی شما منتشر شده است!

    • حمید مقدسی
      حمید مقدسی | ۱ فروردین ۱۳۹۹

      درسته دوست عزیز، نه تنها از سوی ما بلکه از سوی تمام خبرگزاری های معتبر جهانی. جالبه بدونین تا الان بیش از 29000 پژوهش مختلف روی کووید-19 انجام شده.

مطالب پیشنهادی