ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

DirectX 12 Ultimate
تکنولوژی

مایکروسافت برای ارائه DirectX 12 Ultimate آماده می‌ شود

مایکروسافت ارائه نسخه جدیدی از استاندارد گرافیکی و گیمینگ DirectX 12، موسوم به DirectX 12 Ultimate را در دستور کار قرار داده که می‌تواند بیشتر از همیشه پلتفرم‌های گیمینگ ویندوز و ایکس باکس را به ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

مایکروسافت ارائه نسخه جدیدی از استاندارد گرافیکی و گیمینگ DirectX 12، موسوم به DirectX 12 Ultimate را در دستور کار قرار داده که می‌تواند بیشتر از همیشه پلتفرم‌های گیمینگ ویندوز و ایکس باکس را به هم نزدیک کرده و به یکپارچگی برساند. DirectX 12 Ultimate هنوز به مرحله انتشار نرسیده اما انتظار می‌رود که به طور کامل از ایکس باکس سری X، کنسول آینده مایکروسافت پشتیبانی کند.

در مقایسه با DX12، نسخه جدید دایرکت ایکس تغییراتی فاحش و عظیمی به همراه نداشته هر چند برخی پیشرفت‌های نرم‌افزاری آن بسیار قابل توجه هستند. از جمله این تغییرات می‌‌توان به پشتیبانی از نسخه 1.1 تکنولوژی رهگیری پرتو (Ray Tracing)  اشاره کرد که این روزها به استاندارد رایجی در بازی‌های ویدیویی تبدیل شده که DX12 Ultimate می‌خواهد بهینه‌سازی آن برای ایکس باکس سری X و کارت‌های گرافیکی انویدیا و AMD را آسان‌تر از همیشه کند.

DirectX 12 Ultimate

شان هارگریوز، یکی از توسعه‌دهندگان ارشد DX12 Ultimate با انتشار پستی در بلاگ مایکروسافت اذعان داشته که پشتیبانی کنسول بعدی ایکس باکس و کارت‌های گرافیکی انویدیا و AMD از این نسخه دایرکت ایکس به این معناست که سخت‌افزار آن‌ها می‌تواند به طور کامل از تکنولوژی‌هایی همچون Raytracing، Variable Rate Shading، Mesh Shader و Sampler Feedback پشتیبانی به عمل آورد.

البته ممکن است مشتریان معمولی متوجه تأثیر DX12 Ultimate بر خروجی کنسول‌های بازی و کارت‌های گرافیکی نشوند، اما این ابزار زمینه‌ای را برای توسعه‌دهندگان و بازی‌سازان فراهم می‌کند که بتوانند راحت‌تر از همیشه تکنولوژی‌های روز گرافیکی را در محصولات خود به کار گرفته و در ایجاد یکپارچگی و هم‌ترازی نسخه‌های ایکس باکس و پی سی بازی‌ها کار راحت‌تری داشته باشند.

 به زبان ساده‌تر، عناوین بازی که توسط DX12 Ultimate بهینه‌سازی شوند به سادگی با طیف گسترده‌ای از کارت‌های گرافیکی انویدیا و AMD و کنسول‌های خانواده ایکس باکس سازگار خواهند بود. در همین راستا بد نیست بدانید که شرکت AMD به تازگی از پشتیبانی DX12 Ultimate توسط معماری RDNA 2 برای جی پی یو خود خبر داده که هر دو کنسول نسل بعدی سونی و مایکروسافت از این استاندارد تبعیت می‌کنند.

مایکروسافت هنوز تاریخ عرضه دقیقی برای DX12 Ultimate اعلام نکرده، اما برای آگاهی بیشتر از جزئیات نرم‌افزاری و مسائل تکنیکی این استاندارد می‌توانید همین حالا به پست وبلاگ این شرکت مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mehrdad Kh
    Mehrdad Kh | ۱ فروردین ۱۳۹۹

    خبر خوبیه. روز به روز هیجان کنسول ها و بازی ها داره بیشتر میشه. آینده این صنعت واقعا روشنه و کارهای خیلی زیادی برای انجام هست که گیمرها رو میتونه هیجان زده تر کنه.

مطالب پیشنهادی