ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در تعطیلات نوروز از موزه‌ های تهران به طور مجازی بازدید کنید

قرنطینه اجباری در دوران کرونا امکان رفت و آمد را مختل و میلیون‌ها نفر از مردم کشورمان را خانه‌نشین کرده، بنابراین طبیعی است که در این شرایط تفریحات مجازی نقش پررنگ‌تری پیدا کنند. در همین ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

قرنطینه اجباری در دوران کرونا امکان رفت و آمد را مختل و میلیون‌ها نفر از مردم کشورمان را خانه‌نشین کرده، بنابراین طبیعی است که در این شرایط تفریحات مجازی نقش پررنگ‌تری پیدا کنند. در همین راستا و برای تشویق مردم به خانه‌نشینی سازمان میراث فرهنگی از مهیا شدن امکان بازدید مجازی موزه‌ های تهران خبر داده است.

«علی اصغر مونسان» وزیر میراث فرهنگی کشور در این باره اذعان داشته: «با توجه به شرایط ویژه امسال و تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، و در هماهنگی انجام‌ شده با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امکانی فراهم‌ شده تا هموطنان از روز اول فروردین هر روز یک موزه را به‌ صورت مجازی بازدید کنند.»

او افزود: «بازدید از موزه‌های استان تهران بر روی وبگاه امکان‌پذیر است و از یکم الی سیزدهم فروردین ۹۹، علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۵ تا ۱۶ به‌صورت پخش زنده از وبگاه به بازدید مجازی از موزه‌ها بپردازند.» برنامه پخش به شرح زیر است:

از ساعت ۱۵ الی ۱۶ در آپارات

۱ فروردین- موزه ملی ایران
۲ فروردین- مجموعه فرهنگی تاریخی گلستان
۳ فروردین- مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد
۴ فروردین- مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران
۵ فروردین- موزه فرش ایران
۶ فروردین- موزه آبگینه و سفالینه‌ های ایران
۷ فروردین- موزه رضا عباسی
۸ فروردین- موزه ارتباطات
۹ فروردین- موزه ملی قرآن کریم
۱۰ فروردین- موزه ملی ملک
۱۱ فروردین- موزه بانک ملی ایران
۱۲ فروردین- موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
۱۳ فروردین- موزه علوم و فناوری ایران

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه گفت: «در این برنامه، موزه ملی ایران، کاخ‌موزه‌های گلستان، سعدآباد، نیاوران، فرش، آبگینه، رضا عباسی، ارتباطات، قرآن، ملک، بانک ملی، دفاع مقدس و علوم و فناوری هرروز به‌صورت آنلاین مهمان‌خانه‌های مردم هستند.»

مونسان در ادامه صحبت‌هایش اذعان داشته که در این طرح، با زیرساخت‌های طراحی‌شده  کارشناسان موزه همانند یک بازدید حضوری به سوالات بازدیدکنندگان پاسخ خواهند داد. وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در انتهای صحبت‌های خود گفته که با توجه به‌ ضرورت تداوم این‌ گونه برنامه‌ها، در آینده نیز در صورتی‌ که زیرساخت‌های اجرای طرح فراهم شود، این برنامه در سایر استان‌ها هم اجرایی خواهد شد و موزه‌های استان‌های سراسر کشور به‌صورت آنلاین، مهمان‌ خانه‌های مردم خواهد شد.

بازدید مجازی از موزه‌های تهران می‌تواند ضمن جلوگیری از تجمع در این مکان‌ها و کمک به شیوع بیشتر کرونا، از نظر فرهنگی نیز حرکت ارزشمندی محسوب شده و دستاوردها و تجربیات مهمی را برای متولیان برنامه‌های فرهنگی کشور به همراه داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Reza Molodi
    Reza Molodi | ۲ فروردین ۱۳۹۹

    آخه پخش زنده سر یه ساعت خاص به چه دردی میخوره. یه اپلیکیشن بدید که هرساعتی خواستیم ببینیم

  • pop_0098
    pop_0098 | ۲ فروردین ۱۳۹۹

    یعنی چی مردم تشویق می‌کنند یک مکان تجمع کنند کرونا بگیرند خوب راحت سیانور بدید خودکشی کنند

مطالب پیشنهادی