ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیتزا، فست فود و اسلحه؛ گزارش Yelp از رفتار آمریکایی‌ها در دوران کرونا

یِلپ یکی از برنامه‌هایی است که اکثرا کاربران برای دیدن بازخوردهای رستوران‌ها و مکان‌های مختلف به آن مراجعه می‌کنند. قرنطینه و سیاست‌های فاصله‌گری اجتماعی در پی شیوع کرونا فرصتی شده تا این کمپانی بتواند رفتار ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

یِلپ یکی از برنامه‌هایی است که اکثرا کاربران برای دیدن بازخوردهای رستوران‌ها و مکان‌های مختلف به آن مراجعه می‌کنند. قرنطینه و سیاست‌های فاصله‌گری اجتماعی در پی شیوع کرونا فرصتی شده تا این کمپانی بتواند رفتار مردم در این دوران را پایش کند.

بر اساس گزارش یلپ (Yelp) که تحت نام «گزارش تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد محلی» منتشر شده، این کمپانی توانسته علاقه کاربران به کسب و کارها را با دقت و تمرکز بیشتری رصد کند. در ادامه با هم این گزارش را بررسی می‌کنیم:

سفارش‌های غذا بیشتر شده است: داده‌های یلپ می‌گوید که تقاضا برای دلیوری غذا، غذاهای بیرون‌بر و پخت و پز در خانه افزایش یافت است. علاقه به فروشگاه‌های مواد غذایی نسبت به هفته گذشته ۱۶۰ درصد افزایش یافته است.در حالی که این رقم برای میوه و سبزی فروش‌های به ۱۰۲ درصد می‌رسد. علاقه به فست فود‌ها و پیتزا فروشی‌ها نیز به ترتیب ۶۴ و ۴۴ درصد افزایش داشته است.

در همین حین، مکان‌هایی که به صورت سنتی به رفت و آمد‌های مردمی وابسته بودند، کمتر از دیگر مکان‌ها جستجو می‌شوند؛ یعنی کافه‌ها و رستوران‌های سنتی هر کدام با ۶۶ و ۴۷ درصد افت جستجو مواجه شده‌اند.

یلپ

مردم در خانه ورزش می‌کنند: بر اساس گزارش‌های یلپ، علاقه به تجهیزات ورزشی مناسب فضای خانه، به ۳۴۴ درصد رسیده است. دلیل این امر به احتمال زیاد تعطیلی باشگاه‌های ورزشی در پی شیوع ویروس کروناست. همچنین مردم از تمرین و ورزش در مکان‌های سر بسته خود داری می‌کنند و از ورزش‌ها رزمی و ورزش‌هایی که تعاملات انسانی دارند، بر حذر هستند. علاقه به این ورزش‌ها به ترتیب ۳۳ و ۳۸ درصد کاهش داشته است. در عین حال پارک‌ها با وجود داشتن فضای باز و امکان فاصله گرفتن از دیگران، ۵۳ درصد بیشتر جستجو می‌شوند. ورزش‌های انفرادی مانند کوه نوردی نیز ۱۱۶ درصد رشد داشته‌اند.

آماده‌سازی برای آخر‌الزمان: علاقه برای خرید آب ۱۶۶ درصد و علاقه برای خرید اسلحه ۳۶۰ درصد افزایش داشته است. احتمالا مردم آمریکا دارند خود را برای شرایطی آماده می‌کنند که سیستم‌های تصفیه آب و مزارع تولید غذا از کار بیفتند. به همین دلیل شاید این کار بر اساس غرایز انسانی باشد.

مردم هنوز به فکر یکدیگر هستند: علاقه برای اهدای خون و پلاسما ۲۰۴ درصد در جستجوی‌های یلپ افزایش داشته است. همچنین اهدای مواد غذایی به انجمن‌های خیریه ۴۰۵ درصد رشد داشته که نشان می‌دهد مردم هنوز به نقطه‌ای نرسیده‌اند که برای مواد غذای و دارو به خانه‌های یکدیگر حمله کنند.

کمپانی یلپ می‌گوید که این گزارش را به صورت مداوم بروزرسانی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی