ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کینسا
تکنولوژی

پیش‌بینی شیوع ویروس کرونا به کمک تب‌سنج هوشمند

هم زمان با پیچیده شدن شرایط سلامتی و بهداشت مردم در نقاط مختلف دنیا، کمپانی‌های مختلف سعی می‌کنند به نحوی روند شیوع ویروس کرونا را پیش‌بینی کنند. یکی از این شرکت‌ها به نام کینسا که ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

هم زمان با پیچیده شدن شرایط سلامتی و بهداشت مردم در نقاط مختلف دنیا، کمپانی‌های مختلف سعی می‌کنند به نحوی روند شیوع ویروس کرونا را پیش‌بینی کنند. یکی از این شرکت‌ها به نام کینسا که تب‌سنج هوشمند تولید می‌کند، اخیرا داده‌های دستگاه‌های خود در آمریکا را منتشر کرده که امیدوار است بتوان به کمک آن، روند شیوع ویروس را تخمین زد.

کینسا

یکی از علائم بارز بیماری کووید-۱۹، تب بالا و ناگهانی است. به همین دلیل این کمپانی عقیده دارد به کمک داده‌هایی که از دستگاه‌های خود جمع‌آوری می‌کند، می‌تواند روند شیوع آن را در آمریکا پیش‌بینی کند. البته لازم به ذکر است که علائم ویروس کرونا با بیماری‌های فصلی همچون سرماخوردگی و آنفلوآنزا همپوشانی دارد و این عامل، کار را برای تحلیل داده‌ها سخت می‌کند.

کینسا

کینسا در نقشه‌ای که ارائه می‌‌کند، کمی خلاقیت به خرج داده و بخش مخصوصی را برای بیماری‌هایی با علائم غیر معمول طراحی کرده است. در این بخش خود کمپانی کینسا سعی کرده تا روند شیوع بیماری را پیش‌بینی کند. نکته جالب اینجاست که نتایج به دست آمده از پیش‌بینی‌های این کمپانی، نسبت به داده‌های سال قبل تطابق دارد. این کمپانی در وب سایت خود نوشته است:

داده‌های تجمع‌شده و غیر قابل شناسایی، غنی از اطلاعاتی است که نحوه شیوع ویروس را در زمان و مکان مشخصی پیش‌بینی می‌کند. این کار به سازمان‌های مرتبط این امکان را می‌دهد تا پیش از شیوع گسترده کرونا در آن مناطق، اخطارهای لازم را ابلاغ و از شیوع آن جلوگیری کنند.

کینسا

با وجود این که در رابطه با تعداد واقعی مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا اختلافاتی وجود دارد، داده‌های به دست آمده توسط کمپانی کینسا، با دیگر پایگاه داده معتبر دانشگاه جان هاپکینز، تطابق دارد. در نهایت می‌توان به این نتیجه رسید که داده‌های جمع‌آوری شده توسط تب‌سنج‌های هوشمند شخصی می‌تواند شیوع ویروس کرونا را به خوبی پیش‌بینی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی