ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کووید-19
علمی

کیت های تست خانگی کووید-19 کم کم از راه می رسند

بحران کرونا هر چقدر جدی‌تر می‌شود، نیاز مردم به ماندن در خانه و قرنطینه نیز بیشتر خواهد شد. بنابراین برخی استارتاپ‌های دانش بنیان به این فکر افتاده‌اند که کیت‌های تست خانگی تشخیص کرونا را به ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

بحران کرونا هر چقدر جدی‌تر می‌شود، نیاز مردم به ماندن در خانه و قرنطینه نیز بیشتر خواهد شد. بنابراین برخی استارتاپ‌های دانش بنیان به این فکر افتاده‌اند که کیت‌های تست خانگی تشخیص کرونا را به دست مردم برسانند.

در میان آن‌ها دو استارتاپ Carbon Health و Nurx از همه زودتر دست به کار شده و کیت‌های اختصاصی خود را در آمریکا روانه بازار کرده‌اند. کیت هر دو، از استاندارد مشابهی برای تشخیص وجود کووید-19 در بدن فرد بیمار پیروی می‌کند. روند کار بدین صورت است که افراد مشکوک به بیماری، با وسیله گوش پاک‌کن مانند درون کیت نمونه بزاق خود را برداشته و برای تست به یکی از آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان غذا و داروی ایالات متحده می‌فرستند.

این آزمایشات که بر مبنای تکنیک PCR انجام می‌گیرند حضور ژنتیکی ویروس کووید-19 را در بدن بیمار بررسی خواهند کرد که از دقت و اعتبار بسیار بالایی برخودارند. قرار است هر دو استارتاپ Nurx و Carbon Health برای حصول اطمینان از دقیق بودن تست‌ها و صحت نمونه‌برداری، و در ادامه چگونگی ارائه نتایج تست و توصیه‌های بهداشتی به افراد بیمار از مشورت جمعی از متخصصین پزشکی آمریکا بهره بگیرند.

کووید-19

اما همان طور که انتظار می‌رفت، تست‌های هیچ کدام از این دو استارتاپ رایگان نیستند. Carbon Health برای هر تست و نمونه‌برداری 167.50 دلار و Nurx برای هر تست 181 دلار از شما طلب می‌کند که بسیاری عقیده دارند که هزینه‌های انجام این کار باید تحت پوشش بیمه‌های دولتی قرار بگیرد.

استارتاپ Nurx اعلام کرده که طی هفته‌های آینده بیش از 10 هزار کیت را برای انجام تست‌های کرونا آماده خواهد کرد و امیدوار است این رقم در آینده نزدیک به بیش از 100 هزار کیت برسد. اما از سوی دیگر مدیر عامل استارتاپ Carbon Health نیز اعلام کرده که می‌توانند تا دو هفته دیگر، به آمار تولید روزانه بیش از 10 هزار کیت تشخیص هم برسند. هر چند که ظرفیت فعلی تولید آن‌ها روزانه 50 کیت تشخیص است.

اگر چه تست و نمونه‌برداری به این شکل دردسرهای خاص خودش را دارد، اما مسلم است که نسبت به دریافت نمونه خون و بعضی روش‌های مرسوم دیگر آسان‌تر است و امید می‌رود که به مرور زمان روش‌های بهتری هم برای تشخیص کووید-19 روی کار بیایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی