ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

همیلتون PSR
تکنولوژی

رونمایی از ساعت همیلتون PSR؛ حیات دوباره اولین ساعت دیجیتالی جهان

کمپانی ساعت‌سازی همیلتون به مناسبت پنجاهمین سالگرد اولین ساعت دیجیتالی جهان، قصد دارد نسخه بهبود یافته‌ای از ساعت معروف پولسار را به بازار معرفی کند. این ساعت با نام همیلتون PSR از نمایشگری با ترکیب ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۳ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

کمپانی ساعت‌سازی همیلتون به مناسبت پنجاهمین سالگرد اولین ساعت دیجیتالی جهان، قصد دارد نسخه بهبود یافته‌ای از ساعت معروف پولسار را به بازار معرفی کند. این ساعت با نام همیلتون PSR از نمایشگری با ترکیب LCD و OLED برخوردار است و ظاهری مانند نسخه قدیمی خود دارد.

ششم ماه مه ۱۹۷۰ در رستوران چهار فصل نیویورک، همیلتون از اولین ساعت دیجیتالی جهان به نام پولسار رونمایی کرد. در باطن ساعت همیلتون، سنگ کوارتز قرار داشت که چندان تکنولوژی جدیدی نبود. سیکو ۵ ماه زودتر، از موتور آسترون کوارتز خود رونمایی کرده و در این راه مچ همیلتون را خوابانده بود. تفاوتی این دو ساعت اما در واچ فیس آن‌ها بود.

همیلتون پولسار اولین ساعت دیجیتالی جهان بود که واچ فیس آنالوگی نداشت و به جای آن از یک نمایشگر دیجیتالی بهره می‌برد. نمایشگر این ساعت مچی، از یک پنل LED و یک کریستال یاقوت مصنوعی تشکیل شده بود و ظاهری یکتا به آن می‌بخشید. در سال ۱۹۷۰ داشتن ساعتی این چنینی همانند سفر در سفینه فضایی اینترپرایز بود. جالب است بدانید اسم این ساعت (پولسار) نیز از ستاره‌های مرموزی که امواج رادیویی پخش می‌کردند اقتباس شد.

همیلتون PSR

طراحی این ساعت بر اساس ساعت‌های طراحی شده برای فیلم «اودیسه فضایی :۲۰۰۱» در نظر گرفته شد تا از هر لحاظ نسبت به ساعت‌های دیگر متمایز باشد. قیمت ساعت پولسار در سال ۱۹۷۰ برابر با ۲۱۰۰ دلار اعلام شد که اگر آن را به دلار در سال ۲۰۲۰ تبدیل کنیم، معادل ۱۳.۶۴۱ دلار می‌شود. پولسار به کمک دکمه‌ای که در سمت راست آن تعبیه شده بود، ساعت را نشان می‌داد و اگر آن را نگه می‌داشتید، می‌توانستید ثانیه‌ها را نیز ببینید. از محبوبیت این ساعت تنها کافیست بدانید که برای همیلتون سالانه ۱۵۰ میلیون دلار درآمدزایی می‌کرد.

همیلتون اخیرا سفری به ۵۰ سال پیش داشته و قصد دارد دوباره پولسار را به بازار عرضه کند. البته اکنون اوضاع با ۱۹۷۰ تفاوت دارد و ساعت‌های دیجیتال را می‌توان با چندین دلار خریداری کرد. اما ساعت دوستان به خوبی ارزش یک ساعت را می‌دانند و چندان به کاربرد آن توجهیی ندارند. همیلتون PSR نام نسخه جدید این ساعت است که با ظاهری نوستالژیک و نمایشگر بهبود یافته به بازار عرضه می‌شود.

برای شروع همیلتون نمایشگر این ساعت را به صورت ترکیبی و از LCD و LED تولید کرده تا هم در مصرف باتری صرفه‌جویی کرده و هم در زیر نور مستقیم آفتاب قابل خواندن باشد. همیلتون PSR در دو مدل استیل و یک مدل استیل با پوشش طلایی به بازار عرضه می‌شود. مدل طلایی تنها در ۱۹۷۰ نسخه تولید خواهد شد. ابعاد این ساعت نیز ۴۰.۸ در ۳۴.۷ میلیمتر عنوان شده است.

همیلتون PSR

همیلتون PSR می‌تواند تا ۱۰۰ متر زیر آب دوام بیاورد و اگر منتظر قیمت آن هستید، باید بگوییم که چندان گران‌قیمت نیستند. نسخه معمولی آن با ۷۴۵ دلار و نسخه لیمیتد ادیشن در ازای ۹۹۵ دلار برای شما خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی