ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دستیار هوشمند سیری
تکنولوژی

سیری به سیستم غربال‌گری ویروس کرونا مجهز می‌شود

کمپانی اپل با بروزرسانی سیری، آن را به یک سیستم غربال‌گری ویروس کرونا تبدیل کرده است. کاربران ایالات متحده از امروز می‌تواند از سیری بپرسند آیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند یا خیر. این دستیار ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۳ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

کمپانی اپل با بروزرسانی سیری، آن را به یک سیستم غربال‌گری ویروس کرونا تبدیل کرده است. کاربران ایالات متحده از امروز می‌تواند از سیری بپرسند آیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند یا خیر. این دستیار صورتی سپس از کاربر چند سوال می‌پرسد و در آخر بر اساس داده‌هایی که از سازمان بهداشت عمومی دریافت کرده، به شما اعلام می‌کند آیا مبتلا شده‌اید یا نه.

برای شروع کافیست از سری بپرسید که ویروس کرونا دارید؟ (?Hey Siri. Do I have coronavirus). سپس برای شما توضیح می‌دهد که با چند سوال ساده می‌تواند تشخیص دهد به ویروس مبتلا شده‌اید یا نیازی نیست نگران شوید. البته پیش از این که سوالات از شما پرسیده شود، سیری مشخص می‌کند پاسخ‌هایی که به شما می‌دهد بر اساس داده‌های سازمان بهداشت عمومی آمریکاست.

سیری

اولین سوالی که او می‌پرسد، علائمی است که همه ما به خوبی می‌دانیم. او از شما می‌پرسد آیا سرفه خشک، تب یا تنگی نفس دارید؟ سپس شما می‌توانید با «بله، خیر و مطمئن نیستم» پاسخ دهید. در صورتی که پاسخ منفی دهید، سیری از تماس شما با فرد مبتلا به ویروس کرونا می‌پرسد. برای پاسخ به این سوال نیز همان گزینه‌های قبلی را در اختیار دارید.

لازم به ذکر است که در نهایت، بسته به پاسخ شما، سیری چندین راه‌حل پیشنهاد می‌کند. در صورتی که پاسخ تمامی سوالات مثبت باشد، سیری از شما می‌پرسد که علائم بیماری حاد و وخیم هستند یا خیر. در صورتی که به این سوال نیز پاسخ مثبت دهید، سیری آماده تماس با اورژانس خواهد شد. در صورتی که پاسخ منفی داده باشید، سیری احتمال ابتلای شما را پایین می‌داند و پیشنهاد می‌کند در خانه بمانید و دست‌های خود را به صورت مرتب و برای ۲۰ ثانیه بشویید.

در نهایت دستیار هوشمند اپل به شما لینک سایت CDC را می‌دهد تا اطلاعات موثق ویروس کرونا را دریافت کنید. البته فراموش نکنید که این ویژگی تنها برای کاربران ایالات متحده در دسترس است و هنوز معلوم نیست آیا اپل قصد دارد سیستم غربالگری ویروس کرونا را برای کشور‌های دیگر فعال کند یا خیر. گفتنی است از آن‌جایی که اکثر کاربران ایرانی آیفون برای ساخت اپل ID از آدرس‌های آمریکا استفاده می‌کنند، امکان فوق برای آن‌ها نیز در دسترس است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی