ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کرونا
تکنولوژی

کرونا ویروس و دنیای تکنولوژی؛ مروری بر مهم‌ترین خبرها

وقتی برای اولین بار اخبار کرونا از ووهان چین را می‌خواندیم، شاید تصورش را هم نمی‌کردیم که این ویروس روزی کل دنیا را به زانو درآورد. اما واقعا این اتفاق افتاد و حالا کرونا ویروس ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

وقتی برای اولین بار اخبار کرونا از ووهان چین را می‌خواندیم، شاید تصورش را هم نمی‌کردیم که این ویروس روزی کل دنیا را به زانو درآورد. اما واقعا این اتفاق افتاد و حالا کرونا ویروس تقریبا تمام ابعاد زندگی‌هایمان را تحت شعاع خودش قرار داده. طبیعتا دنیای تکنولوژی هم از اثرات منفی این ویروس منحوس در امان نمانده است.

در این مطلب مهم‌ترین خبرهای کرونا و تأثیراتی که بر دنیای تکنولوژی گذاشته را با هم مرور خواهیم کرد.

  • گوگل اعلام کرده که کرونا ویروس به بزرگترین موضوع جستجوی امسال در سراسر دنیا تبدیل شده است. در همین راستا غول تکنولوژی پرتالی طراحی کرده که پیگیری اخبار کرونا برای کاربرانش از سراسر جهان را آسان‌تر کند.
  • در واکنش به کووید-19، سرویس استریم ویدیوی Hulu از راه‌اندازی یک سرویس استریم زنده اخبار در اپلیکیشن خود خبر داده که با همکاری شبکه خبری ABC، تازه‌ترین خبرهای مرتبط با کرونا را به سمع و بصر مشترکین این اپلیکیشن می‌رساند.
  • آمازون و IBM، دو غول بزرگ تکنولوژی هر دو با راه‌اندازی برنامه‌هایی جداگانه از توسعه‌دهندگان دعوت کرده‌اند که در جستجوی راهکارهایی برای حل مشکلات ناشی از همه‌گیری کووید-19 باشند.
  • گوگل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O امسال را به منظور حفظ سلامت پرسنل و بازدیدکنندگان در هیچ شکل و ابعادی برگزار نمی‌کند.
  • استارتاپ Rivian که با پشتیبانی فورد و آمازون به تولید خودروهای الکتریکی می‌پردازد، به دلیل شیوع کرونا تمام کارخانه‌هایش در سراسر آمریکا را تعطیل کرد.
  • صنعت فیلمسازی هم در اثر کرونا آسیب‌های زیادی دید. به جز توقف تولید بسیاری از فیلم‌های سینمایی، نتفلیکس هم اعلام کرده که تولید دو سریال پرطرفدار The Witcher و Stranger Things را تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد کرد. با اجباری شدن قرنطینه نتفلیکس مبلغ 100 میلیون دلار را برای پشتیبانی از عوامل این سریال‌ها در دوران بیکاری در نظر گرفته است.
  • ایلان ماسک اعلام کرد که کارمندان تسلا و اسپیس اکس مشغول کار روی ساخت ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) هستند. این اقدام ماسک در پی خواهش شهردار نیویورک از او برای مجهز ساختن بیمارستان‌های این شهر در برابر ویروس کرونا انجام می‌گیرد.
  • اوبر ایتس در آمریکا و انگلستان برای حمایت مالی از رستوران‌هایی که درآمدشان به خاطر شیوع کرونا ویروس کاهش یافته، به مدت یک ماه آن‌ها را از پرداخت حق کمیسیون معاف کرده است.
  • رسانه‌های چینی خبر می‌دهند که پیام‌رسان تلگرام در روزهای شیوع کرونا، به یکی از منابع خبری مهم آن‌ها تبدیل شده، به طوری که کانال “2019-nCoV outbreak real-time broadcast” حالا به بیش از 87 هزار مشترک رسیده و هر خبر جدید آن به طور متوسط بین 15 تا 20 هزار مرتبه بازدید می‌شود (که البته در برابر آمار بازدید کانال‌های محبوب ایرانی رقم چندان خارق‌العاده‌ای نیست).
  • مایکروسافت، غول تکنولوژی آمریکایی اخیرا سرویسی موسوم به Healthcare Bot راه‌اندازی کرده که می‌تواند سازمان‌های دولتی را برای غربالگری افراد مبتلا به کرونا یاری کند.

خبرهای پیرامون کرونا و تأثیرات آن بر دنیای تکنولوژی، روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شوند. اگر پیگیری آن‌ها برایتان اهمیت دارد ما در دیجیاتو به طور شبانه‌روزی مشغول پوشش این اخبار برای شما هستیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • arash
    arash | ۳ فروردین ۱۳۹۹

    توقف ساخت قسمت دوم از فصل چهارم مجموعه گرند تور هم توسط جرمی کلارکسن اعلام شد.

مطالب پیشنهادی