ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اگزینوس
تکنولوژی

مطالبه جهانی طرفداران سامسونگ: ما چیپست اگزینوس نمی خواهیم

سامسونگ مدت‌هاست به خاطر استفاده از چیپست‌های اگزینوس در گوشی‌های پرچمدار خود با انتقاد کاربران روبروست. اما حالا این انتقادات به سطح جدیدی رسیده: کاربران شاکی یک مطالبه رسمی در وبسایت Change.org ساخته و آن ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

سامسونگ مدت‌هاست به خاطر استفاده از چیپست‌های اگزینوس در گوشی‌های پرچمدار خود با انتقاد کاربران روبروست. اما حالا این انتقادات به سطح جدیدی رسیده: کاربران شاکی یک مطالبه رسمی در وبسایت Change.org ساخته و آن را برای مجاب کردن سامسونگ امضا کرده‌اند.

دلیل اصلی این شکایت، کسب امتیازات پایین و پرفرمنس نه چندان خوب چیپست‌های اگزینوس در مقایسه با چیپست‌های کوالکام در تست‌های بنچمارک بوده؛ چیپست‌هایی که ساخته دست خود شرکت کره‌ای هستند. بسیاری از کاربران معتقدند که چیپست‌های اگزینوس در مقایسه با چیپست‌های اسنپدراگون که در گوشی‌های مخصوص فروش در آمریکای شمالی تعبیه می‌شود، مصرف باتری بیشتری دارند.

با پیگیری این موضوع در تست‌های فنی متوجه صحت حرف این کاربران خواهید شد. اما مطالبه کاربران به همین موضوع محدود نشده. آنها در ادامه بیانیه خود خواهان کنار گذاشتن سنسورهای دوربین سامسونگ و استفاده از سنسورهای دوربین سونی در گوشی‌های آینده شرکت کره‌ای هم شده‌اند.

در این مطالبه عمومی که با عنوان «فروش چیپست‌های نامرغوب اگزینوس به ما را متوقف کنید!» می‌خوانیم:

خارج از ایالات متحده، سامسونگ گوشی‌هایش را در عوض چیپ‌های اسنپدراگون کوالکام با چیپ‌های اگزینوس ساخته خودش به فروش می‌رساند. همچنین آن‌ها در بازار سایر کشورها از سنسورهای سامسونگ استفاده می‌کنند، در حالی که نسخه‌های آمریکایی از سنسورهای سونی برخوردارند. قطعات ساخته سامسونگ نامرغوب هستند و شکایات زیادی از آن‌ها در فضای آنلاین وجود دارد. 

گوشی‌های حاوی چیپ اگزینوس کندتر هستند، عمر باتری و سنسور دوربین بدتری دارند، بیشتر داغ شده و مصرف بیشتری دارند. شاید اگر سامسونگ در این باره شفاف‌تر بود، یا اگر بابت خرید این دیوایس‌ها همان پول نسخه‌های آمریکایی یا بیشتر از آن را نمی‌دادیم مشکلی وجود نداشت. 

ما سال‌هاست که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنیم، و هر سال امیدوار بوده‌ایم که سامسونگ همان دیوایس را به ما بفروشد، یا قطعاتش را با کیفیتی بسازد که قادر به رقابت با نسخه آمریکایی باشد. اما آن‌ها در پاسخ به این نیاز بارها و بارها شکست خورده‌اند و اختلاف پرفرمنس حالا بزرگتر از همیشه شده. حالا زمان تغییر فرا رسیده و ما مشتری‌ها برای خرج کردن پولی که به سختی بدست میاوریم حق انتخاب داریم. 

سامسونگ، لطفا صدای ما را بشنو! ما دیوایس‌های شما را دوست داریم و می‌خواهیم با عدالت با ما رفتار شود، تنها در این صورت است که می‌توانیم همچنان از استفاده آن‌ها لذت ببریم.

تا این لحظه که مشغول خواندن خبر هستید، مطالبه کاربران سامسونگ در وبسایت Change.org بیش از 4000 امضا دریافت کرده است. با این حساب باید منتظر ماند و دید که واکنش شرکت کره‌ای به این شکایت کاربران چگونه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • GHAEM
    GHAEM | ۸ فروردین ۱۳۹۹

    حق دارن سنسور هاش خوبه ولی قیمتی واقعا درست نیست با مدل آمریکایی لینک بذارین ماهم بریم امضا کنیم

  • GHAEM
    GHAEM | ۸ فروردین ۱۳۹۹

    حق دارن ناموسا حالا سنسوراش بد نیست ولی خوب قیمتش باید یه فرقی بکنه که نمیکنه لینکشو بذارین ماهم بریم اعتراض کنیم

  • iranhcak
    iranhcak | ۴ فروردین ۱۳۹۹

    حق دارن

  • ali_mlk
    ali_mlk | ۴ فروردین ۱۳۹۹

    الان شیائومی پرچمداراش دیگه صفحه نمایش سوپر آمولد میندازه و دیگه هیچ کم و کسری نداره نسبت به سامسونگ، فقط قیمتش نصف هستش، حتی میشه گفت که کامل تره از سامسونگ و همیشه هم از کوالکام استفاده میکنه و بهترین سنسور های سونی، فقط کاش لنزهای دوربین رو بده یه ‌شرکت قدرتمند طراحی و اجرا کنه تا از لحاظ دوربینم سامسونگ رو شکست بده

  • آریا
    آریا | ۴ فروردین ۱۳۹۹

    چیپ فقط اسنپدراگون. تامام?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی