ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هاب ویژه کرونا در گوگل به کمک جستجوی آخرین اخبار بیماری می آید

شرکت‌های فناوری بسته به حوزه‌ای که در آن فعالند، هر یک به نوبه خود قدمی برای مبارزه با کرونا بر می‌دارند. در همین راستا گوگل به عنوان بزرگترین جستجوگر دنیا هاب ویژه‌ای برای کرونا ویروس ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳ فروردین ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۱

شرکت‌های فناوری بسته به حوزه‌ای که در آن فعالند، هر یک به نوبه خود قدمی برای مبارزه با کرونا بر می‌دارند. در همین راستا گوگل به عنوان بزرگترین جستجوگر دنیا هاب ویژه‌ای برای کرونا ویروس طراحی کرده که از طریق آن می‌توانید سریع‌تر از همیشه به آخرین اخبار معتبر پیرامون این ویروس جهانی برسید.

کووید-19 علیرغم تلاش‌هایی که تا کنون انجام شده همچنان در دنیا در حال گسترش است و این باعث شده که دسترسی به اطلاعات، دیتا و نمودارهای معتبر از همیشه اهمیت بیشتری پیدا کند. در این شرایط هاب ویژه کرونا ویروس گوگل می‌تواند کمک بزرگی باشد.

برای دیدن این هاب کافیست عبارت "coronavirus" یا  "COVID-19" را در گوگل جستجو کنید، چه از موبایل و چه از دسکتاپ. در این صورت گوگل آخرین اخبار و اطلاعات ضروری را از وبسایت سازمان بهداشت جهانی بیرون کشیده و آن‌ها را در دسته‌های مجزا طبقه‌بندی می‌کند. بنابراین در مقایسه با جستجوی دستی تک تک این اطلاعات می‌توانید دسترسی بسیار سریع‌تری به آن‌ها داشته باشید.

نخستین چیزی که در این هاب می‌بینید بررسی اجمالی کرونا ویروس، علائم مهم ابتلا، درمان‌های احتمالی و روش‌های پیشگیری از بیماری است. اما در کنار این بخش آخرین توییت‌های مقامات رسمی کشورتان با محوریت کرونا و بیشترین سؤالاتی که در خصوص این ویروس وجود دارد را با پاسخ مشاهده خواهید کرد. در کنار این‌ها یک بخش هاب جستجو هم به آمار و ارقام افراد مبتلا شده، قربانیان و تعداد نفرات بهبود یافته در هر کشور اختصاص داده شده است.

هاب ویژه کرونا در حال حاضر فقط به زبان انگلیسی و برای ایالات متحده منتشر شده، اما گوگل اعلام کرده که طی روزهای آتی آن را به زبان‌های دیگر و برای سایر کشورها هم آماده خواهد کرد. اما بد نیست بدانید که در کنار هاب جستجو گوگل یک پرتال کووید-19 را هم برای شهروندان آمریکایی طراحی کرده که علاوه بر ارائه امکانات هاب، خدمات بیشتری مثل اخبار ویژه هر ایالت و راهکارهای پیشگیری از بیماری و نمایش ترندهای مربوط به پاندمی را به کاربران ارائه می‌دهد.

گوگل امیدوار است که بتواند طی روزهای آینده این پرتال را برای کشورهای بیشتری آماده کند تا ساکنان آن‌ها برای دسترسی به آخرین خبرهای مربوط به کرونا ناچار به دریافت اطلاعات از چندین منبع نبوده و فقط به گوگل اتکا داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی